Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2011
Tα κριτήρια των φορολογικών ελέγχων
Μέσω «πόιντ σύστεμ» θα επιλέγονται από 1 Νοεμβρίου οι υποθέσεις των επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών που θα ελέγχονται από την εφορία. Αυτό σημαίνει πως ακόμα και φορολογούμενοι υπεράνω πάσης υποψίας που έχουν κάποια από τα «επικίνδυνα» χαρακτηριστικά θέτουν υποψηφιότητα για έλεγχο. Δείτε παρακάτω ποια κριτήρια επισείουν την μεγαλύτερη βαθμολογία και κατά συνέπεια φέρνουν τους εφοριακούς στην πόρτα σας.
Με την απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Π. Οικονόμου, καθορίζονται μόρια ανά κατηγορία παράβασης με βάση τα οποία θα επιλέγονται οι φορολογικές υποθέσεις που θα έχουν προτεραιότητα στο έλεγχο.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ-ΚΑΝΟΝΩΝ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΓΙΑ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ
ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΥΤΩΝ
α/α α/α
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΜΟΡΙΑ
κριτηρίου κανόνα
1
Πρόκειται για επιτηδευματίες εκδότες πλαστών ή
εικονικών ή νοθευμένων φορολογικών στοιχείων ή
λήπτες εικονικών ή νοθευμένων φορολογικών στοιχείων.
1
Για κάθε παράβαση έκδοσης εικονικού ή έκδοσης πλαστού
ή νόθευσης στοιχείου που δεν περιγράφεται αλλού αξίας >
880 € ή 1.200€
1000
2
Έκδοση πλαστών φορολογικών στοιχείων που αφορούν
πώληση αγαθών αξίας< 880 € (π.χ. τιμολόγιο, ΑΛΠ,
εκκαθάρισης ή άλλου στοιχείου που επέχει θέση τιμολογίου
κλπ)
300
3 Έκδοση πλαστών φορολογικών στοιχείων που αφορούν την
παροχή υπηρεσιών αξίας > 880 € ή 1.200€ 1000
4 Έκδοση πλαστών φορολογικών στοιχείων που αφορούν την
παροχή υπηρεσιών αξίας< 880 € 300
5
Έκδοση πλαστών δελτίων αποστολής ή συγκεντρωτικών
δελτίων αποστολής που αφορούν συναλλαγές αξίας > 880 €
ή 1.200€
1000
6 Έκδοση πλαστών δελτίων αποστολής ή συγκεντρωτικών
δελτίων αποστολής που αφορούν συναλλαγές αξίας< 880 € 300
7
Έκδοση εικονικών φορολογικών στοιχείων που αφορούν
πώληση αγαθών αξίας > 880 € ή 1.200€ (π.χ. τιμολόγιο,
ΑΛΠ, εκκαθάρισης ή άλλου στοιχείου που επέχει θέση
τιμολογίου κλπ)
1000
8
Έκδοση εικονικών φορολογικών στοιχείων που αφορούν
πώληση αγαθών αξίας< 880 € (π.χ. τιμολόγιο, ΑΛΠ,
εκκαθάρισης ή άλλου στοιχείου που επέχει θέση τιμολογίου
κλπ)
300
9 Έκδοση εικονικών φορολογικών στοιχείων που αφορούν
την παροχή υπηρεσιών αξίας > 880 € ή 1.200€ 1000
10 Έκδοση εικονικών φορολογικών στοιχείων που αφορούν
την παροχή υπηρεσιών αξίας< 880 € 300
11
Έκδοση εικονικών δελτίων αποστολής ή συγκεντρωτικών
δελτίων αποστολής που αφορούν συναλλαγές αξίας > 880 €
ή 1.200€
1000
12 Έκδοση εικονικών δελτίων αποστολής ή συγκεντρωτικών
δελτίων αποστολής που αφορούν συναλλαγές αξίας< 880 € 300
13
Έκδοση μερικώς εικονικών φορολογικών στοιχείων που
αφορούν πώληση αγαθών αξίας > 880 € ή 1.200€ (π.χ.
τιμολόγιο, ΑΛΠ, εκκαθάρισης ή άλλου στοιχείου που επέχει
θέση τιμολογίου κλπ) χωρίς να προσδιορίζεται η εικονική
αξία
1000
14
Έκδοση μερικώς εικονικών φορολογικών στοιχείων που
αφορούν πώληση αγαθών αξίας < 880 € (π.χ. τιμολόγιο,
ΑΛΠ, εκκαθάρισης ή άλλου στοιχείου που επέχει θέση
τιμολογίου κλπ) χωρίς να προσδιορίζεται η εικονική αξία
300
15
Έκδοση μερικώς εικονικών φορολογικών στοιχείων που
αφορούν την παροχή υπηρεσιών αξίας > 880 € ή 1.200€
χωρίς να προσδιορίζεται η εικονική αξία
1000
16
Έκδοση μερικώς εικονικών φορολογικών στοιχείων που
αφορούν την παροχή υπηρεσιών αξίας< 880 € χωρίς να
προσδιορίζεται η εικονική αξία
300
17
Έκδοση μερικώς εικονικών δελτίων αποστολής ή
συγκεντρωτικών δελτίων αποστολής που αφορούν
συναλλαγές αξίας > 880 € ή 1.200€ χωρίς να προσδιορίζεται
η εικονική αξία
1000
18
Έκδοση μερικώς εικονικών δελτίων αποστολής ή
συγκεντρωτικών δελτίων αποστολής που αφορούν
συναλλαγές αξίας< 880 € χωρίς να προσδιορίζεται η
εικονική αξία
300
19
Έκδοση πλαστών και εικονικών φορολογικών στοιχείων
που αφορούν πώληση αγαθών αξίας > 880 € ή 1.200€ (π.χ.
τιμολόγιο, ΑΛΠ, εκκαθάρισης ή άλλου στοιχείου που επέχει
θέση τιμολογίου κλπ)
1000
20
Έκδοση πλαστών και εικονικών φορολογικών στοιχείων
που αφορούν πώληση αγαθών αξίας< 880 € (π.χ. τιμολόγιο,
ΑΛπ, εκκαθάρισης ή άλλου στοιχείου που επέχει θέση
τιμολογίου κλπ)
300
21 Έκδοση πλαστών και εικονικών φορολογικών στοιχείων
που αφορούν την παροχή υπηρεσιών αξίας> 880 € ή 1.200€ 1000
22 Έκδοση πλαστών και εικονικών φορολογικών στοιχείων
που αφορούν την παροχή υπηρεσιών αξίας< 880 € 300
23
Έκδοση πλαστών και εικονικών δελτίων αποστολής ή
συγκεντρωτικών δελτίων αποστολής που αφορούν
συναλλαγές αξίας > 880 € ή 1.200€
1000
24
Έκδοση πλαστών και εικονικών δελτίων αποστολής ή
συγκεντρωτικών δελτίων αποστολής που αφορούν
συναλλαγές αξίας< 880 €
300
25 Έκδοση πλαστών και μερικώς εικονικών φορολογικών
στοιχείων που αφορούν πώληση αγαθών αξίας > 880 € ή
1.200€ (π.χ. τιμολόγιο, ΑΛΠ, εκκαθάρισης ή άλλου
στοιχείου που επέχει θέση τιμολογίου κλπ) χωρίς να
1000
προσδιορίζεται η εικονική αξία
26
Έκδοση πλαστών και μερικώς εικονικών φορολογικών
στοιχείων που αφορούν πώληση αγαθών αξίας < 880 € (π.χ.
τιμολόγιο, ΑΛΠ, εκκαθάρισης ή άλλου στοιχείου που επέχει
θέση τιμολογίου κλπ) χωρίς να προσδιορίζεται η εικονική
αξία
300
27
Έκδοση πλαστών και μερικώς εικονικών φορολογικών
στοιχείων που αφορούν την παροχή υπηρεσιών αξίας >880
€ ή 1.200€ χωρίς να προσδιορίζεται η εικονική αξία
1000
28
Έκδοση πλαστών και μερικώς εικονικών φορολογικών
στοιχείων που αφορούν την παροχή υπηρεσιών αξίας < 880
€ χωρίς να προσδιορίζεται η εικονική αξία
300
29
Έκδοση πλαστών και μερικώς εικονικών δελτίων
αποστολής ή συγκεντρωτικών δελτίων αποστολής που
αφορούν συναλλαγές αξίας > 880 € ή 1.200€ χωρίς να
προσδιορίζεται η εικονική αξία
1000
30
Έκδοση πλαστών και μερικώς εικονικών δελτίων
αποστολής ή συγκεντρωτικών δελτίων αποστολής που
αφορούν συναλλαγές αξίας < 880 € χωρίς να προσδιορίζεται
η εικονική αξία
300
31
Νόθευση φορολογικών στοιχείων που αφορούν πώληση
αγαθών αξίας > 880 € ή 1.200€ (π.χ. τιμολόγιο, ΑΛΠ,
εκκαθάρισης ή άλλου στοιχείου που επέχει θέση τιμολογίου
κλπ)
1000
32
Νόθευση φορολογικών στοιχείων που αφορούν πώληση
αγαθών αξίας< 880 € (π.χ. τιμολόγιο, ΑΛΠ, εκκαθάρισης ή
άλλου στοιχείου που επέχει θέση τιμολογίου κλπ)
300
33 Νόθευση φορολογικών στοιχείων που αφορούν την παροχή
υπηρεσιών αξίας > 880 € ή 1.200€ 1000
34 Νόθευση φορολογικών στοιχείων που αφορούν την παροχή
υπηρεσιών αξίας< 880 € 300
35
Νόθευση δελτίων αποστολής ή συγκεντρωτικών δελτίων
αποστολής που αφορούν συναλλαγές αξίας > 880 € ή
1.200€
1000
36 Νόθευση δελτίων αποστολής ή συγκεντρωτικών δελτίων
αποστολής που αφορούν συναλλαγές αξίας< 880 € 300
37 Λήψη εικονικών φορολογικών στοιχείων (αγορά αγαθών >
880 € ή 1.200€) 1000
38 Λήψη εικονικών φορολογικών στοιχείων (λήψη αγαθών
αξίας < 880 €) 300
39 Λήψη εικονικών φορολογικών στοιχείων (λήψη υπηρεσιών
> 880 € ή 1.200€) 1000
40 Λήψη εικονικών φορολογικών στοιχείων (λήψη υπηρεσιών
αξίας < 880 €) 300
41 Λήψη εικονικών Δελτίων Αποστολής που αφορούν
συναλλαγές > 880 € ή 1.200€ 1000
42 Λήψη εικονικών Δελτίων Αποστολής που αφορούν
συναλλαγές αξίας < 880 € 300
43 Λήψη μερικώς εικον.φορ.στοιχ από αγορά αγαθών (χωρίς
προσδ.εικον.αξία) > 880 € ή 1.200€ 1000
44
Λήψη μερικώς εικονικών φορολογικών στοιχείων από
αγορά αγαθών αξίας < 880 € (χωρίς να προσδιορίζεται η
εικονική αξία)
300
45 Λήψη μερικώς εικον.φορ.στοιχ από λήψη υπηρ.(χωρίς
προσδ.εικον.αξία) > 880 € ή 1.200€ 1000
46
Λήψη μερικώς εικονικών φορολογικών στοιχείων από λήψη
υπηρεσιών αξίας< 880 € (χωρίς να προσδιορίζεται η
εικονική αξία)
300
47 Λήψη μερικώς εικον.Δ.Α.για συν.από αγορά αγαθ.(χωρίς
προσδ.εικον.αξία) > 880 € ή 1.200€ 1000
48 Λήψη μερικώς εικονικών Δ.Α.για συν.από αγορά
αγαθ(χωρίς να προσδιορίζεται η εικονική αξία) < 880 € 300
49 Λήψη πλαστών και εικονικών στοιχείων (αγορά αγαθών >
880 € ή 1.200€ ) 1000
50 Λήψη πλαστών και εικονικών στοιχείων (αγορά αγαθών <
880 €) 300
51 Λήψη πλαστών και εικονικών στοιχείων (λήψη υπηρεσιών
> 880 € ή 1.200€) 1000
52 Λήψη πλαστών και εικονικών στοιχείων (λήψη υπηρεσιών
< 880 €) 300
53 Λήψη πλαστών και εικονικών Δ.Α. > 880 € ή 1.200€ 1000
54 Λήψη πλαστών και εικονικών Δ.Α. < 880 € 300
55 Λήψη πλαστών κ' μερ.εικον.φορ.στοιχ.από αγορά αγαθ.
