Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2017

Ανατροπή στη λειτουργία του ΟΑΣΘ

Δύο νέοι κρατικοί φορείς χωρίς τη συμμετοχή ιδιωτών θα «ελέγχουν» τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ).




Το σχετικό νομοσχέδιο θα κατατεθεί σύντομα στη Βουλή και όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Υποδομών Χ. Σπίρτζης ο ένας θα είναι φορέας σχεδιασμού και ελέγχου και ο δεύτερος φορέας λειτουργίας. Ο φορέας που θα αναλάβει το μετρό της Θεσσαλονίκης επειδή είναι άλλης τεχνολογίας από αυτό της Αθήνας, θα αναλάβει και τη λειτουργία του και κατά συνέπεια θα πρέπει να έχει συσταθεί με την παράδοση του έργου, στο τέλος του 2019. Παράλληλα θα αναλάβει και τις οδικές αστικές μεταφορές της Θεσσαλονίκης, με δικό του στόλο λεωφορείων.

Oδηγία
Όλα τα παραπάνω προωθούνται με βάση της ευρωπαϊκή οδηγία που όπως δήλωσε ο κ. Σπίρτζης δίνει πολύ συγκεκριμένο πλαίσιο λειτουργίας. «'Η θα πάμε σε διαγωνισμούς ιδιωτών για το μεταφορικό έργο, που δεν θα έχουμε δηλαδή μονοπώλιο όπως είναι σήμερα, ή θα έχουμε δημόσιο φορέα που θα αναλάβει τις αστικές μεταφορές της Θεσσαλονίκης και επιλέγουμε το δεύτερο».

Για τη χρηματοδότηση υπεστήριξε ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανάπτυξης και η Παγκόσμια Τράπεζα είναι πολύ θετικές στο να χρηματοδοτήσουν και να στηρίξουν δράσεις αστικών μεταφορών.

«Πρέπει να συμφωνήσουμε στη δημιουργία ενός δημόσιου φορέα αστικών μεταφορών ο οποίος θα ελέγχει, θα εποπτεύει και θα κανονίζει ό,τι έχει σχέση με τις αστικές και τις εμπορευματικές μεταφορές» δήλωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γ. Μπουτάρης.

Ο κ. Μπουτάρης επισήμανε ότι αυτός που θα εκτελέσει το έργο της αστικής συγκοινωνίας δεν μπορεί να μην προκύψει από διαγωνισμό και πρόσθεσε: «Είναι βασική αρχή ότι το κράτος και ο δήμος δεν είναι επιχειρηματίες».

 
website counter
friend finderplentyoffish.com