Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου 2010

Δεν θέλει τη Γ.Γ. Καταναλωτή στο υπουργείο Εργασίας το ΚΕΠΚΑ

«Δεν είμαστε βαλίτσες», αναφέρει χαρακτηριστικά σε επιστολή που απέστειλε στον πρωθυπουργό, το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτή, διαμαρτυρόμενο για τη μεταφορά από το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.



Το ΚΕΠΚΑ εκφράζει σοβαρές επιφυλάξεις γι αυτή την "απροσδόκητη αλλαγή" κι εκτιμά ότι "η απόφαση της «περιφοράς» των καταναλωτών, από υπουργείο σε υπουργείο, χωρίς καμιά διαβούλευση και συζήτηση, θ' αποβεί σε βάρος τους".

Στην επιστολή, που κοινοποιείται στους συναρμόδιους υπουργούς, μεταξύ άλλων επισημαίνει:

• Οι καταναλωτές αποτελούν τμήμα της λειτουργίας της αγοράς, καθορίζοντας τη ζήτηση.

• Περιλαμβάνουν όλους τους πολίτες, εργοδότες, υπαλλήλους, αυτοαπασχολούμενους, συνταξιούχους, ανέργους, νοικοκυρές, ανηλίκους, ΑμεΑ κλπ.

• Η πολιτική καταναλωτή δεν έχει σχέση, με την εργασία ή την κοινωνική ασφάλιση.

• Στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες, όπου η προστασία του καταναλωτή αποτελεί βασική πολιτική, η αρμοδιότητα αυτή είτε αποτελεί χωριστό υπουργείο, είτε ανατίθεται στο υπουργείο Υγείας ή σε υπουργείο που έχει την εποπτεία της αγοράς και της οικονομίας.

• Στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή οι αρμοδιότητες για τους καταναλωτές, ανήκουν στην Επίτροπο για την υγεία και στον Επίτροπο για τους καταναλωτές.

• Στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, για την προστασία των καταναλωτών αρμόδια είναι η Επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς και Καταναλωτών (IMCO).

•Τόσο στην Ελληνική Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή, όσο και στην αντίστοιχη Ευρωπαϊκή, οι καταναλωτές αποτελούν μέλη της τρίτης ομάδας, που απαρτίζεται από φορείς της Κοινωνίας των Πολιτών και άλλων ομάδων και όχι της πρώτης ή δεύτερης ομάδας, που απαρτίζονται από εκπροσώπους των εργοδοτών και των εργαζομένων, αντίστοιχα.

• Η υπαγωγή των καταναλωτών, στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης εμπεριέχει σημαντικά ασυμβίβαστα: Το υπουργείο, αυτό φροντίζει για τις αμοιβές, τις απολύσεις, την ασφάλεια και την υγεία στην εργασία, επιδιώκει συνεργασία, με τις επιχειρήσεις για καλύτερα αποτελέσματα υπέρ των εργαζομένων. Πώς λοιπόν, θα συμβιβάζονται οι δράσεις για την προστασία των καταναλωτών, που θα δημιουργούν συγκρούσεις με τις επιχειρήσεις; Ποιό στοιχείο θα πρυτανεύει, όταν η προστασία των καταναλωτών θα έρχεται σε αντίθεση με την προστασία στην εργασία;

•Τι θα γίνει με τους μηχανισμούς ελέγχου της αγοράς; Θα μεταφερθούν στο υπουργείο Εργασίας; Είναι σημαντικότατο οι μηχανισμοί ελέγχου να είναι στο ίδιο υπουργείο με τους καταναλωτές. Τι θα γίνει με την ασφάλεια των προϊόντων, την ακρίβεια, τους κοστολογικούς ελέγχους, το παρατηρητήριο τιμών κλπ;

 
website counter
friend finderplentyoffish.com