χωρίς προσ.εικ.αξία> 880 € ή 1.200€ 1000
56 Λήψη πλαστών κ' μερ.εικον.φορ.στοιχ.από αγορά αγαθ.
χωρίς προσ.εικ.αξία< 880 € 300
57 Λήψη πλαστών κ' μερ.εικον.φορ.στοιχ. από λήψη υπηρεσ.
χωρίς προσ.εικ.αξία> 880 € ή 1.200€ 1000
58 Λήψη πλαστών κ' μερ.εικον.φορ.στοιχ. από λήψη υπηρεσ.
χωρίς προσ.εικ.αξία< 880 € 300
59 Λήψη πλαστών και μερ.εικον.Δ.Α.(για συναλλαγές) χωρίς
προσ.εικ.αξία > 880 € ή 1.200€ 1000
60 Λήψη πλαστών και μερ.εικον.Δ.Α.(για συναλλαγές) χωρίς
προσ.εικ.αξία < 880 € 300
61 Λήψη εικονικού στοιχείου-υπαρκτή συναλλαγή-
διαφορετικό πρόσωπο συναλλασσόμενου>880€ ή 1.200€ 1000
62 Λήψη εικονικού στοιχείου-υπαρκτή συναλλαγή-
διαφορετικό πρόσωπο συναλλασσόμενου <880 Ευρώ 300
63
Έκδοση πλαστών φορολογικών στοιχείων που αφορούν
αγορά αγαθών αξίας > 880 € ή 1.200€ (και της παρ.5 του
άρθρου 12 του Κ.Β.Σ.)
1000
64
Έκδοση πλαστών φορολογικών στοιχείων που αφορούν
αγορά αγαθών αξίας < 880 € (και της παρ.5 του άρθρου 12
του Κ.Β.Σ.)
300
65
Έκδοση εικονικών φορολογικών στοιχείων που αφορούν
αγορά αγαθών αξίας > 880 € ή 1.200€ (και της παρ.5 του
άρθρου 12 του Κ.Β.Σ.)
1000
66
Έκδοση εικονικών φορολογικών στοιχείων που αφορούν
αγορά αγαθών αξίας < 880 € (και της παρ.5 του άρθρου 12
του Κ.Β.Σ.)
300
67
Έκδοση μερικώς εικονικών φορολογικών στοιχείων που
αφορούν αγορά αγαθών αξίας > 880 € ή 1.200€ (και της
παρ.5 του άρθρου 12 του Κ.Β.Σ.) χωρίς να προσδιορίζεται η
εικονική αξία
1000
68
Έκδοση μερικώς εικονικών φορολογικών στοιχείων που
αφορούν αγορά αγαθών αξίας < 880 € (και της παρ.5 του
άρθρου 12 του Κ.Β.Σ.) χωρίς να προσδιορίζεται η εικονική
αξία
300
69
Έκδοση πλαστών και εικονικών φορολογικών στοιχείων
που αφορούν αγορά αγαθών αξίας > 880 € ή 1.200€ (και της
παρ.5 του άρθρου 12 του Κ.Β.Σ.)
1000
70
Έκδοση πλαστών και εικονικών φορολογικών στοιχείων
που αφορούν αγορά αγαθών αξίας < 880 € (και της παρ.5
του άρθρου 12 του Κ.Β.Σ.)
300
71
Έκδοση πλαστών και μερικώς εικονικών φορολογικών
στοιχείων που αφορούν αγορά αγαθών αξίας> 880 € ή
1.200€ χωρίς να προσδιορίζεται η εικονική αξία
1000
72
Έκδοση πλαστών και μερικώς εικονικών φορολογικών
στοιχείων που αφορούν αγορά αγαθών αξίας< 880 € χωρίς
να προσδιορίζεται η εικονική αξία
300
73
Νόθευση φορολογικών στοιχείων που αφορούν αγορά
αγαθών αξίας > 880 € ή 1.200€ (και της παρ.5 του άρθρου
12 του Κ.Β.Σ.)
1000
74
Νόθευση φορολογικών στοιχείων που αφορούν αγορά
αγαθών αξίας < 880 € (και της παρ.5 του άρθρου 12 του
Κ.Β.Σ.)
300
Αν το συνολικό ποσό της μιας ή των περισσότερων
παραβάσεων κάθε χρήσης είναι μεγαλύτερο των 2.000,00
ευρώ και μικρότερο των 20.000,00 ευρώ ή είναι μεγαλύτερο
από το 1% των συνολικών δηλωθέντων ακαθαρίστων
εσόδων και μικρότερο του 3% τότε τα μόρια
προσαυξάνονται κατά ποσοστό 50%, ενώ αν είναι
μεγαλύτερο των 20.000,00 ευρώ ή μεγαλύτερο του 3% των
συνολικών δηλωθέντων ακαθαρίστων εσόδων τότε τα μόρια
προσαυξάνονται κατά ποσοστό 100%.
2 Υπάρχουν λοιπές ουσιαστικές παραβάσεις του Κώδικα
Βιβλίων και στοιχείων (ΚΒΣ).
1 Μη τήρηση βιβλίων Γ' κατηγορίας του ΚΒΣ 1000
2 Μη τήρηση πρόσθετων βιβλίων του άρθρου 10 του ΚΒΣ 1000
3
Μη τήρηση βιβλίου αποθήκης ή παραγωγής κοστολογίου
και τεχνικών προδιαγραφών ανεξάρτητα αν η παράλειψη
αφορά ένα ή περισσότερα από αυτά
1000
4 Μη επίδειξη των βιβλίων και στοιχείων μετά από
πρόσκληση την πρώτη φορά 400
5 Μη τήρηση βιβλίου απογραφών - ισολογισμού 1000
6 Μη υποβολή στοιχείων του άρθρου 20 παρ.1 200
7 Εκπρόθεσμη υποβολή στοιχείων-καταστάσεων του άρθρου
20 παρ.1 μετά την 31/12, αξίας >14.673€ 50
8 Ελλιπής περιγραφή του είδους των αγαθών ή υπηρεσιών
στα βιβλία 300
9 Ελλιπής περιγραφή του είδους των αγαθών ή υπηρεσιών
στα στοιχεία 300
10 Μη σύνταξη ή μη εμπρόθεσμη σύνταξη και καταχώριση
ισολογισμού 500
11 Παρεμπόδιση του ελέγχου με θετικές ενέργειες 1000
12 Μη τήρηση βιβλίων Α' ή Β' κατηγορίας 1000
13 Τήρηση βιβλίων Β' Κατηγορίας αντί για Γ' κατηγορίας 1000
14 Μη τήρηση ή πλημμελής τήρηση ή μη διαφύλαξη του
εγχειριδίου λογισμικού 50
15 Μη τήρηση ή πλημμελής τήρηση βιβλίου ή δελτίου
ποσοτικής παραλαβής 300
16 Μη τήρηση ή πλημμελής τήρηση του βιβλίου επενδύσεων
Α' κατ. βιβλίων του Κ.Β.Σ. 50
17 Μη τήρηση ή πλημμελής τήρηση του βιβλίου επενδύσεων
Β' κατ. βιβλίων του Κ.Β.Σ. 50
18 Μη τήρηση ή πλημμελής τήρηση του βιβλίου επενδύσεων
Γ' κατ. βιβλίων του Κ.Β.Σ. 50
19 Μη επίδειξη βιβλίων και στοιχείων 50
20 Υπάρχει παράβαση για μη διευκόλυνση του ελέγχου 50
21 Μη εμπρόθεσμη ενημέρωση βιβλίων Α' κατηγορίας ΚΒΣ 50
22 Μη εμπρόθεσμη ενημέρωση βιβλίων Γ' κατηγορίας ΚΒΣ 50
23 Μη εμπρόθεσμη ενημέρωση του βιβλίου αποθήκης ή
παραγωγής - κοστολογίου 50
24 Μη τήρηση βιβλίων σύμφωνα με τις αρχές της Λογιστικής 300
25 Μη τήρηση ή πλημμελής τήρηση βιβλίων σύμφωνα με το
ΕΓΛΣ 300
26 Μη τήρηση διαχειριστικής περιόδου σύμφωνα με το άρθρο
26 του ΚΒΣ 300
27 Σύμπραξη διευθ/νομ/λογ/φορ συμβούλου σε πράξεις/παραλ
παραποίησης εικόνας Βιβλίων 50
28 Παράβαση προγραμ/τη ή τρίτου για μη κάλυψη των
τεχνικών προδιαγραφών του λογ/κού 50
29 Μη διάθεση προσωπικού για διευκόλυνση του ελέγχου 50
30 Υπογραφή Ισολ/μού από λογιστή που δεν διαθέτει τα τυπικά
προσόντα παρ.3 αρθρ. 29 50
31 Λοιπές παραβάσεις στοιχείων 50
32 Μη έκδοση συνοδευτικού φορολογικού στοιχείου από
αγρότη αξίας < 880€ ή 1.200€ 200
33 Ανακριβής έκδοση συνοδευτικού φορολογικού στοιχείου
από αγρότη αξίας < 880€ ή 1.200€ 200
34
Έκδοση αθεώρητου ή μη σημανθέντος στοιχείου
καταχωρημένου στα βιβλία, χωρίς γνωστοποίηση στη
Δ.Ο.Υ. πριν από τον έλεγχο
50
35 Μη καταχώριση λοιπών στοιχείων πλην εμπορευσίμων (μη
αυτοτελείς παραβάσεις) 50
36 Ανακριβής καταχώριση λοιπών στοιχείων πλην
εμπορευσίμων (μη αυτοτελείς παραβάσεις) 50
37 Μη υποβολή γνωστοποιήσεων 50
38 Λοιπές παραβάσεις στοιχείων (π.χ. μη αναγραφή ονομ/μου
στις ΑΛΠ) 50
39 Λοιπές γενικές παραβάσεις στοιχείων 50
40 Εκπρόθεσμη υποβολή στοιχείων του άρθρου 20 του Κ.Β.Σ.
