Μείωση τζίρου κατέγραψαν οκτώ στις δέκα εμπορικές επιχειρήσεις μέλη του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Το ποσοστό της μείωσης φθάνει, σε σχέση με πέρυσι, στο 20%-30%.
Την εικόνα αυτή κατέγραψε έρευνα του Συλλόγου σε δείγμα 250 επιχειρήσεων, όχι μόνο του κέντρου αλλά και της δυτικής και της ανατολικής Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με την έρευνα, συνολικά το 81% των εμπόρων δήλωσε για την περίοδο των εκπτώσεων αρνητική μεταβολή τζίρου, το 16% απάντησε πως διαμορφώθηκε στα περσινά επίπεδα και μόλις το 3% ανέφερε αύξηση. Μάλιστα, τα ποσοστά αυτά δε διαφοροποιούνται σημαντικά από περιοχή σε περιοχή (στο ιστορικό κέντρο: 79%, στην ανατολική Θεσσαλονίκη 84% και στη δυτική 88%).
Το 35% των ερωτηθέντων αναφέρουν ως κύρια αιτία της πτώσης του τζίρου την αρνητική ψυχολογία του καταναλωτή και ακολουθεί με 32% η οικονομική κρίση.
Στην ερώτηση ποιο μέτρο κατά τη γνώμη τους θα βοηθούσε την επιχείρηση υπό το καθεστώς της οικονομικής κρίσης, οι απαντήσεις που δόθηκαν αφορούσαν στην αλλαγή ψυχολογίας του καταναλωτή (27%), στην ενίσχυση της ρευστότητας μέσω ΤΕΜΠΜΕ (20%), στην πάταξη του παρεμπορίου (18%), στην ελαστικοποίηση τραπεζικών κριτηρίων δανεισμού (17%), στην άμεση ενεργοποίηση του ΕΣΠΑ (16%.)
Στο μεταξύ, η έρευνα κατέγραψε ακόμη τη δραστική μείωση στη χρήση πιστωτικών καρτών, αφού όπως αναφέρεται, οι καταναλωτές, σε ποσοστό 93% πραγματοποίησαν τις αγορές τους με μετρητά και μόνον 7% με πιστωτικές κάρτες.