Μια νέα πραγματικότητα δημιουργεί η πανδημία του κορονοϊού για τις επιχειρήσεις, καθώς φαίνεται πως οι νέες συνήθειες που απέκτησαν κατά την διάρκεια του lockdown οι περισσότεροι Έλληνες διατηρούνται και μετά την χαλάρωση των μέτρων.
Την νέα εικόνα που διαμορφώνεται στο λιανεμπόριο δίνει μελέτη της Ira Media που αναλύει μια σειρά από στοιχεία έρευνες για τις επιπτώσεις της πανδημίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της νέας εικόνας που διαμορφώνεται στον κλάδο του λιανεμπορίου είναι ότι , σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, τον περασμένο Αύγουστο, οι εβδομαδιαίες επισκέψεις σε όλα τα σημεία πώλησης τροφίμων αυξήθηκαν κατά 35% σε σχέση με το διάστημα αμέσως μετά τη λήξη της καραντίνας. Και όμως οι επισκέψεις παραμένουν κατά 40% χαμηλότερες από τα επίπεδα του περασμένου Δεκεμβρίου, πριν την εμφάνιση του κορονοϊού.
Ένα 5% των των καταναλωτών επιλέγει συστηματικά τις αγορές από απόσταση και κυρίως μέσω διαδικτύου, κάτι που επηρεάζει και την επισκεψιμότητα των καταστημάτων. Παράλληλα, το 31μαγειρεύει σπιτικό φαγητό, 25% πίνει καφέ στο σπίτι, 15% φτιάχνει σπιτικά γλυκά, 13% φτιάχνουν σπιτικό "γρήγορο φαγητό" και 9% φτιάχνει σπιτικό ψωμί. Αντίθετα μείωση καταγράφεται στην επίσκεψη σε εστιατόριο/ταβέρνα με -38% και το delivery με -19%.
Οι μεγάλοι κερδισμένοι τις επτά πρώτες εβδομάδες από την έναρξη του κορωνοϊού ήταν τα σούπερ μάρκετ με αύξηση 30,7% (σε 340 κατηγορίες FMCG προϊόντων). Ο τζίρος στα καταστήματα μικρής λιανικής (κυρίως μίνι μάρκετ) την περίοδο της καραντίνας ανέβηκε στο 30%.
Η πανδημία έφερε νέα δεδομένα και στην καθημερινότητα καθώς πλέον η οικονομική δραστηριότητα από το σπίτι καταγράφει σημαντική αύξηση. Σε πρόσφατη παγκόσμια έρευνα της Accenture, το 69% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι προτιμά να ψυχαγωγείται είτε εντός οικίας, είτε σε σπίτια φίλων, είτε διαδικτυακά, ενώ το 53% των εργαζομένων που δεν είχε εργαστεί ποτέ από το σπίτι, τώρα σχεδιάζει να εργάζεται συχνότερα σε αυτό.
Το 56% των καταναλωτών ανέφερε πως προτιμά τα κοντινά καταστήματα λόγω του κορωνοϊού, ενώ το 79% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι σκοπεύει να συνεχίσει να ψωνίζει από αυτά. 56% των καταναλωτών αγοράζει περισσότερα ντόπια προϊόντα και το 84% θα συνεχίσει να το κάνει και στο μέλλον. 54% των καταναλωτών δήλωσε ότι δίνει σημασία στην τιμή ενώ από την αρχή της πανδημίας έχει αυξήσει τις αγορές μεσαίων και οικονομικών brands και έχει μειώσει τις αγορές premium brands 50% των ερωτηθέντων ανέφερε πως μία από τις τρεις βασικές ανησυχίες για το επόμενο διάστημα είναι η οικονομική ασφάλεια.
Στην Ελλάδα όπου το 2019 το ποσοστό τηλεργασίας δεν ξεπερνούσε το 5%, σήμερα δύο στους τρεις Έλληνες θέλουν να συνεχίσουν την τηλεργασία, μια εξέλιξη που φέρνει σημαντικές επιπτώσεις στο real estate, τη χρήση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και την ατμοσφαιρική ρύπανση. Κατακόρυφα έχουν αυξηθεί και τα ποσοστά της τηλεκπαίδευσης ενώ πλέον το κοινό είναι περισσότερο δεκτικό και στην ιδέα της τηλεϊατρικής.
