Παρασκευή 30 Ιουνίου 2017

"Ναρκοπέδια" για την κυβέρνηση παραμένουν το Κράτος και οι Δήμοι

Έτοιμες να σκάσουν είναι τουλάχιστον άλλες πέντε "βόμβες" μετά από εκείνη την "βόμβα” συμβασιούχων στην καθαριότητα που εξερράγη πριν δύο εβδομάδες.
 Οι "βόμβες" αυτές δεν είναι άλλες από την αλλαγή των κριτηρίων κατανομής της κρατικής χρηματοδότησης στους ΟΤΑ, τον εξορθολογισμό των επιδομάτων ανθυγιεινής εργασίας στο Δημόσιο, την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων και των εργαζομένων στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (δηλ. των εφοριακών), αλλά και τις τοποθετήσεις προϊσταμένων, διευθυντών και γραμματέων στα Υπουργεία

Η λήξη της απεργίας της ΠΟΕ-ΟΤΑ δεν φαίνεται να αρκεί για  να αποκαταστήσει τις διερρηγμένες σχέσης μεταξύ κυβέρνησης –συμβασιούχων, δεδομένου ότι η κυβέρνηση διέψευσε τις (βάσιμες ή μη) ελπίδες των τελευταίων για "αυτόματη" μονιμοποίηση μετά τη λήξη της 3ης κατά σειρά παράτασης της σύμβασης τους στις 31/12/2017.
Πολιτικά τραυματισμένη η κυβέρνηση από την αναμέτρηση με τους συμβασιούχους μένει να δει κανείς πως θα προχωρήσει στην υλοποίηση του παραπέρα σχεδιασμού της πολιτικής όχι μόνο στους Δήμους , αλλά και γενικότερα στο Δημόσιο.
Τα βασικά σημεία αυτού του σχεδιασμού έχουν ως εξής :
1)  Το ΥΠΕΣ σχεδιάζει την κατάθεση νομοσχεδίου το ερχόμενο Φθινόπωρο με αντικείμενοτην αλλαγή των κριτηρίων  της κρατικής επιχορήγησης στους Δήμους για την κάλυψη των  λειτουργικών και επενδυτικών αναγκών τους.
Σύμφωνα με το βασικό σενάριο, το οποίο επεξεργάζεται το ΥΠΕΣ, θα ενισχυθούν τα μη πληθυσμιακά κριτήρια και έτσι θα ωφεληθούν κυρίως δήμοι της περιφέρειας σε βάρος των μεγάλων αστικών δήμων
.Στόχος του ΥΠΕΣ είναι να ισχύει κάτι τέτοιο από το 2018. Αν υλοποιηθεί ένα τέτοιο σχέδιο ,τότε ορισμένοι μεγάλοι αστικοί Δήμοι θα πιεστούν οικονομικά, παρά την επιπλέον κρατική χρηματοδότηση ύψους περίπου 300 εκατ. ευρώ ή 10% που προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα για το επόμενο έτος.
Κάτι τέτοιο θα φέρει άλλο ένα πλήγμα στις σχέσεις κυβέρνησης –μεγάλων Δήμων, μετά από εκείνο που έχει ήδη φέρει η υπόθεση των συμβασιούχων, αλλά και εκείνο που ήδη έχει εμφανιστεί λόγω της πρόθεσης του ΥΠΕΣ να φέρει την απλή αναλογική στις επικείμενες αυτοδιοικητικές εκλογές .
2)  Το συμπληρωματικό Μνημόνιο προβλέπει ότι οι αποζημιώσεις για την επικίνδυνη και ανθυγιεινή  εργασία θα ευθυγραμμιστούν με την αντίστοιχη  ευρωπαϊκή νομοθεσία μέχρι τον Ιούνιο του 2017.
Ασφαλείς πληροφορίες του Capital.gr αναφέρουν πως το ΓΛΚ έχει αναλάβει να συντάξει ένα σχετικό πόρισμα, το οποίο όμως ακόμα δεν είναι έτοιμο.
Ενδεχόμενες μειώσεις στα επιδόματα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας θα μπορούσαν να θίξουν και τους εργαζομένους στην καθαριότητα των δήμων, δημιουργώντας μία ακόμα εστία έντασης με την κυβέρνηση.
3) Η αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων με βάση το νόμο Βερναρδάκη που ψηφίστηκε στις αρχές του 2016 (δηλαδή πριν 1 ½ χρόνο) πρέπει να έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του τρέχοντος μηνός. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει, λόγω της παρατεταμένης αποχής των δημοσίων υπαλλήλων και σύμφωνα με πληροφορίες του capital.gr θα πάρει παράταση τουλάχιστον ενός μήνα.  