(μέχρι την 31/12) 50
41 Εκπρόθεσμη υποβολή στοιχείων άρθρου 20 (μετά την
31/12) αξίας <14.673€ 50
42 Μη καταχώρηση στοιχείων αγοράς, πώλησης, εσόδου,
εξόδου, μέχρι ποσού συνολικής διαφοράς 880€ 100
43 Ανακριβής καταχώρηση στοιχείων αγοράς, πώλησης,
εσόδου, εξόδου, μέχρι ποσού συνολικής διαφοράς 880€ 100
44
Η κάθε μη καταχώρηση ή η ανακριβής καταχώρηση
στοιχείου απογραφής ως προς την ποσότητα , κάθε
εμπορεύσιμου περιουσιακού στοιχείου μέχρι ποσού
συνολικής διαφοράς 880€
100
45 Η καθεμία καταχώρηση ανύπαρκτης πώλησης ή
ανύπαρκτου εσόδου και στοιχείου απογραφής < 880€ 100
46 Μη τήρηση αναλυτικής Λογιστικής 50
47
Μη επίδειξη των πρόσθετων βιβλίων του δεύτερου εδαφίου
της παραγράφου 1 και της παραγράφου 5 του άρθρου 10
του Κ.Β.Σ.
1000
48 Μη τήρηση των ημερολογίων με πρωτογενείς καταχωρήσεις 1000
49 Μη τήρηση του γενικού καθολικού 50
50 Μη τήρηση ισοζυγίου λογ/σμών γενικού - αναλυτικών
καθολικών 1000
51
Εξόφληση στοιχείου αγοράς ή λήψης υπηρεσιών αξίας
μεγαλύτερης των 15.000€ ή των 3.000€ ή των 1.000€ , κατά
περίπτωση, κατά παράβαση των διατάξεων της παρ.2 αρ.18
Κ.Β.Σ.
500
52
Μη έκδοση στοιχείου διακίνησης (π.χ. δελτίου αποστολής,
συγκεντρωτικού δελτίου αποστολής κλπ) για το οποίο έχει
εκδοθεί και καταχωρηθεί το αντίστοιχο στοιχείο αξίας
1000
53 Εκπρόθεσμη υποβολή στοιχείων για πωλήσεις πετρελαίου
θέρμανσης πριν την 31/12 50
54 Εκπρόθεσμη υποβολή στοιχείων για πωλήσεις πετρελαίου
θέρμανσης μετά την 31/12 αξίας <14.673€ 50
55 Ελλιπής ή ανακριβής υποβολή στοιχείων για πετρέλαιο
θέρμανσης (διαφορές <14.673€) 400
56 Ελλιπής ή ανακριβής υποβολή στοιχείων για πετρέλαιο
θέρμανσης (διαφορές >14.673€) 600
57 Μη υποβολή στοιχείων για πωλήσεις πετρελαίου θέρμανσης
(μέχρι 31.12.2007) 50
58 Εκπρόθεσμη υποβολή στοιχείων για πωλήσεις πετρελαίου
θέρμανσης (μετά την 31/12 αξίας >14.673€) 50
59 Εκπρόθεσμη υποβολή ισοζυγίου της παρ.6 του άρθρου 20
(πριν το 6μηνο από την προθεσμία υποβολής) 50
60 Εκπρόθεσμη υποβολή ισοζυγίου της παρ.6 του άρθρου 20
(μετά το 6μηνο από την προθεσμία υποβολής) 50
61 Μη υποβολή ισοζυγίου της παρ.6 του άρθρου 20 200
62
Μη επίδειξη του βιβλίου κοστολογίου οικοδομών μετά από
προηγούμενη πρόσκληση της ΑΥΟ Π0Λ.1039/9.3.06, για
κάθε οικοδομή
300
63 Μη τήρηση του βιβλίου κοστολογίου οικοδομών της ΑΥΟΟ
Π0Λ.1039/9.3.2006 (ισχύς από 1.1.2007) 400
64 Μη επίδειξη βιβλίων και στοιχείων στον προληπτικό έλεγχο
για δεύτερη ή τρίτη φορά (Ισχύει από 1/1/2007) 1000
65
Μη καταχώρηση της ποσοτικής καταμέτρησης των
αποθεμάτων στο βιβλίο των απογραφών όλων ή μερικών
αποθηκευτικών χώρων (βιβλία Γ' κατηγορίας ΚΒΣ)
1000
66 Μη ενημέρωση ή εκπρόθεσμη ενημέρωση βιβλίων Β'
κατηγορίας του ΚΒΣ 50
67 Πλημμελής τήρηση κάθε βιβλίου ή κατάστασης 50
68 Μη τήρηση βιβλίου απογραφής για τα αποθέματα όλων ή
μερικών εγκαταστάσεων (βιβλία Β' κατηγορίας ΚΒΣ) 1000
69
Μη εμπρόθεσμη /εκπρόθεσμη ενημέρωση του βιβλίου
απογραφών με τα αποθέματα όλων ή μερικών
εγκαταστάσεων (βιβλία Β' κατηγορίας ΚΒΣ)
50
70 Μη καταχώρηση στο βιβλίο απογραφών συνταχθέντος
ισολογισμού ή πινάκων του άρθρου 29 παρ.1 εδαφ.1,2 200
71
Μη καταχώρηση στο βιβλίο απογραφών του προσωρινού
ισολογισμού ή προσωρινών καταστάσεων του άρθρου 29
παρ.1 εδαφ.3 (σε περίπτωση που η εκκαθάριση διαρκεί
πέραν του έτους)
50
72 Μη εμπρόθεσμη ενημέρωση του βιβλίου απογραφών με τα
λοιπά περιουσιακά στοιχεία πλην των αποθεμάτων 50
73 Μη σύνταξη καταστάσεων απογραφής για κάθε
εγκατάσταση 500
74 Πλημμελής σύνταξη ισολογισμού και αποτελεσμάτων
χρήσης 500
75
Πλημμελής τήρηση βιβλίου απογραφών για Β'& Γ'
κατηγορίας (συμπεριλαμβάνεται και η αποτίμηση με
διαφορετικό τρόπο)
500
76 Μη τήρηση του ημερολογίου διαφημίσεων 500
77 Μη υποβολή ή εκπρόθεσμη υποβολή του ημερολογίου
διαφημίσεων 500
78 Καταχώρηση των δεδομένων θεωρημένου βιβλίου σε άλλο
θεωρημένο βιβλίο 50
79 Μη καταχώρηση ή ανακριβής καταχώρηση σε πρόσθετο
βιβλίο (έχουν εκδοθεί ΑΠΥ) 500
80 Εγγραφές στο περιθώριο των βιβλίων 50
81 Μη χρήση ορθού συντελεστή ΦΠΑ σε ΑΛΠ από ΦΤΜ 50
82 Σύμπραξη σε πράξη ή παραλείψεις της επιχείρησης 50
83 Μη έκδοση απόδειξης λιανικής πώλησης - απόδειξης
παροχής υπηρεσιών < 880 € ή 1.200€ 300
84 Έκδοση αθεώρητης - μη καταχωρημένης στα βιβλία
απόδειξης λιανικής πώλησης - απόδειξης παροχής
300
υπηρεσιών
85 Ελλιπής έκδοση στοιχείου εκτός της αξίας: Απόδειξης
λιανικής πώλησης - απόδειξης παροχής υπηρεσιών 50
86
Η μη καταχώρηση κάθε στοιχείου ή εγγράφου αγοράς,
πώλησης, εσόδου, εξόδου, εφόσον δεν επιβλήθηκε πρόστιμο
των περιπτώσεων α και γ της παρ. 8 του άρθρου 5 του
ν.2523/97 > 880€
300
87
Η κάθε ανακριβής καταχώρηση κάθε στοιχείου ή εγγράφου
αγοράς, πώλησης, εσόδου, εξόδου, εφόσον δεν επιβλήθηκε
πρόστιμο της περίπτωσης γ' της ίδιας παραγράφου > 880€
300
88
Μη καταχώρηση ή ανακριβής καταχώρηση κάθε
εμπορεύσιμου περιουσιακού στοιχείου στο βιβλίο
απογραφών, για ποσό > 880€
300
89
Κάθε μία καταχώρηση στα βιβλία αγοράς ή εξόδου που δεν
έχει πραγματοποιηθεί και δεν έχει εκδοθεί φορολογικό
στοιχείο (μέχρι 880 ευρώ)
300
90 Η καθεμία καταχώρηση ανύπαρκτης πώλησης ή
ανύπαρκτου εσόδου και στοιχείου απογραφής > 880€ 300
91
Η κάθε μη καταχώρηση ή η ανακριβής καταχώρηση των
στοιχείων που προσδιορίζουν το ύψος της συναλλαγής, στα
πρόσθετα βιβλία που ορίζονται από τις διατάξεις των παρ. 1
και 5 του άρθρου 10 του Κ.Β.Σ. και τις αποφάσεις του
Υπουργού Οικονομικών.
300
92 Εκπρόθεσμη εκτύπωση των Βασικών βιβλίων στα οποία
διενεργούνται πρωτογενείς εγγραφές 50
93 Μη κάλυψη υποχρεώσεων και προδιαγραφών του άρθρου
23 του Κ.Β.Σ. 50
94
Η κάθε μη καταχώρηση ή η ανακριβής καταχώρηση στο
Βιβλίο κοστολογίου οικοδομών, δαπάνης που προσδιορίζει
το κόστος κάθε οικοδομής, της ΑΥΟ Π0Λ.1039/9.3.06
200
95 Μη έκδοση ή ανακριβής έκδοση στοιχείου παράδοσης
κτισμάτων ανεξαρτήτως του ύψους της αξίας αυτού 1000
96
Η κάθε μη υποβολή ή εκπρόθεσμη υποβολή των αντιτύπων
των φορολογικών παραστατικών για τις συναλλαγές
πετρελαίου της παραγράφου 7 του άρθρου 20 του Κ.Β.Σ.