Την νέα εικόνα που διαμορφώνεται στο λιανεμπόριο δίνει μελέτη της Ira Media που αναλύει μια σειρά από στοιχεία έρευνες για τις επιπτώσεις της πανδημίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της νέας εικόνας που διαμορφώνεται στον κλάδο του λιανεμπορίου είναι ότι , σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, τον περασμένο Αύγουστο, οι εβδομαδιαίες επισκέψεις σε όλα τα σημεία πώλησης τροφίμων αυξήθηκαν κατά 35% σε σχέση με το διάστημα αμέσως μετά τη λήξη της καραντίνας. Και όμως οι επισκέψεις παραμένουν κατά 40% χαμηλότερες από τα επίπεδα του περασμένου Δεκεμβρίου, πριν την εμφάνιση του κορονοϊού.
Ένα 5% των των καταναλωτών επιλέγει συστηματικά τις αγορές από απόσταση και κυρίως μέσω διαδικτύου, κάτι που επηρεάζει και την επισκεψιμότητα των καταστημάτων. Παράλληλα, το 31μαγειρεύει σπιτικό φαγητό, 25% πίνει καφέ στο σπίτι, 15% φτιάχνει σπιτικά γλυκά, 13% φτιάχνουν σπιτικό "γρήγορο φαγητό" και 9% φτιάχνει σπιτικό ψωμί. Αντίθετα μείωση καταγράφεται στην επίσκεψη σε εστιατόριο/ταβέρνα με -38% και το delivery με -19%.
Οι μεγάλοι κερδισμένοι τις επτά πρώτες εβδομάδες από την έναρξη του κορωνοϊού ήταν τα σούπερ μάρκετ με αύξηση 30,7% (σε 340 κατηγορίες FMCG προϊόντων). Ο τζίρος στα καταστήματα μικρής λιανικής (κυρίως μίνι μάρκετ) την περίοδο της καραντίνας ανέβηκε στο 30%.
Η πανδημία έφερε νέα δεδομένα και στην καθημερινότητα καθώς πλέον η οικονομική δραστηριότητα από το σπίτι καταγράφει σημαντική αύξηση. Σε πρόσφατη παγκόσμια έρευνα της Accenture, το 69% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι προτιμά να ψυχαγωγείται είτε εντός οικίας, είτε σε σπίτια φίλων, είτε διαδικτυακά, ενώ το 53% των εργαζομένων που δεν είχε εργαστεί ποτέ από το σπίτι, τώρα σχεδιάζει να εργάζεται συχνότερα σε αυτό.
Το 56% των καταναλωτών ανέφερε πως προτιμά τα κοντινά καταστήματα λόγω του κορωνοϊού, ενώ το 79% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι σκοπεύει να συνεχίσει να ψωνίζει από αυτά. 56% των καταναλωτών αγοράζει περισσότερα ντόπια προϊόντα και το 84% θα συνεχίσει να το κάνει και στο μέλλον. 54% των καταναλωτών δήλωσε ότι δίνει σημασία στην τιμή ενώ από την αρχή της πανδημίας έχει αυξήσει τις αγορές μεσαίων και οικονομικών brands και έχει μειώσει τις αγορές premium brands 50% των ερωτηθέντων ανέφερε πως μία από τις τρεις βασικές ανησυχίες για το επόμενο διάστημα είναι η οικονομική ασφάλεια.
Στην Ελλάδα όπου το 2019 το ποσοστό τηλεργασίας δεν ξεπερνούσε το 5%, σήμερα δύο στους τρεις Έλληνες θέλουν να συνεχίσουν την τηλεργασία, μια εξέλιξη που φέρνει σημαντικές επιπτώσεις στο real estate, τη χρήση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και την ατμοσφαιρική ρύπανση. Κατακόρυφα έχουν αυξηθεί και τα ποσοστά της τηλεκπαίδευσης ενώ πλέον το κοινό είναι περισσότερο δεκτικό και στην ιδέα της τηλεϊατρικής.