Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2016

«Πύλη» για την Κίνα η πλατφόρμα της Alibaba

Τον ρόλο της «πύλης» προς την τεράστια αγορά της Κίνας, την οποία αναζητούν οι ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις όπως και ο τουριστικός κλάδος που αναζητεί νέες αγορές, θα επιδιώξει να παίξει η Alibaba, η μεγαλύτερη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.



Αυτό ήταν το μήνυμα που προσπάθησαν να περάσουν κατά τη διάρκεια της διήμερους επίσκεψής τους στην Αθήνα τα μέλη αντιπροσωπείας του κινεζικού κολοσσού, προκειμένου να παρουσιάσουν το πλήθος των υπηρεσιών που προσφέρει η Alibaba προς όποιον ενδιαφέρεται να προσεγγίσει την κινεζική αγορά.

Αντίστοιχα έντονο είναι, όμως, και το ενδιαφέρον τόσο των ελληνικών επιχειρήσεων αν κρίνει κανείς από την εντυπωσιακή προσέλευση που υπήρξε στη χθεσινή ενημερωτική ημερίδα που διοργάνωσε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΕΑ), το οποίο ήταν και αυτό που προσκάλεσε την Alibaba. Μάλιστα, ο πρόεδρος του ΕΕΑ, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, υποστήριξε ότι θα υπάρξουν και άλλες ευκαιρίες για τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις να έρθουν σε επαφή με τους ανθρώπους της Alibaba.

Οι ευκαιρίες που παρουσιάζει η αγορά της Κίνας είναι τεράστιες και η αξιοποίηση των διαφόρων υπηρεσιών της Alibaba κρίνεται απαραίτητο να ενταχθεί στη στρατηγική των επιχειρήσεων που ενδιαφέρονται για τη συγκεκριμένη αγορά. Όμως, όπως σημείωναν τα στελέχη της Alibaba, οι ελληνικές επιχειρήσεις που θα κάνουν το συγκεκριμένο βήμα θα πρέπει και να ασχοληθούν και να βρουν τους συνεργάτες εκείνους που θα τους βοηθήσουν να διεισδύσουν στην κινεζική αγορά.

Επίσης, απαιτούνται και επενδύσεις από τις ελληνικές επιχειρήσεις. Για να δημιουργήσει κάποια επιχείρηση μία σελίδα στο Tmall Global, το «πολυκατάστημα» της Alibaba που απευθύνεται στους Κινέζους καταναλωτές απαιτείται ένα αρχικό ποσό της τάξεως των 5-10 χιλιάδων δολαρίων, ενώ η προμήθεια ανά συναλλαγή κινείται μεταξύ 1% και 5% ανάλογα με το κατάστημα. Αντίστοιχα, για την παρουσία στο Alitrip, το τουριστικό site της Alibaba, το αρχικό κόστος είναι στις 10 χιλιάδες δολάρια και η προμήθεια ανέρχεται στο 5%.

Παράλληλα, όμως, οι ελληνικές επιχειρήσεις καλούνται να συντηρήσουν τις σελίδες που δημιουργούν και οι οποίες είναι αποκλειστικά στην κινεζική γλώσσα, να κάνουν διαφήμιση και να προβούν σε προωθητικές ενέργειες. Από την άλλη πλευρά, όμως, έχουν πρόσβαση, σε πραγματικό χρόνο, στα δεδομένα που «παράγουν» οι διάφορες υπηρεσίες της Alibaba και μπορούν να εντοπίζουν τις τάσεις που επικρατούν στους Κινέζους καταναλωτές.

Alipay
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε από την πλευρά της Alibaba στο Alipay, το σύστημα πληρωμών που έχει δημιουργήσει ο κινεζικός κολοσσός και χρησιμοποιείται αποκλειστικά για τη διεκπεραίωση των συναλλαγών μέσα στην πλατφόρμα. Το Alipay χρησιμοποιείται πλέον από εκατομμύρια Κινέζους για τις συναλλαγές τους σε φυσικά σημεία πώλησης -μέσω εφαρμογής για smartphones- και η Alibaba επιδιώκει να επεκτείνει τη χρήση του και εκτός Κίνας.

Δεν είναι τυχαίο ότι τονίστηκε ότι οι Κινέζοι τουρίστες αναζητούν σημεία που δέχονται πληρωμές με Alipay και συνήθως κάνουν μεγαλύτερες αγορές. Στην Ελλάδα, όπως αναφέρθηκε, αναζητούνται αυτή τη στιγμή συνεργάτες για την προώθηση του Alipay, το οποίο αξίζει να σημειωθεί ότι απαιτεί από την πλευρά του σημείου πώλησης να διαθέτει ειδικό μηχάνημα ανάγνωσης barcode και QR code.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com