(ισχύει από 15/2/2008)
50
97
Εκπρόθεσμη ή ανακριβής ως προς την ποσότητα των
καταστάσεων του πετρελαίου θέρμανσης (ισχύει από
15.2.2008)
50
98
Μη υποβολή καταστάσεων για τις συναλλαγές πετρελαίου
θέρμανσης της παραγράφου 7 του άρθρου 20 του Κ.Β.Σ., ως
προς την ποσότητα (ισχύει από 15.2.2008)
50
99
Μη έκδοση δελτίου αποστολής - συγκεντρωτικού δελτίου
αποστολής για το οποίο δεν έχει εκδοθεί και καταχωρηθεί
στα βιβλία αντίστοιχο στοιχείο αξίας (και η περίπτωση
διακίνησης χωρίς συνοδευτικό φορολογικό στοιχείο) >880€
ή 1.200€
1000
100 Μη έκδοση συνοδευτικού φορ. Στοιχείου από αγρότη >880€
ή 1.200€ 1000
101 Διακίνηση χωρίς συνοδευτικό φορ. Στοιχείο >880€ ή 1.200€ 1000
102 Μη έκδοση Τιμολογίου αγοράς αγροτικών προϊόντων
>880€ ή 1.200€ 1000
103 Μη έκδοση Τιμολογίου αγοράς από ιδιώτη >880 € ή 1.200€ 1000
104 Μη έκδοση Τιμολογίου χονδρικής πώλησης ή άλλου
στοιχείου που επέχει θέση τιμολογίου >880 € ή 1.200€ 1000
105 Μη έκδοση στοιχείου χονδρικής παροχής υπηρεσιών >880 ή
1.200€ 1000
106 Μη έκδοση στοιχείων λιανικής πώλησης αγαθών >880 € ή
1.200€ 1000
107 Μη έκδοση απόδειξης παροχής υπηρεσιών λιανικώς >880 €
ή 1.200€ 1000
108 Μη έκδοση εκκαθαρίσεων γενικώς >880 € ή 1.200€ 1000
109 Μη έκδοση Πιστωτικού τιμολογίου - απόδειξης
επιστροφής>880 € ή 1.200€ 1000
110 Μη έκδοση στοιχείου Μεταφοράς του άρθρου 16 του
Κ.Β.Σ.>880 € ή 1.200€ 1000
111 Μη έκδοση λοιπών στοιχείων αξίας >880 € ή 1.200€ 1000
112
Ανακριβής έκδοση δελτίου αποστολής - συγκεντρωτικού
δελτίου αποστολής για το οποίο δεν έχει εκδοθεί και
καταχωρηθεί στα βιβλία αντίστοιχο στοιχείο αξίας >880€ ή
1.200€ (και η περίπτωση διακίνησης χωρίς συνοδευτικό
φορολογικό στοιχείο)
1000
113 Ανακριβής έκδοση συνοδευτικού φορολογικού Στοιχείου
από αγρότη αξίας>880€ 1000
114 Διακίνηση με ανακριβές συνοδευτικό φορολογικό Στοιχείο
αξίας >880€ ή 1.200€ 1000
115 Ανακριβής έκδοση Τιμολογίου αγοράς αγροτικών
προϊόντων αξίας>880 € ή 1.200€ 1000
116 Ανακριβής έκδοση Τιμολογίου αγοράς από ιδιώτη
αξίας>880 € ή 1.200€ 1000
117 Ανακριβής έκδοση Τιμολογίου χονδρικής πώλησης ή άλλου
στοιχείου που επέχει θέση τιμολογίου αξίας>880 € ή 1.200€ 1000
118 Ανακριβής έκδοση στοιχείου χονδρικής παροχής υπηρεσιών
αξίας>880 € ή 1.200€ 1000
119 Ανακριβής έκδοση στοιχείων λιανικής γενικά αξίας>880 € ή
1.200€ 1000
120 Ανακριβής έκδοση απόδειξης παροχής υπηρεσιών
αξίας>880 € 1000
121 Ανακριβής έκδοση εκκαθαρίσεων γενικώς αξίας>880 € ή
1.200€ 1000
122 Ανακριβής έκδοση πιστωτικού τιμολογίου αξίας > 880€ ή
1.200€ 1000
123 Ανακριβής έκδοση στοιχείων Μεταφοράς του άρθρου 16
του Κ.Β.Σ. αξίας>880 € ή 1.200€ 1000
124 Ανακριβής έκδοση Ειδικών στοιχείων του Κ.Β.Σ. ή
Υπουργικών αποφάσεων αξίας>880 € ή 1.200€ 1000
125
Μη λήψη και μη έκδοση Τιμολογίου για αγορά αγαθών ή
λήψη υπηρεσιών (της παραγράφου 5 του άρθρου 12 του
Κ.Β.Σ.) >880 € ή 1.200€
1000
126
Ανακριβής λήψη και μη έκδοση Τιμολογίου για αγορά
αγαθών ή λήψη υπηρεσιών (της παραγράφου 5 του άρθρου
12 του Κ.Β.Σ.) αξίας>880 € ή 1.200€
1000
127
Μη έκδοση θεωρείται και η μη καταχώρηση
σερβιρισθέντων ειδών στα δελτία παραγγελίας αξίας>880€
ή 1.200€
1000
128
Μη έκδοση στοιχείων με άγνωστο πλήθος συναλλαγών και
γνωστή συνολική αξία, για τα οποία εφαρμόζεται οροφή
(15πλάσιο) για βιβλία Α' κατ. ΚΒΣ
1000
129
Ανακριβής έκδοση στοιχείων με άγνωστο πλήθος
συναλλαγών και γνωστή συνολική αξία, για τα οποία
εφαρμόζεται οροφή (15πλάσιο) για βιβλία Α' κατ. ΚΒΣ
1000
130
Κάθε μία καταχώρηση στα βιβλία αγοράς ή εξόδου που δεν
έχει πραγματοποιηθεί και δεν έχει εκδοθεί φορολογικό
στοιχείο > 880 € ή 1.200€
1000
131
Μη έκδοση στοιχείων από τηρούντες Β' ή Γ' κατηγορίας
βιβλία του ΚΒΣ με άγνωστο πλήθος συναλλαγών και
γνωστή συνολική αξία
1000
132
Ανακριβής έκδοση στοιχείων από τηρούντες Β' ή Γ'
κατηγορίας βιβλία του ΚΒΣ με άγνωστο πλήθος
συναλλαγών και γνωστή συνολική αξία
1000
133
Άρνηση ή παρακώλυση ή μη διευκόλυνση του ελέγχου της
αξιοπιστίας των Φ.Τ.Μ. & των συστημάτων(αρθ.10 παρ.3
περ.α1)
400
134 Μη διαφύλαξη δείγματος για τον προβλεπόμενο χρόνο
(άρθρο 10 παρ.3 περ. α.2.) 400
135
Υποβολή ανακριβών Στοιχείων στην επιτροπή του άρθρου 7
( για χορήγηση άδειας καταλληλότητας, αρθ.10 παρ.3
περ.α3)
400
136
Παραβίαση ή παραποίηση Φ.Τ.Μ. και συστημάτων από
επιχείρηση που έχει λάβει άδεια από την επιτροπή του
άρθρου 7 (αρθ.10 παρ.3 περ.ε1)
1000
137 Λοιπές παραβάσεις διατάξεων Ν.1809/88 (αρθ.10 παρ.3
περ. α') 50
138 Παραβίαση ή παραποίηση ΦΤΜ και συστημάτων από
επιχείρηση μεταπώλησης(αρθ.10 παρ.3 περ.ε2) 400
139 Λοιπές παραβάσεις διατάξεων ν.1809/88 (αρθ.10 - παρ.3
περ. β') 50
140 Παραβίαση ή παραποίηση ΦΤΜ και συστημάτων από το
χρήστη ή κάτοχο (αρθ.10 παρ.3 περ. ε3) 1000
141 Έκδοση αποδείξεων αξίας <880 από μη εγκεκρ. ή μη δηλ.
ΦΤΜ ή σύστημα 400
142
Έκδοση καταχωρηθέντων αποδείξεων από μη εγκεκριμένη
ή μη δηλωμένη ΦΤΜ ή σύστημα (παράβαση μέχρι
31/12/2006)
400
143 Λοιπές παραβάσεις διατάξεων ν.1809/88 (αρθ.10 παρ.3 περ.
γ' εδάφιο πρώτο) 50
144 Βεβαίωση ανακριβώς αποτελεσμάτων ελέγχων (αρθ.10
παρ.6) 400
145 Μη δήλωση ΦΗΜ ή συστήματος (αρθρ. 10 παρ.3 περ. δ',
εδάφιο πρώτο) 50
146 Εκπρόθεσμη δήλωση ΦΗΜ ή συστήματος (αρθρ. 10- παρ.3
περ. δ', εδάφιο δεύτερο) 50
147 Μη επίδειξη του Βιβλιαρίου Συντήρησης και επισκευών
(αρθ. 10 παρ.3 περ. ζ') 50
148
Έκδοση στοιχείων, καταχωρημένα ή μη καταχωρημένα στα
βιβλία, από μη εγκεκριμένο ή εγκεκριμένο και
παραβιασμένο ή παραποιημένο ΦΗΜ >880€ ή 1.200€
(άρθρο 10 παρ. περ. γ2)
1000
149
Έκδοση στοιχείων, μη καταχωρημένων στα βιβλία, από
εγκεκριμένο και μη δηλωμένο ΦΗΜ ή σύστημα (άρθρο 10
παρ.3 περ. γ1)
50
150
Έκδοση - σήμανση στοιχείου από μη νόμιμο φορολογικό
μηχανισμό, μη καταχωρημένο στα βιβλία: Απόδειξης
λιανικής πώλησης - απόδειξης παροχής υπηρεσιών
1000
151
Έκδοση στοιχείων, καταχωρημένων στα βιβλία, από
εγκεκριμένο και μη δηλωμένο ΦΗΜ ή σύστημα (άρθρο 10
παρ.3 περ. γ1)
50
152
Έκδοση στοιχείων, καταχωρημένα ή μη καταχωρημένα στα
βιβλία, από μη εγκεκριμένο ή εγκεκριμένο και
παραβιασμένο ή παραποιημένο ΦΗΜ, <880 (άρθρο 10 παρ.
περ. γ2)
300
3 Υπάρχουν παραβάσεις του Τελωνειακού Κώδικα από τις
οποίες προκύπτει το αδίκημα της λαθρεμπορίας.
1 Εικονικές αποσύρσεις αυτ/των 1000
2 Η υποτιμολόγηση εισαγομένων εμπορευμάτων 1000
3
Η κατά παράβαση των δι' αποφάσεων του Υπουργού
Οικονομικών εκδιδομένων σε εκτέλεση της § 3 του άρθρου
88 του Τ. Κ. οριζομένων διατυπώσεων κατοχή
εμπορευμάτων
1000
4
Η ύπαρξη εμπορευμάτων έστω και αναγεγραμμένων στο
δηλωτικό εντός πλοίου που προσορμίζεται σε λιμένα ή όρμο
της χώρας στον οποίο δεν είναι επιτετραμμένη η
προσέγγιση
1000
5
Η αγορά, πώληση και κατοχή εμπορευμάτων εισαχθέντων ή
τεθέντων στη γενική κατανάλωση κατά τρόπο που συνιστά
το αδίκημα της λαθρεμπορίας
1000
6 Κάθε έλλειψη εμπορευμάτων από αποθήκες αποταμίευσης
που σκοπεί να στερήσει δασμούς κλπ φόρους 1000
7
Η επί πλοίων που παραπλέουν την ακτή και κατευθύνονται
σε ελληνικό λιμάνι, ύπαρξη εμπορευμάτων που δεν
αναφέρονται στο δηλωτικό του πλοίου
1000
8
Διάθεση αντικειμένων στην κατανάλωση χωρίς έγγραφη
άδεια της Τελ. Αρχής εισαχθέντων δυνάμει νόμου ή
συμβάσεως ατελώς ή με μειωμένες επιβαρύνσεις για
ορισμένες ειδικές χρήσεις ή χρησιμοποίηση των
αντικειμένων αυτών σε άλλες χρήσεις
1000
9
Η κατά την ώρα της αναχώρησης από το πλοίο έλλειψη
εμπορευμάτων φορτωθέντων για το εξωτερικό ή για άλλο
λιμένα της χώρας με παραστατικό διαμετακόμισης
1000
10 Λαθρεμπορία δια της μεθόδου χρήσεως πλαστού
πιστοποιητικού κυκλοφορίας 1000
11 Λαθρεμπορία δια της μεθόδου εικονικής εξαγωγής 1000
12 Λαθρεμπορία δια της μεθόδου χρήσεως πλαστού
συνοδευτικού εγγράφου εμπορευμάτων 1000
13 Εξαγωγή εμπορευμάτων των οποίων η εξαγωγή είναι
απαγορευμένη 1000
14 Λαθρεμπορία δια της μεθόδου χρήσεως πλαστού
πιστοποιητικού για δασμούς αντιντάμπινγκ 1000
15 Λαθρεμπορία δια της μεθόδου χρήσεως πλαστών λοιπών
πιστοποιητικών 1000
16
Η καθ' οιονδήποτε τρόπο αφαίρεση του αριθμού πλαισίου
από αυτ/το και η καθ' οιονδήποτε τρόπο τοποθέτηση,
ενσωμάτωση κλπ σε άλλο υποκείμενο αυτ/το
1000
17 Λαθρεμπορία οινοπνευματωδών 1000
18 Λαθρεμπορία καυσίμων 1000
4
Υπάρχουν παραβάσεις του Ν.2121/1993 περί
πνευματικής ιδιοκτησίας, του Ν.2803/2000 περί
συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του
Ν.3727/2008 περί ναρκωτικών.
