Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2009

Πριν από τις κάλπες η απόσυρση των Ι.Χ.

Τέλος στο «θρίλερ» της απόσυρσης έβαλε η υπογραφή της νομοθετικής πράξης από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, αλλά οι πολίτες που ενδιαφέρονται να ανακυκλώσουν τα παλαιά οχήματα θα πρέπει να περιμένουν, ενδεχομένως μετά τις εκλογές, αν και από το ΥΠΕΧΩΔΕ διαβεβαίωναν χθες το βράδυ ότι στόχος είναι όλες οι αποφάσεις να υπογραφούν άμεσα ώστε το μέτρο να ξεκινήσει πριν από τις κάλπες.

Σύμφωνα με τη διαδικασία που ξεκίνησε,


η απόσυρση θα πάρει ΦΕΚ και θα χρειαστεί 3 υπουργικές αποφάσεις ώστε να εφαρμοστεί, ενώ οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας και να έχουν πινακίδες. Οι δύο βασικές ΚΥΑ ετοιμάζονται από το υπουργείο Οικονομίας και αφορούν στην απόσυρση και στα νέα περιβαλλοντικά τέλη που θα βαρύνουν τα Ι.Χ. Στόχος της κυβέρνησης είναι να υπογραφούν από τα υπουργεία ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών σε σύντομο χρονικό διάστημα, ακόμη και πριν από τις εκλογές. Να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα το «ρεκόρ» των υπουργείων, ώστε να ξεκινήσει η εφαρμογή ενός μέτρου, είναι 20 μέρες και αφορά τους ημιυπαίθριους.

Παράλληλα με την απόσυρση, στους ιδιοκτήτες Ι.Χ. θα φτάσουν τα νέα τέλη, αφού είναι αυτά που θα χρηματοδοτήσουν τα κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων. Από την πλευρά του το ΠΑΣΟΚ έχει δηλώσει ότι, αν κερδίσει τις εκλογές, θα προχωρήσει σε αλλαγές και τροποποιήσεις, χωρίς να διευκρινίσει ποιες ακριβώς είναι αυτές, ωστόσο δεν θα καταργήσει το μέτρο.

Σύμφωνα με τη νέα απόσυρση, ένας κάτοχος παλαιού Ι.Χ. 1.600 κυβικών που θα αποσύρει το όχημά του, θα λαμβάνει ένα πιστοποιητικό απόσυρσης και θα εισπράττει το μπόνους της απόσυρσης των 1.500 ευρώ για τη συγκεκριμένη κατηγορία οχήματος.

Με το ίδιο πιστοποιητικό θα μπορεί να αγοράσει έπειτα ένα νέο τελευταίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας όχημα κερδίζοντας, επιπλέον, από την τελική αξία του αυτοκινήτου το ποσό των 1.000 ευρώ. Άρα συνολικό κέρδος 2.500 ευρώ. Σημειώνεται ότι το κέρδος της απόσυρσης για Ι.Χ. κάτω των 900 κυβικών είναι 500 ευρώ, μέχρι 1.400 κυβικά 1.000 ευρώ, από 1.400 μέχρι 2.000 κυβικά το κέρδος είναι 1.500 ευρώ, από 2.000 μέχρι 2.400 κυβικά 1.800 ευρώ και από εκεί και πέρα 2.200 ευρώ. Σε περίπτωση αγοράς νέου αυτοκινήτου υπάρχει επιπλέον κέρδος 1.000 ευρώ.

Η δαπάνη απόσυρσης και ανανέωσης του στόλου οχημάτων για την περίοδο 2009-2012 είναι 2.500 εκατ. ευρώ, ενώ από το 2013 και μετά το δημόσιο θα έχει ετήσιο κέρδος 320 εκατ. ευρώ.

Τα «πράσινα» τέλη κυκλοφορίας

Παράλληλα αυξάνονται τα τέλη κυκλοφορίας για τα παλαιά οχήματα. Με το νέο τρόπο η κλιμάκωση της χρέωσης των νέων τελών κυκλοφορίας βασίζεται και στον κυβισμό αλλά και στην περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα των οχημάτων.

Φέτος τα νέα τέλη θα ισχύσουν για τα Ι.Χ. και από την επόμενη χρονιά για τα φορτηγά. Τα νέα τέλη είναι μειωμένα κατά 30% για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν μετά το 2005, αλλά αυξημένα κατά 10% για όσα είναι μετά το 2000, 15% για τα οχήματα που κυκλοφόρησαν μετά το 1995 και 20% για όσα είναι πριν από το 1995.

Συγκεκριμένα, τα Ι.Χ. οχήματα που κυκλοφόρησαν μετά την 1/1/2000 θα επιβαρυνθούν με 50 ευρώ επιπλέον, τα οχήματα με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας από 1/1/1996 με 100 ευρώ επιπλέον και τα παλιότερα με 150 ευρώ επιπλέον από τα υφιστάμενα τέλη.

Για παράδειγμα, αυτοκίνητο 1.929 κυβικών με πρώτη άδεια κυκλοφορίας το 1999 βαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας 496 ευρώ από 446 που ήταν μέχρι σήμερα. Ο ιδιοκτήτης ενός παλαιού αυτοκινήτου 2.501 κυβικών με πρώτη άδεια κυκλοφορίας το 1997 θα πληρώσει τέλη κυκλοφορίας 680 ευρώ, δηλαδή 100 ευρώ περισσότερα απ’ όσα σήμερα.

Τα περιβαλλοντικά τέλη είναι αυτά που θα χρηματοδοτήσουν την απόσυρση. Ειδικότερα, η δαπάνη απόσυρσης και ανανέωσης του στόλου οχημάτων για την περίοδο 2009-2012 είναι 2.301 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα των περιβαλλοντικών τελών κυκλοφορίας και του ΦΠΑ από τις επιπλέον πωλήσεις οχημάτων είναι 1.701,1 ευρώ.

Η διαφορά των 600,28 εκατ. ευρώ υπερκαλύπτεται από τα αυξημένα τέλη ταξινόμησης λόγω της επιπρόσθετης ζήτησης στην αγορά οχημάτων από την εφαρμογή των μέτρων.


 
website counter
friend finderplentyoffish.com