Οι δημόσιοι υπάλληλοι αντιδρούν για δύο κυρίως λόγους. Ο ένας είναι το γεγονός ότι θα αξιολογηθούν από προϊσταμένους που τοποθετήθηκαν πριν τον Ιανουάριο του 2015 και ο άλλος είναι πως αν κάποιος υπάλληλος κριθεί δύο φορές ανεπαρκής θα χάσει ένα μισθολογικό κλιμάκιο.
Το μέτρο της αξιολόγησης στο Δημόσιο είναι, σύμφωνα με το Μνημόνιο, "βασικό παραδοτέο" και έτσι δεν αποκλείεται να μετατραπεί σε "προπαιτούμενο" σε επόμενη αξιολόγηση του προγράμματος προσαρμογής. Παράλληλα, μέχρι τέλος του 2017 πρέπει να "τρέξει" η ειδική αξιολόγηση των υπαλλήλων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων η οποία θα οδηγήσει σε "μεταφορά" των "ανεπαρκών" εκτός ΑΑΔΕ.
4) Σύμφωνα με όσα προβλέπει το Μνημόνιο, προκειμένου να εφαρμοστεί το σχήμα της μόνιμης κινητικότητας στο Δημόσιο, τα οργανογράμματα όλων των Υπουργείων που χρειάζονται αναδιοργάνωση θα υποβληθούν στο Συμβούλιο της Επικρατείας , πράγμα που έχει γίνει.
Οι περιγραφές θέσεων εργασίας θα πρέπει να  ολοκληρωθούν μέχρι τον Αύγουστο του 2017, και το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί από τον Σεπτέμβριο του 2017 (βασικό παραδοτέο).
Η τελική απόφαση για την κινητικότητα των εργαζομένων θα ληφθεί από την υπηρεσία λήψης με κενή θέση, χωρίς συμμετοχή της πολιτικής ηγεσίας των Υπουργείων.
5) Η τοποθέτηση γραμματέων στα Υπουργεία πρέπει να γίνει έως το Δεκέμβριο του 2017, ενώ οι νέοι προϊστάμενοι πρέπει να διοριστούν εώς το Μάρτιο του 2018.
Η κυβέρνηση θα πρέπει να έχει "τρέξει" τη  διαδικασία τοποθέτησης γραμματέων στα Υπουργεία έως το Δεκέμβριο του 2017.
Μετά την έγκριση του Προεδρικού Διατάγματος Διατάγματος για τον καθορισμό της ευθύνης των διοικητικών γραμματέων,από το Συμβούλιο της Επικρατείας, η κυβέρνηση θα απευθύνει την πρόσκληση για όλους τους διοικητικούς, αναπληρωματικούς και θεματικούς διοικητικούς γραμματείς των υπουργείων το Σεπτέμβριο του 2017 (βασικό παραδοτέο). Όλοι οι προσλήψεις θα ολοκληρωθούν μέχρι τον Δεκέμβριο του 2017 (βασικό παραδοτέο).
Στο μεταξύ, πρέπει να δρομολογηθούν οι διορισμοί επιτελικών στελεχών του Δημοσίου σε διευθυντικές θέσεις , οι οποίοι θα πρέπει να έχουν γίνει μέχρι τον Απρίλιο του 2018.
Συγκεκριμένα:
-Οι διορισμοί γενικών διευθυντών ανθρωπίνου δυναμικού τους ολοκληρωθούν τον Σεπτέμβριο του 2017 (προαπαιτούμενο).
- Η πρόσκληση για Γενικούς Διευθυντές θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο του 2017 (βασικό παραδοτέο). Οι διορισμοί τους θα ολοκληρωθούν μέχρι τον Δεκέμβριο του 2017 (βασικό παραδοτέο).
- Τον Ιανουάριο του 2018 θα ξεκινήσει η πρόσκληση για όλους τους διευθυντές, οι οποίοι θα διοριστούν έως τον Μάρτιο του 2018.
- Μέχρι το Μάρτιο του 2018, θα προκηρυχθεί η πρόσκληση για όλους τους Προϊσταμένους του Τμήματος και οι Αρχηγοί του Τμήματος θα διοριστούν μέχρι τον Απρίλιο του 2018 (βασικό παραδοτέο).
 
website counter
friend finderplentyoffish.com