1 Παράνομες πράξεις επί των διατάξεων περί πνευματικής
ιδιοκτησίας και πολιτιστικών θεμάτων 1000
2 Παραβίαση διατάξεων περί ναρκωτικών - εμπορία 1000
3 Παραβίαση διατάξεων περί ναρκωτικών - εμπορία κατ'
επάγγελμα - επιβαρυντικές περιπτώσεις 1000
4 Παραβίαση διατάξεων περί ναρκωτικών - κατοχή 1000
5 Παραβίαση διατάξεων περί ναρκωτικών - χρήση
ναρκωτικών ουσιών 1000
6 Απάτη σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων των
Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων 1000
5
Πρόκειται για επιτηδευματίες που κατά το παρελθόν
διαπιστώθηκε ότι υπέπεσαν σε παραβάσεις
παραποιημένων προϊόντων.
1 Εμπορεύματα παραποίησης - απομίμησης, πειρατικά
εμπορεύματα κλπ 1000
6 Υπάρχουν δελτία πληροφοριών ή άλλα στοιχεία από τα
οποία προκύπτει αποδεδειγμένη φοροδιαφυγή.
1 Για μη έκδοση φορολογικών στοιχείων αριθμός δελτίων Χ
1000
2 Για μη λήψη φορολογικών στοιχείων αριθμός δελτίων Χ
1000
3 Για έκδοση ανακριβών φορολογικών στοιχείων αριθμός δελτίων Χ
1000
4 Για λήψη ανακριβών φορολογικών στοιχείων αριθμός δελτίων Χ
1000
5 Για έκδοση και λήψη ανακριβών φορολογικών στοιχείων αριθμός δελτίων Χ
1000
6 Για έκδοση πλαστών - εικονικών φορολογικών στοιχείων αριθμός δελτίων Χ
1000
7 Για λήψη πλαστών - εικονικών φορολογικών στοιχείων αριθμός δελτίων Χ
1000
8 Για έκδοση και λήψη πλαστών - εικονικών φορολογικών
στοιχείων
αριθμός δελτίων Χ
1000
9 Για μη έκδοση και μη λήψη φορολογικών στοιχείων αριθμός δελτίων Χ
1000
6α Υπάρχουν δελτία πληροφοριών ή άλλα στοιχεία από τα
οποία προκύπτει ενδεχόμενη φοροδιαφυγή.
1 Για μη έκδοση φορολογικών στοιχείων αριθμός δελτίων Χ
500
2 Για μη λήψη φορολογικών στοιχείων αριθμός δελτίων Χ
500
3 Για έκδοση ανακριβών φορολογικών στοιχείων αριθμός δελτίων Χ
500
4 Για λήψη ανακριβών φορολογικών στοιχείων αριθμός δελτίων Χ
500
5 Για έκδοση και λήψη ανακριβών φορολογικών στοιχείων αριθμός δελτίων Χ
500
6 Για έκδοση πλαστών - εικονικών φορολογικών στοιχείων αριθμός δελτίων Χ
500
7 Για λήψη πλαστών - εικονικών φορολογικών στοιχείων αριθμός δελτίων Χ
500
8 Για έκδοση και λήψη πλαστών - εικονικών φορολογικών
στοιχείων
αριθμός δελτίων Χ
500
9 Για μη έκδοση και μη λήψη φορολογικών στοιχείων αριθμός δελτίων Χ
500
7
Υφίστανται κατασχεμένα βιβλία ή στοιχεία ή
φορολογικές ταμειακές μηχανές ή φορολογικοί
μηχανισμοί ή άλλα στοιχεία.
1 Αν στο υποσύστημα TAXIS-ΚΒΣ υπάρχει εγγραφή για
κατάσχεση βιβλίων & στοιχείων 1000
8
Υπάρχουν απώλειες βιβλίων και στοιχείων ή
φορολογικών ταμειακών μηχανών ή φορολογικών
μηχανισμών.
1 Απώλεια ΦΗΜ ή συστήματος (αρθρ. 10 παρ.3 περ.στ1) 1000
2 Απώλεια ΦΗΜ ή συστήματος (αρθρ. 10 παρ.3 περ.στ.2) 1000
3
Μη διαφύλαξη των ηλεκτρομαγνητικών μέσων
αποθήκευσης (σημείωση: καταργήθηκε - εξομοιώνεται με
μη τήρηση βιβλίων)
1000
4
Μη διαφύλαξη των Βιβλίων ή στοιχείων ή άλλων
δικαιολογητικών εγγραφών ή καταστάσεων που
υποκαθιστούν βιβλία
1000
5 Μη διαφύλαξη του Βιβλιαρίου Συντήρησης και επισκευών
(αρθ. 10 παρ.3περ. ζ') 50
9
Πρόκειται για επιτηδευματίες λήπτες στοιχείων από
αντισυμβαλλόμενους επιτηδευματίες που δήλωσαν
απώλεια στοιχείων ή φορολογικών μηχανισμών.
1
Λήψη στοιχείων από αντισυμβαλλόμενο επιτηδευματία που
είναι στη λίστα με απωλεσθέντα βιβλία -στοιχεία-
μηχανισμούς
300
10
Πρόκειται για επιτηδευματίες, λήπτες στοιχείων από
αντισυμβαλλόμενους επιτηδευματίες που εμφανίζονται
σαν εξαφανισμένοι έμποροι.
1 Λήψη στοιχείων από αντισυμβαλλόμενο επιτηδευματία που
είναι στη λίστα των εξαφανισμένων εμπόρων 300
11
Υπάρχουν διαφορές, σε αξία ή σε πλήθος φορολογικών
στοιχείων, οι οποίες προκύπτουν από διασταύρωση των
υποβληθέντων συγκεντρωτικών καταστάσεων του
άρθρου 20 του Π.Δ.186/92.
1 Ελλιπής ή ανακριβής υποβολή στοιχείων-καταστάσεων του
άρθρου 20 παρ.1 (διαφορές >14.673€) 600
2 Ελλιπής ή ανακριβής υποβολή στοιχείων άρθρου 20
(διαφορές <14.673€) 400
12 Δεν υποβάλλονται οι προβλεπόμενες δηλώσεις
φορολογίας εισοδήματος από τους υπόχρεους.
1
Μη υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικού
προσώπου με τήρηση βιβλίων κατηγορίας 'Α' . Μη υποβολή
δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικού προσώπου με
τήρηση βιβλίων κατηγορίας 'Β'. Μη υποβολή δήλωσης
φορολογίας εισοδήματος φυσικού προσώπου με τήρηση
βιβλίων κατηγορίας 'Γ'.
1000
2
Μη υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος
Προσωπικών εταιρειών ή ένωσης προσώπων με τήρηση
βιβλίων κατηγορίας 'Β'. Μη υποβολή δήλωσης φορολογίας
εισοδήματος Προσωπικών εταιρειών ή ένωσης προσώπων ή
Νομικού Προσώπου με τήρηση βιβλίων κατηγορίας 'Γ'.
1000
3 Μη υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος ενώ έχει
υποβληθεί εκκαθαριστική δήλωση ΦΠΑ για την ίδια χρήση 1000
4 Μη υποβολή Οριστικής Δήλωσης Φόρου μισθωτών
Υπηρεσιών από τους υπόχρεους για κάθε χρήση 1000
13 Διαπιστώνεται ανακριβής υποβολή των προβλεπόμενων
δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος από τους υπόχρεους.
1 Μη ορθός υπολογισμός συνολικών ακαθαρίστων εσόδων 400
2 Μη ορθός υπολογισμός λογιστικού αποτελέσματος 400
3 Μη ορθός υπολογισμός κόστους πωληθέντων
εμπορευμάτων 400
4 Μη ορθός υπολογισμός συνολικού κόστους πωληθέντων 400
5 Μη ορθός υπολογισμός αναλωσίμων υλικών 400
6 Μη ορθός υπολογισμός κόστους ειδών συσκευασίας 400
7 Μη ορθός υπολογισμός κόστους ανταλλακτικών παγίων 400
8 Μη ορθός υπολογισμός κόστους παραχθέντων προϊόντων 400
9 Μη ορθός υπολογισμός κόστους πωληθέντων προϊόντων 400
10 Μη ορθός υπολογισμός αποτελέσματος από Π.Υ. 400
11 Μη ορθός υπολογισμός Μικτού αποτελέσματος από
πωλήσεις 400
12 Μη ορθός υπολογισμός κόστους α' και β' υλών - υλικών
συσκευασίας 400
13 Ένδειξη ανακριβώς δηλωθείσας απογραφής σε τήρηση
βιβλίων κατηγορίας Β' 800
14 Ένδειξη ανακριβώς δηλωθείσας απογραφής σε τήρηση
βιβλίων κατηγορίας Γ' 800
14 Διαπιστώνεται νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες
δραστηριότητες.
1 Νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες
σύμφωνα με το Ν.2331/95 1000
15
Δηλώνονται μεγάλα ποσά δαπανών σε σχέση με τις άλλες
επιχειρήσεις του κλάδου, επί επιχειρήσεων παροχής
υπηρεσιών που δεν διαθέτουν αξιόλογα αποθέματα.
1
Τα ποσά των δηλούμενων δαπανών ως ποσοστό επί των
ακαθαρίστων εσόδων είναι πολύ μεγαλύτερο από 30% του
μέσου όρου του κλάδου
300
2
Τα ποσά των δηλούμενων δαπανών ως ποσοστό επί των
ακαθαρίστων εσόδων σε επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών
χωρίς αξιόλογα αποθέματα υπερβαίνει το 75%
500
16 Δηλώνονται ζημιές στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος
της οικείας χρήσης.
1 Εμφάνιση ζημιάς χρήσης σε νομικά πρόσωπα και
προσωπικές εταιρείες αμιγώς εμπορικές 300
2 Εμφάνιση ζημιάς χρήσης σε νομικά πρόσωπα και
προσωπικές εταιρείες αμιγώς παροχής υπηρεσιών 800
3 Εμφάνιση ζημίας χρήσης σε ατομικές επιχειρήσεις αμιγώς
εμπορικές 300
4 Εμφάνιση ζημίας χρήσης σε ατομικές επιχειρήσεις αμιγώς
Π.Υ 800
5 Εμφάνιση ζημίας χρήσης σε ελευθέρια επαγγέλματα 1000
17 Υφίστανται συσσωρευμένες ζημίες.
