Την αντίδρασή της σε τυχόν υιοθέτηση της πρότασης για αντικατάσταση των τελών κυκλοφορίας με πρόσθετη αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στη βενζίνη εκφράζει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων - Εμπόρων Καυσίμων.
Σε ανακοίνωσή της, αναφέρει ότι τυχόν υιοθέτηση θα έχει αρνητικές επιπτώσεις για την αγορά, τους καταναλωτές και για τα έσοδα του Δημοσίου.
Η ΠΟΠΕΚ υπενθυμίζει ότι από την αρχή του χρόνου η συνολική φορολογική επιβάρυνση ανά λίτρο αμόλυβδης έχει αυξηθεί από 57,4 λεπτά σε 91,9 λεπτά το λίτρο, δηλαδή συνολικά κατά 34,5 λεπτά.
Επισημαίνεται δε ότι έπεται συνέχεια με την επόμενη δόση της αύξησης του ΦΠΑ από 1ης Ιουλίου.
Αναφέρει επίσης ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής ο όγκος πωλήσεων στα πρατήρια καυσίμων μειώθηκε κατά 7,4% τον περασμένο Μάρτιο ενώ δεν είχε επιβληθεί ακόμη η τελευταία δόση της αύξησης του ΕΦΚ, και ήδη σύμφωνα με τις εκτιμήσεις η μείωση της κατανάλωσης κυμαίνεται πλέον στο 30-40%.
"Αυτό σημαίνει ότι δεν επιτυγχάνεται ούτε ο δημοσιονομικός στόχος της αύξησης των φόρων, αφού η μείωση της κατανάλωσης περιορίζει τα έσοδα που εισπράττει τελικά το Δημόσιο, παράλληλα όμως επιβαρύνει όλα τα μεταφορικά κόστη, όπως και το κόστος παραγωγής πολλών προϊόντων" αναφέρει η ΠΟΠΕΚ.