Κινητοποίηση διαμαρτυρίας την Κυριακή το πρωί ετοιμάζουν οι επιτροπές πολιτών «Ακρίβεια ΣΤΟΠ», στα διόδια Μαλγάρων Θεσσαλονίκης, μετά την αιφνιδιαστική αύξηση των τελών διέλευσης κατά 40%, από 2 ευρώ σε 2,80.
Σε ανακοίνωσή τους κάνουν λόγο για "αποικιοκρατικές συμβάσεις του ελληνικού δημοσίου με τους μεγαλοεργολάβους" και τονίζουν ότι η "Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ", που διαχειρίζεται το τμήμα της εθνικής οδού Μαλλιακός - Κλειδί, είχε ζητήσει από την κυβέρνηση να εισπράτει ένα τμήμα των διοδίων Μαλγάρων, ως αποζημίωση για τη μη λειτουργία των διοδίων Αιγινίου".
Ερώτηση στη βουλή για την αύξηση κατέθεσαν στο μεταξύ, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Κουράκης και Ευαγγελία Αμμανατίδου - Πασχαλίδου.
"Είναι προφανές πως ορισμένοι - εξυπηρετώντας τα μεγάλα συμφέροντα - πιστεύουν ότι μπορούν να φτιάξουν οικονομία σταθεροποιημένη, με την κοινωνία αποσταθεροποιημένη. Είτε δεν πήραν το μήνυμα των εκλογών είτε δεν λογαριάζουν τους πολίτες. Και στις δύο περιπτώσεις, κάνουν τραγικό λάθος" δήλωσε ο νομάρχης Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Ψωμιάδης.
Ζορπίδης: πλήγμα για την οικονομία η αύξηση των διοδίων
Πλήγμα για την οικονομία της Θεσσαλονίκης χαρακτηρίζει την αύξηση των διοδίων των Μαλγάρων, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ), Μιχάλης Ζορπίδης.
Σε γραπτή δήλωσή του επισημαίνει πως «η αύξηση των διοδίων στα 2,80 ευρώ από 2 επηρεάζει την καθημερινότητα δεκάδων χιλιάδων κατοίκων του νομού, οι οποίοι χρησιμοποιούν την εθνική οδό για να πάνε στις δουλειές τους. Παράλληλα επιβαρύνεται το μεταφορικό κόστος εμπορευμάτων και επιβατών».
Κατά τον πρόεδρο του ΕΕΘ, το ύψος των διοδίων είναι απαγορευτικό για το μέσο ελληνικό νοικοκυριό και τη μέση ελληνική επιχείρηση. «Το επιχειρήματα που προβάλει το υπουργείο Υποδομών, περί "τιμαριθμικής προσαρμογής" και εφαρμογής "συμβατικών υποχρεώσεων" φανερώνουν τη μονοσήμαντη εισπρακτική λογική της κυβέρνησης, από την οποία απουσιάζει η κοινή λογική», σχολιάζει ο κ.Ζορπίδης.