1 Δηλώνονται για συμψηφισμό ζημιές παρελθουσών χρήσεων
στην τελευταία ελεγχόμενη χρήση 200
18 Υπάρχουν παραβάσεις των άρθρων 39 & 39α του
Ν.2238/1994.
1 Έχει διαπιστωθεί παράβαση των άρθρων 39 & 39α του
Ν.2238/1994. 500
19 Υπάρχει αδικαιολόγητη μεταβολή του Συντελεστή
Μικτού Κέρδους μεταξύ διαδοχικών χρήσεων.
1
Όταν ο συντελεστής μικτού κέρδους , μεταξύ διαδοχικών
χρήσεων μεταβάλλεται όχι ευθέως ανάλογα με τη μεταβολή
των ακαθαρίστων εσόδων
400
20 Υπάρχει αδικαιολόγητη μεταβολή του Συντελεστή
Καθαρού Κέρδους μεταξύ διαδοχικών χρήσεων.
1
Όταν ο συντελεστής καθαρού κέρδους , μεταξύ διαδοχικών
χρήσεων, μεταβάλλεται όχι ευθέως ανάλογα με τη μεταβολή
των ακαθαρίστων εσόδων
400
21
Υπάρχει απόκλιση του Συντελεστή Μικτού Κέρδους
(ΣΜΚ) από τον Μ.Ο. του Σ.Μ.Κ. ομοειδών
επιχειρήσεων.
1
Όταν ο συντελεστής μικτού κέρδους παρουσιάζει αρνητική
διαφορά σε ποσοστό μεγαλύτερο από 30% από το μέσο όρο
των συντελεστών μικτού κέρδους του συγκεκριμένου
κλάδου
400
22 Υπάρχει απόκλιση του Συντελεστή Καθαρού Κέρδους
(ΣΚΚ) από τον Μ.Ο. του Σ.Κ.Κ. ομοειδών επιχειρήσεων.
1
Όταν ο συντελεστής καθαρού κέρδους παρουσιάζει
αρνητική διαφορά σε ποσοστό μεγαλύτερο από 20% από το
μέσο όρο των συντελεστών καθαρού κέρδους του
συγκεκριμένου κλάδου
400
23 Υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά ακαθαρίστων εσόδων σε
σχέση με τις άλλες επιχειρήσεις του κλάδου.
1 Όταν τα ακαθάριστα έσοδα είναι μεγαλύτερα κατά 100%
από το Μ.Ο. του κλάδου 400
1 Όταν τα ακαθάριστα έσοδα είναι μεγαλύτερα κατά 200%
από το Μ.Ο. του κλάδου 800
24 Έγινε χρήση αναπτυξιακών νόμων.
1 Έχουν διενεργηθεί επενδύσεις από 20.000,00 € έως
100.000€ 100
2 Έχουν διενεργηθεί επενδύσεις από 100.001,00€ έως
1.000.000€. 400
3 Έχουν διενεργηθεί επενδύσεις πάνω από 1.000.000€. 600
4 Έχουν διενεργηθεί επενδύσεις με φορολογική απαλλαγή. 800
5 Λήψη επιδοτήσεων ή επιχορηγήσεων 400
25 Επίκειται ο χρόνος παραγραφής.
1 Όταν ο αριθμός των ανέλεγκτων χρήσεων είναι < 3 100 x αριθμός
χρήσεων
2 Όταν ο αριθμός των ανέλεγκτων χρήσεων είναι > ή = 3 200 x αριθμός
χρήσεων
3 Όταν ο αριθμός των ανέλεγκτων χρήσεων είναι > ή = 5 400 x αριθμός
χρήσεων
26 Διενεργούνται συναλλαγές μέσω αλληλογραφίας ή μέσω
διαδικτύου.
1 Όταν δηλώνεται η διενέργεια συναλλαγών μέσω διαδικτύου 500
27
Η απόκλιση των πάσης φύσεως δηλωθέντων
εισοδημάτων με τις τεκμαρτές δαπάνες είναι θετικά
μικρή ή αρνητικά μεγάλη.
1
Όταν από τα στοιχεία της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος
φυσικού προσώπου (Ε1) προκύπτουν δηλωθέντα
εισοδήματα μεγαλύτερα από το σύνολο των τεκμαρτών
δαπανών σε ποσοστό μέχρι 20%
800
2
Όταν από τα στοιχεία της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος
φυσικού προσώπου (Ε1) προκύπτουν δηλωθέντα
εισοδήματα μικρότερα από το σύνολο των τεκμαρτών
δαπανών σε ποσοστό μεγαλύτερο από 20%
800
28
Υπάρχουν διαφορές στις εξαγωγές ή εισαγωγές που
δηλώνονται στο τελωνείο, με τις εξαγωγές ή εισαγωγές
που εμφανίζονται στις δηλώσεις φορολογίας
εισοδήματος , στις συμπληρωματικές δηλώσεις και στις
λοιπές δηλώσεις.
1 Όταν από τα στοιχεία του ICIS προκύπτουν ποσά
εισαγωγών ή/και εξαγωγών διαφορετικά από τα δηλωθέντα 800
29
Δεν γίνονται οι προβλεπόμενες από το νόμο
αναμορφώσεις κερδών (επιχειρήσεις με ιδιόκτητα
αυτοκίνητα Ε.Ι.Χ., κινητή τηλεφωνία κ.λπ.).
1
Όταν από τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος προκύπτει
ότι η επιχείρηση δεν διενήργησε τις προβλεπόμενες από τη
νομοθεσία αναμορφώσεις κερδών
800
30 Διενεργούνται συναλλαγές με εξωχώριες εταιρείες.
1 Όταν δηλώνεται η διενέργεια συναλλαγών με εξωχώρια
εταιρεία 800
31
Δεν έχει γίνει αναπροσαρμογή της αξίας των Παγίων
σύμφωνα με το Ν.2065/1992, εφόσον υπάρχει
υποχρέωση.
1
Όταν από τα στοιχεία ισολογισμού/ισοζυγίου προκύπτει η
μη αναπροσαρμογή της αξίας των παγίων σύμφωνα με το
Ν.2065/92 αν και υπήρχε η σχετική υποχρέωση
πραγματοποίησης της αναπροσαρμογής εντός των
ελεγχόμενων χρήσεων
500
32 Υφίσταται αδικαιολόγητη απόκλιση των
καταβαλλόμενων φόρων από χρήση σε χρήση.
1
Όταν ο καταβαλλόμενος φόρος, μεταξύ διαδοχικών
χρήσεων μεταβάλλεται όχι ευθέως ανάλογα με τη μεταβολή
των ακαθαρίστων εσόδων
400
33
Υφίσταται αδικαιολόγητη απόκλιση των
καταβαλλόμενων φόρων σε σχέση με ομοειδείς
επιχειρήσεις.
1
Όταν ο καταβαλλόμενος φόρος παρουσιάζει αρνητική
διαφορά σε ποσοστό μεγαλύτερο από 30% από το μέσο όρο
καταβαλλόμενου φόρου του συγκεκριμένου κλάδου
400
34 Υφίστανται ουσιαστικές διαπιστώσεις ή παρατηρήσεις
προηγούμενων ελέγχων.
1 Όταν σε προηγούμενο έλεγχο προέκυψαν συγκεκριμένοι
λόγοι-αιτίες τέλεσης εκτεταμένης φοροδιαφυγής 800
35
Σε προηγούμενο έλεγχο προέκυψαν σημαντικές διαφορές
μεταξύ των δηλωθέντων κερδών/ζημιών και των
προσδιορισθέντων βάσει ελέγχου κερδών/ζημιών.
1 Ύπαρξη μεγάλων διαφορών μεταξύ ποσών δήλωσης και
ποσών ελέγχου 800
36
Υπάρχει αδικαιολόγητη διαφορά μεταξύ
συμπληρωματικών στοιχείων των δηλώσεων φορολογίας
εισοδήματος και δηλώσεων ΦΠΑ.
1 Ασυμφωνία Εσόδων Ε3 με εκροές εκκαθαριστικής Φ.Π.Α.
για βιβλία Β' κατηγορίας 300
2 Ασυμφωνία Αγορών εισοδήματος και αγορών
εκκαθαριστικής Φ.Π.Α. για βιβλία Β' κατηγορίας 300
3 Ασυμφωνία δαπανών εισοδήματος και δαπανών
εκκαθαριστικής Φ.Π.Α. για βιβλία Β'κατηγορίας 300
4 Ασυμφωνία Εσόδων Ε3 με εκκαθαριστική Φ.Π.Α. για
βιβλία Γ' κατηγορίας 300
5 Ασυμφωνία αγορών Εισοδήματος και αγορών
εκκαθαριστικής Φ.Π.Α. για βιβλία Γ' κατηγορίας 300
6 Ασυμφωνία δαπανών Εισοδήματος και δαπανών Φ.Π.Α. για
βιβλία Γ' κατηγορίας 300
37
Υπάρχει διαφορά μεταξύ συμπληρωματικών στοιχείων
των δηλώσεων και των δηλώσεων φορολογίας
εισοδήματος.
1 Μη ορθή μεταφορά των ποσών από τα συμπληρωματικά
στοιχεία στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος 1000
38
Υφίσταται διαφορετικός ρυθμός μεταβολής του κύκλου
εργασιών της επιχείρησης, από χρόνο σε χρόνο, σε σχέση
με το ρυθμό μεταβολής του καταβαλλόμενου φόρου.
1 Μείωση μεγεθών από χρήση σε χρήση (σε συνάρτηση με
τον καταβαλλόμενο φόρο εισοδήματος) 500
39
Υφίσταται διαφορετικός ρυθμός μεταβολής του κύκλου
εργασιών της επιχείρησης, από χρόνο σε χρόνο, σε σχέση
με το ρυθμό μεταβολής των δαπανών της χρήσης.
1 Μείωση μεγεθών από χρήση σε χρήση (σε συνάρτηση με τις
συνολικές δαπάνες της χρήσης) 500
40 Ακαθάριστα έσοδα
Ανάλογα με τα δηλωθέντα ακαθάριστα έσοδα (Ακ.Εσ.)
προσωπικής
εταιρείας/ ένωσης προσώπων/νομικού προσώπου
1 εάν 20.000.000€ = < Ακ.Εσ. < ή = 30.000.000€ 1000
2 εάν 10.000.000€ = < Ακ.Εσ. < 20.000.000€ 800
3 εάν 5.000.000€ = < Ακ.Εσ. < 10.000.000€ 600
4 εάν 1.500.000€ = < Ακ.Εσ. < 5.000.000€ 400
5 εάν 700.000€ = < Ακ.Εσ. < 1.500.000€ 200
6 εάν 50.000€ = < Ακ.Εσ. < 700.000€ 100
Για επιχειρήσεις με ακαθάριστα έσοδα > 30.000.000€
(ΜΕ.ΦΟ)
1 εάν 30.000.000€ < Ακ.Εσ.= < 40.000.000€ 100
2 εάν 40.000.000€ < Ακ.Εσ.= < 50.000.000€ 150
3 εάν 50.000.000€ < Ακ.Εσ.= < 75.000.000€ 300
4 εάν 75.000.000€ < Ακ.Εσ.= < 100.000.000€ 450
5 εάν 100.000.000€ < Ακ.Εσ.= < 200.000.000€ 750
6 εάν 200.000.000€ < Ακ.Εσ.= < 500.000.000€ 800
7 εάν Ακ.Εσ. > 500.000.000€ 1000
41 Δεν υποβάλλονται οι προβλεπόμενες περιοδικές ή
εκκαθαριστικές δηλώσεις ΦΠΑ.
