Μεγάλες ανατροπές στη φορολογία των αυτοκινήτων, σχεδιάζουν στο υπουργείο Οικονομικών θέλοντας να μαζέψουν περισσότερα χρήματα και να κλείσει το δημοσιονομικό κενό.
Προς το παρόν πρόκειται για σενάρια τα οποία, ωστόσο, αν επιβεβαιωθούν θα αλλάξουν ριζικά το τοπίο στην αγορά η οποία έχει παγώσει περιμένοντας τις αλλαγές αλλά και την παράταση της απόσυρσης.
Πιο συγκεκριμένα:
– Εξετάζονται αλλαγές στη φορολόγηση της απόκτησης ΙΧ με παρεμβάσεις στον τρόπο υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης. Το τέλος θα υπολογίζεται κατά κύριο λόγο με βάση την αξία του οχήματος και λιγότερο με βάση τον κυβισμό. Ο σημερινός τρόπος υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης (5-50% επί της εργοστασιακής αξίας με βάση τον κυβισμό) θεσπίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 2002 και θεωρείται ότι έχει κάνει τον κύκλο του.
– Εχει αποφασιστεί το ψαλίδισμα του κινήτρου απόσυρσης έως και 20% σε σχέση με ό,τι ίσχυε μέχρι το τέλος του 2015. Η τροπολογία για την παράταση της απόσυρσης έως το τέλος του Μαΐου οδεύει για τη βουλή και θα ισχύσει αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου 2016.
– Έρχονται αυξήσεις στους ειδικούς φόρους κατανάλωσης καυσίμων. Οι αυξήσεις αναμένεται να επηρεάσουν τη λιανική τιμή της βενζίνης, του ντίζελ κίνησης, του υγραερίου κίνησης και πιθανότατα του φυσικού αερίου κίνησης.
Τελικές αποφάσεις ακόμη δεν έχουν ληφθεί, καθώς υπάρχει προβληματισμός για την αύξηση στο ντίζελ κίνησης αφού αυτή θα έχει άμεσο αρνητικό αντίκτυπο στην οικονομία, καθώς επηρεάζει τη βιομηχανία και τις εμπορευματικές μεταφορές. Επίσης, μια αύξηση στο ντίζελ πρόκειται να ανοίξει ακόμη περισσότερο την ψαλίδα της τιμής μεταξύ του πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης δημιουργώντας και πάλι κίνητρα για λαθρεμπόριο.
– Έρχονται αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας. Το υπουργείο Οικονομικών αναζητά αλλαγές για τα τέλη κυκλοφορίας, οι οποίες από τη μια θα αυξήσουν τα έσοδα από τα τέλη και από την άλλη θα δώσουν κίνητρο σε πολλούς φορολογούμενους για να παραλάβουν και πάλι τις πινακίδες κυκλοφορίας που έχουν καταθέσει.