Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2011
FACEBOOK, TWITTER ΚΑΙ GOOGLE PLUS ΠΛΕΙΟΔΟΤΟΥΝ ΜΕ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΞΤΡΑ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Eχουμε ζήσει τον πόλεμο των λειτουργικών συστημάτων, τον πόλεμο των προγραμμάτων περιήγησης στο Διαδίκτυο, ε, καιρός ήταν να δούμε άλλον έναν πόλεμο, αυτών μεταξύ των συστημάτων κοινωνικής δικτύωσης.
ια να λέμε τα πράγματα κάπως πιο σωστά, αυτός ο πόλεμος βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και καιρό και επειδή στο χώρο ο κυρίαρχος είναι το Facebook, όλοι θέλουν να πάρουν κάτι από αυτό.
Το Twitter «μετράει» γύρω στους 400 εκατ. εγγεγραμμένους χρήστες, από τους οποίους το 1/4 κάνει συχνή χρήση της υπηρεσίας, ενώ το Google Plus ανεβαίνει με γοργούς ρυθμούς και -υπό προϋποθέσεις- μπορεί κάποια στιγμή στο όχι και πάρα πολύ μακρινό μέλλον να θέσει υπό αμφισβήτηση την ηγεμονία του Facebook των 750 εκατ. χρηστών.
Απάντηση στους ...θρασύτατους
Πώς απαντάει στους... θρασύτατους ανταγωνιστές του το Facebook; Πρώτα πρώτα έκανε μια ρελάνς για να δώσει στους χρήστες τη δυνατότητα να διαχωρίζουν τις επαφές τους (που το Facebook ονομάζει «φίλους») με μια λογική που μοιάζει πάρα πολύ με τους «κύκλους» του Google Plus.
Το δεύτερο βήμα ήταν να απαντήσει στο Twitter με μια υπηρεσία που θυμίζει σε πολλά το τελευταίο και είναι διαθέσιμη στο σύνολο των χρηστών του Facebook.
Δεν τελειώνει εδώ η παρέα του Μαρκ Ζούκεμπεργκ, καθώς προχθές ανακοίνωσε μια μεγάλη σειρά από προσθήκες και αλλαγές στο Facebook προκειμένου αυτό να βρίσκεται στο επίκεντρο κάθε κοινωνικής δραστηριότητας του χρήστη.
Δεν το λέμε εμείς, οι θιασώτες του Facebook το λένε, αλλά επειδή μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές (σ.σ. συγγνώμη για το κλισέ) δεν είχαμε δει κάτι συγκεκριμένο, επιφυλασσόμαστε και θα επανέλθουμε μόλις δούμε τι εννοούν οι του Facebook και τι σημαίνει αυτό για εμάς - αν πρέπει να σημαίνει κάτι.
Στο μεταξύ η Google δεν κάθεται με σταυρωμένα χέρια και αρχίζει σιγά σιγά να «ανοίγει» το περιβάλλον του Google Plus προς ανεξάρτητους δημιουργούς εφαρμογών. Αν δεν υπάρξει, άλλωστε, εμπλουτισμός του Plus από ανεξάρτητες εφαρμογές, όπως συνέβη στην περίπτωση του Facebook, η προσπάθεια της Google δεν θα έχει την εκτιμώμενη (από την ίδια) επιτυχία...