1 Μη υποβολή εκκαθαριστικής δήλωσης Φ.Π.Α. 400
2 Μη υποβολή περιοδικών δηλώσεων Φ.Π.Α. (Ισχύει από
έτος 2005) 1000
3 Μη υποβολή περιοδικών δηλώσεων Φ.Π.Α. (Ισχύει για πριν
2006) 1000
4 Μη υποβολή εκκαθαριστικής δήλωσης Φ.Π.Α. ενώ έχει 400
υποβληθεί τουλάχιστον μία περιοδική για την ίδια χρήση
5
Μη υποβολή εκκαθαριστικής δήλωσης Φ.Π.Α. ενώ έχει
υποβληθεί δήλωση φορολογίας εισοδήματος για την ίδια
χρήση (εφόσον υπόκειται σε Φ.Π.Α.)
400
6
Εάν από τα στοιχεία VIES προκύπτει η διενέργεια
ενδοκοινοτικών αποκτήσεων/παραδόσεων σε συγκεκριμένο
μήνα/τρίμηνο και ταυτόχρονα δεν έχει υποβληθεί περιοδική
δήλωση Φ.Π.Α. για τον ίδιο μήνα/τρίμηνο.
50
42
Διαπιστώνεται ανακριβής υποβολή των προβλεπόμενων
περιοδικών δηλώσεων Φ.Π.Α. ή εκκαθαριστικών
δηλώσεων ΦΠΑ.
1 Ποσοστό φόρου των φορολογητέων δαπανών μεγαλύτερο
του 15% για περιόδους πριν από 1/1/2010 600
2 Ποσοστό φόρου των φορολογητέων δαπανών μεγαλύτερο
του 20% για περιόδους από 1/1/2010 και μετά 600
43 Δεν υποβάλλονται οι προβλεπόμενοι ανακεφαλαιωτικοί
πίνακες (listing) ενδοκοινοτικών συναλλαγών.
1
Εαν δεν έχει υποβάλλει ανακεφαλαιωτικό πίνακα
ενδοκοινοτικών συναλλαγών (listing) ενώ υπήρχε
υποχρέωση
300
44 Διαπιστώνεται ανακριβής υποβολή ανακεφαλαιωτικών
πινάκων (listing) ενδοκοινοτικών συναλλαγών.
1
Αποκλίσεις μεταξύ δηλώσεων Ενδοκοινοτικών αποκτήσεων
και Παραδόσεων (listing) και αντίστοιχων πινάκων του
VIES για κάθε τρίμηνο ποσού = ή < των 20.000,00 ευρώ.
Για κάθε τρίμηνο που
υπάρχει διαφορά x
300 μόρια
2
Αποκλίσεις μεταξύ δηλώσεων Ενδοκοινοτικών αποκτήσεων
και Παραδόσεων (listing) και αντίστοιχων πινάκων του
VIES για κάθε τρίμηνο ποσού > των 20.000,00 ευρώ.
Για κάθε τρίμηνο που
υπάρχει διαφορά x
600 μόρια
3
Αποκλίσεις μεταξύ δηλώσεων Ενδοκοινοτικών αποκτήσεων
και Παραδόσεων (listing) και αντίστοιχων πινάκων του
VIES για κάθε μήνα ποσού = ή < των 10.000,00 ευρώ.
Για κάθε μήνα που
υπάρχει διαφορά x
100 μόρια.
4
Αποκλίσεις μεταξύ δηλώσεων Ενδοκοινοτικών αποκτήσεων
και Παραδόσεων (listing) και αντίστοιχων πινάκων του
VIES για κάθε μήνα ποσού >των 10.000,00 ευρώ.
Για κάθε μήνα που
υπάρχει διαφορά x
200 μόρια
45
Υφίστανται μεγάλα πιστωτικά υπόλοιπα ΦΠΑ που δεν
δικαιολογούνται από το αντικείμενο δραστηριότητας του
επιτηδευματία.
1 Εμφάνιση πιστωτικού υπολοίπου ΦΠΑ στην εκκαθαριστική
δήλωση που δεν δικαιολογείται από τους συγκεκριμένους
700
ΚΑΔ της επιχείρησης
46 Πρόκειται για επιτηδευματίες που έχουν τύχει
απαλλαγής από τον ΦΠΑ βάσει αποφάσεων.
1 Ύπαρξη αιτήματος επιστροφής Φ.Π.Α. 500
2 Υπάρχει αίτημα απαλλαγής Φ.Π.Α. 500
47
Εμφανίζονται υπέρογκα ποσά ενδοκοινοτικών
συναλλαγών ή δυσανάλογα τέτοια ποσά σε σχέση με το
συνήθη ετήσιο κύκλο εργασιών.
Όταν τα δηλούμενα ποσά ενδοκοινοτικών συναλλαγών σε
σχέση με τον κύκλο εργασιών της επιχείρησης είναι πάνω
από:
1 σύνολο ενδοκοινοτικών συναλλαγών χρήσης > 50% *
Κύκλος εργασιών χρήσης 500
2 σύνολο ενδοκοινοτικών συναλλαγών χρήσης > 80% *
Κύκλος εργασιών χρήσης 800
48
Εμφανίζονται ασυνήθιστα ή αδικαιολόγητα μεγάλα ποσά
στις εκροές απαλλασσόμενες με ή χωρίς δικαίωμα
έκπτωσης.
1 Όταν δηλώνονται εκροές απαλλασσόμενες με ή χωρίς
δικαίωμα έκπτωσης >20% * συνολικών εκροών 800
49 Υπάρχουν διαφορές στις ενδοκοινοτικές συναλλαγές σε
ετήσια βάση σε σχέση με τα δεδομένα του VIES.
1
Υποβολή ανακριβούς ανακεφαλαιωτικού πίνακα
ενδοκοινοτικών συναλλαγών τριμηνιαίου (πριν την
1.1.2010) διαφοράς ποσού <=των 20.000 ευρώ
300
2
Υποβολή ανακριβούς ανακεφαλαιωτικού πίνακα
ενδοκοινοτικών συναλλαγών τριμηνιαίου (πριν την
1.1.2010) διαφοράς ποσού >των 20.000 ευρώ
900
3
Υποβολή ανακριβούς ανακεφαλαιωτικού πίνακα
ενδοκοινοτικών συναλλαγών μηνιαίου (μετά την 1.1.2010)
διαφοράς ποσού <=των 20.000 ευρώ
100
4
Υποβολή ανακριβούς ανακεφαλαιωτικού πίνακα
ενδοκοινοτικών συναλλαγών μηνιαίου (μετά την 1.1.2010)
διαφοράς ποσού >των 20.000 ευρώ
300
50 Υφίσταται αδικαιολόγητη απόκλιση του
καταβαλλόμενου ΦΠΑ από χρήση σε χρήση.
1
Όταν ο καταβαλλόμενος Φ. Π. Α., μεταξύ διαδοχικών
χρήσεων μεταβάλλεται όχι ευθέως ανάλογα με τη μεταβολή
των εκροών
400
51
Υφίσταται αδικαιολόγητη απόκλιση του
καταβαλλόμενου ΦΠΑ σε σχέση με ομοειδείς
επιχειρήσεις.
1
Όταν ο καταβαλλόμενος Φ.Π.Α. παρουσιάζει αρνητική
διαφορά σε ποσοστό μεγαλύτερο από 50 % από το μέσο όρο
καταβαλλόμενου Φ.Π.Α. του συγκεκριμένου κλάδου
400
52
Οι φορολογητέες εκροές (μειωμένες με το ποσό των
ενδοκοινοτικών αποκτήσεων) είναι μικρότερες από τις
φορολογητέες εισροές στην εκκαθαριστική δήλωση
Φ.Π.Α..
1 Σύγκριση συνολικών ποσών εκροών - εισροών (εκροές
μικρότερες των εισροών) 100
2 Σύγκριση συνολικών ποσών εκροών - εισροών (εκροές
μικρότερες των εισροών) σε επίπεδο τριετίας 300
53
Υφίσταται πιθανή υποχρέωση για διενέργεια pro-rata,
βάση των στοιχείων της εκκαθαριστικής δήλωσης
Φ.Π.Α.
1 Έλεγχος για πιθανή υποχρέωση διενέργειας pro-rata 500
54
Υφίσταται διαφορά μεταφερόμενου πιστωτικού
υπολοίπου από περίοδο σε περίοδο στις περιοδικές
δηλώσεις ή από χρήση σε χρήση στις εκκαθαριστικές
δηλώσεις Φ.Π.Α.
1 Διαφορά μεταφερόμενου πιστωτικού υπολοίπου Φ.Π.Α. από
περίοδο σε περίοδο 900
2 Διαφορά μεταφερόμενου πιστωτικού υπολοίπου από χρήση
σε χρήση 900
55
Υφίσταται αδικαιολόγητα μεγάλη διαφορά μεταξύ του
μεσοσταθμικού συντελεστή εκροών και του
μεσοσταθμικού συντελεστή εισροών στην
εκκαθαριστική δήλωση Φ.Π.Α..
1 Σύγκριση μεσοσταθμικού συντελεστή εισροών με
μεσοσταθμικό συντελεστή εκροών
Εάν απόκλιση> 30%
-- >
800 μόρια.
2 Σύγκριση μεσοσταθμικού συντελεστή εισροών με
μεσοσταθμικό συντελεστή εκροών
Εάν 20%<απόκ
λιση<30% --> 600
μόρια.
3 Σύγκριση μεσοσταθμικού συντελεστή εισροών με
μεσοσταθμικό συντελεστή εκροών
Εάν 10%<απόκ
λιση<20% -- > 300
μόρια.
56 Προκύπτει από τις οικείες δηλώσεις ένδειξη πιθανής
μετατόπισης συντελεστών Φ.Π.Α..
1 Έλεγχος για μετατόπιση συντελεστών Φ.Π.Α 300
57 Διενεργούνται εκτεταμένες συναλλαγές σε περιοχές με
μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ.
1 Ένδειξη για πιθανή καταστρατήγηση των διατάξεων περί
μειωμένων συντελεστών Φ.Π.Α. 400
58
Υφίσταται διαφορετικός ρυθμός μεταβολής του κύκλου
εργασιών της επιχείρησης, από χρόνο σε χρόνο, σε σχέση
με το ρυθμό μεταβολής του καταβαλλόμενου Φ.Π.Α..
1 Μείωση μεγεθών από χρήση σε χρήση (σε συνάρτηση με
τον καταβαλλόμενο Φ.Π.Α.) 500
59
Υφίσταται διαφορετικός ρυθμός μεταβολής του κύκλου
εργασιών της επιχείρησης, από χρόνο σε χρόνο, σε σχέση
με το ρυθμό μεταβολής των φορολογητέων δαπανών της
χρήσης.
1 Μείωση μεγεθών από χρήση σε χρήση (σε συνάρτηση με τις
φορολογητέες δαπάνες της χρήσης) 500
60
Υφίσταται πιστωτικό υπόλοιπο στην τρέχουσα χρήση το
οποίο όμως στην προηγούμενη χρήση είχε αιτηθεί για
επιστροφή.
1
Μεταφορά πιστωτικού υπολοίπου Φ.Π.Α. ποσού που στην
προηγούμενη χρήση είχε αιτηθεί για επιστροφή (μετά την
προθεσμία υποβολής)
900
61
Υφίσταται διαφορά ακαθαρίστων εσόδων αυτοελέγχου
και βιβλίων και στοιχείων και δεν έχει υποβληθεί το
Ειδικό Σημείωμα Περαίωσης ΦΠΑ, εφόσον απαιτείται.
1
Επιχειρήσεις που έκαναν εφαρμογή των διατάξεων των
άρθρων 13-17 ν.3296/2004 και ενώ προέκυψε διαφορά
ακαθαρίστων εσόδων μεταξύ βιβλίων και αυτοελέγχου, δεν
υπέβαλλαν το Ειδικό Σημείωμα Περαίωσης ΦΠΑ
1000
62
Δεν υποβάλλονται οι δηλώσεις Παρακρατούμενων
Φόρων εμπορικών επιχειρήσεων ή ελευθέρων
επαγγελματιών από τους υπόχρεους.
1
Δεν έχει υποβληθεί η σχετική δήλωση . Από 1/1/2011 ισχύει
και για τις οριστικές ελευθέρων επαγγελματιών και
εμπορικών επιχειρήσεων που διενεργούν παρακρατήσεις
1000
63 Δεν υποβάλλονται δηλώσεις για ακίνητη περιουσία από
τους υπόχρεους.
1 Μη υποβολή δήλωσης ΕΤΑΚ από υπόχρεο νομικό
πρόσωπο/ένωση προσώπων/προσωπική εταιρεία 1000
2 Μη υποβολή δήλωσης ΦΑΠ από υπόχρεο νομικό πρόσωπο/
ένωση προσώπων/προσωπική εταιρεία 1000
3
Μη υποβολή δήλωσης ΦΜΑΠ από υπόχρεο νομικό
πρόσωπο/ένωση προσώπων/προσωπική εταιρεία/ατομική
επιχείρηση
1000
64
Τα δηλωθέντα εισοδήματα από ακίνητα είναι μικρότερα
από τα τεκμαρτά εισοδήματα τα οποία προκύπτουν κατ'
εφαρμογή των σχετικών διατάξεων φορολογίας
εισοδήματος.
1 Το δηλούμενο μίσθωμα είναι μικρότερο από το τεκμαρτό 300
65
Διενεργούνται συνεχείς αγοραπωλησίες ακινήτων χωρίς
να έχει δηλωθεί η άσκηση της συγκεκριμένης
δραστηριότητας.
1
Σε διαδοχικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος (Ε1)
δηλώνεται τόσο αγορά όσο και πώληση ακινήτων στους
σχετικούς κωδικούς από Φ.Π. μισθωτό ή επιτηδευματία με
ΚΑΔ εκτός κατασκευαστή ακινήτων (41....)
600
66 Διενεργούνται αγορές ακινήτων με μεγάλες αξίες.
1 Στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος (Ε1) δηλώνεται η
αγορά ακινήτου με αξία απόκτησης >,= 300.000€ 500
67 Πρόκειται για επιτηδευματίες με κύριο αντικείμενο
δραστηριότητας την εκμετάλλευση ακινήτων.
1 Δηλούμενη δραστηριότητα με τον σχετικό ΚΑΔ 500
68 Τα καταβαλλόμενα μισθώματα είναι προφανώς
δυσανάλογα των δηλωθέντων εισοδημάτων.
1
Το άθροισμα των δηλωθέντων μισθωμάτων στη δήλωση
φορολογίας εισοδήματος (Ε1) είναι μεγαλύτερα από
ποσοστό 50% των συνολικών δηλούμενων πραγματικών
οικογενειακών εισοδημάτων
800
69 Το καταβαλλόμενο ποσό ασφαλίστρων είναι προφανώς
δυσανάλογο του δηλωθέντος εισοδήματος.
1
Το ποσό που δηλώνεται ως δαπάνη προσωπικών
ασφαλίστρων στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος (Ε1)
είναι μεγαλύτερο από το 30% του συνολικού πραγματικού
οικογενειακού εισοδήματος
800
70
Στις σχετικές δηλώσεις στην διεύθυνση ιδιοκατοίκησης
δηλώνονται και λοιπά ακίνητα ιδιοκτησίας του
φορολογουμένου.
1
Όταν στη διεύθυνση ιδιοκατοίκησης που δηλώνεται στο
έντυπο φορολογίας εισοδήματος Ε1, υπάρχουν και άλλα
ακίνητα που δηλώνονται στο Ε2-Ε9
500
71 Υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές
1 Εάν υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές > 6.000. 100
71α Υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές από κατόχους
ακινήτων
1 Εάν υπάρχει ακίνητη περιουσία τριπλάσιας αξίας των
ληξιπρόθεσμων βεβαιωμένων οφειλών 100
2 Εάν υπάρχει ακίνητη περιουσία πενταπλάσιας αξίας των
ληξιπρόθεσμων βεβαιωμένων οφειλών 200
3 Εάν υπάρχει ακίνητη περιουσία δεκαπλάσιας αξίας των
ληξιπρόθεσμων βεβαιωμένων οφειλών 300
72 Υπάρχουν σημαντικές πληροφορίες από το
EUROCAΝΕΤ(εξαφανισμένοι έμποροι).
1 Υπάρχει καταχωρημένη πληροφορία στο αρχείο VIES 800
73 Πρόκειται για επιχείρηση που έχει αντικείμενο εργασιών
υψηλού φορολογικού κινδύνου.
1 Έλεγχος για άσκηση " επικίνδυνου " φορολογικά
επαγγέλματος σύμφωνα με συγκεκριμένους ΚΑΔ 500
74 Υφίστανται πληροφορίες φορολογικού ενδιαφέροντος,
από οποιαδήποτε πηγή.
75
Υφίσταται διαφορά του συνολικού οικογενειακού
εισοδήματος με συνολική αξία ακινήτων που
αποκτήθηκαν με επαχθή αιτία.
1
Η συνολική αξία της αποκτηθείσας με επαχθή αιτία
ακίνητης περιουσίας σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα
είναι >,=80 % των συνολικών δηλούμενων πραγματικών
οικογενειακών εισοδημάτων στο ίδιο χρονικό διάστημα
200
76 Δεν δηλώνεται αγορά ακινήτων σε χρήση που
καταβλήθηκε Φ.Μ.Α.
1
Δεν έχει δηλωθεί η αγορά ακινήτου στη δήλωση
φορολογίας εισοδήματος σε χρήση που προκύπτει καταβολή
Φ.Μ.Α.
1000
77
Οι δηλωθείσες συνολικές δαπάνες ανέγερσης οικοδομής
υπερβαίνουν ένα συγκεκριμένο ποσοστό επί των
συνολικών δηλούμενων εσόδων.
1
Η συνολική αξία των δηλωθέντων δαπανών ανέγερσης
οικοδομής , στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος (Ε1) σε
συγκεκριμένο χρονικό διάστημα είναι μεγαλύτερη από
ποσοστό 80% των συνολικών δηλούμενων πραγματικών
οικογενειακών εσόδων στο ίδιο χρονικό διάστημα
700
78
Τα δηλωθέντα τοκοχρεολύσια υπερβαίνουν ένα
συγκεκριμένο ποσοστό επί των συνολικών δηλούμενων
οικογενειακών εσόδων.
1
Τα δηλωθέντα ποσά τοκοχρεολυσίων στη δήλωση
φορολογίας εισοδήματος (Ε1) είναι μεγαλύτερα από
ποσοστό 50% των συνολικών δηλούμενων πραγματικών
οικογενειακών εσόδων της ίδιας δήλωσης
200
79 Επί λήψεως δανείων δεν δηλώνονται τα αντίστοιχα
τοκοχρεολύσια.
1
Στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος (Ε1) δηλώνεται η
λήψη δανείου και στην επόμενη χρήση και περαιτέρω δεν
δηλώνεται ποσό τοκοχρεολυσίων τουλάχιστον 5% στους
σχετικούς κωδικούς
800
80 Υφίσταται διαφορά των δηλούμενων (τ.μ.)
ιδιοκατοικούμενου ακινήτου από χρήση σε χρήση.
1
Η δηλούμενη επιφάνεια ιδιοκατοικούμενου ακινήτου στη
δήλωση φορολογίας εισοδήματος (Ε1) σε συγκεκριμένη
χρήση είναι μικρότερη από την επιφάνεια που δηλώνεται σε
επόμενη-ες χρήσεις, χωρίς να προκύπτει διαφοροποίηση στη
δήλωση Ε9
300
81
Υφίσταται μεγάλη δηλωθείσα επιφάνεια βοηθητικών
χώρων, σε σχέση με την επιφάνεια κύριων χώρων
ιδιοκατοικούμενου ακινήτου.
1
Όταν η δηλούμενη επιφάνεια των κύριων χώρων είναι > 200
τ.μ. και ταυτόχρονα η επιφάνεια των βοηθητικών χώρων
είναι >,= 30% των κύριων χώρων
300
82
Πρόκειται για φυσικό πρόσωπο που δηλώνει κάτοικος
εξωτερικού με ταυτόχρονη έναρξη εργασιών ατομικής
επιχείρησης ή ελευθέριου επαγγέλματος ή συμμετοχή σε
προσωπική (ελληνική) εταιρεία και δεν δηλώνει
εισοδήματα από Δ' ή Ζ' πηγή.
1
Αν από το Μητρώο ΤΑΧΙΣ προκύπτει ΑΦΜ με ενεργή
έναρξη εργασιών ή δηλωμένη σχέση με ΑΦΜ προσωπικής
εταιρίας ή ένωση προσώπων και ταυτόχρονα στο Ε1 που
υποβάλλει δηλώνει κάτοικος εξωτερικού και μόνο
απαλλασσόμενα εισοδήματα.
1000
83 Διαπιστώνεται μίσθωση α' κατοικίας από φυσικό
πρόσωπο με εκμισθωτή νομικό πρόσωπο.
1
Φυσικό πρόσωπο, στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος
(Ε1) δηλώνει στους σχετικούς κωδικούς την καταβολή
μισθώματος για κύρια κατοικία σε ΑΦΜ που ανήκει σε
νομικό πρόσωπο
1000
84 Δηλώνεται ζημιά από επιτηδευματίες με αντικείμενο
δραστηριότητας την «εκμετάλλευση ακινήτων».
1
Όταν επιτηδευματίας ΜΗ ΦΥΣΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ με ΚΑΔ
δραστηριότητας "68" έχει έσοδα από εκμίσθωση ακινήτων
και ταυτόχρονα δηλώνει ζημιές χρήσης
1000
85 Διαπιστώνεται η καταβολή μεγάλου ποσού μισθώματος
από Φ.Π. σε Ν.Π.
1 Όταν φυσικό πρόσωπο καταβάλλει ενοίκιο >,= 20.000€ σε
νομικό πρόσωπο 1000