Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

Πολυεθνικές-κολοσσοί κάνουν την Ελλάδα μεταφορικό κόμβο

Την ίδια ώρα, τον δρόμο για την προσέλκυση νέων επενδύσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα εκτιμάται πως θα ανοίξει το νομοσχέδιο που κατατέθηκε πρόσφατα στη Βουλή για τη δημιουργία κέντρων logistics.





Η δημιουργία κέντρων logistics που προωθείται με σχετικό νομοσχέδιο αναμένεται να συμβάλει στη μείωση της τιμής των προϊόντων έως και 15%

Στον παγκόσμιο χάρτη της μεταφοράς εμπορευμάτων μπαίνει δυναμικά η Ελλάδα. Πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά, αναβαθμίζουν τις αποθηκευτικές εγκαταστάσεις τους, ενώ την ίδια ώρα, πληθαίνουν οι πολυεθνικές που ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν τη στρατηγικής σημασίας γεωγραφική θέση της χώρας μας για γρήγορες, ασφαλείς και φθηνές μεταφορές.

Καθοριστικό ρόλο γι' αυτή την εξέλιξη έχει παίξει η αναβάθμιση των μεταφορικών υποδομών, με βασικότερες τις επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά από την Cosco αλλά και η σταθεροποίηση της ελληνικής οικονομίας, η οποία σταδιακά ανακτά την εμπιστοσύνη των διεθνών αγορών.
Πολυεθνικές-κολοσσοί κάνουν την Ελλάδα μεταφορικό κόμβο

Δύο από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού παγκοσμίως, η ΖΤΕ και η Huawei, έχουν ήδη ξεκινήσει να υλοποιούν τα πλάνα τους για την αξιοποίηση της γεωγραφικής θέσης της Ελλάδας. Σύμφωνα με πληροφορίες, εντός των επόμενων δύο εβδομάδων θα γίνουν τα επίσημα εγκαίνια του διαμετακομιστικού κέντρου της ΖΤΕ, ενώ υπενθυμίζεται ότι στα μέσα Δεκεμβρίου, η Huawei ανακοίνωσε την επίσημη έναρξη πιλοτικής λειτουργίας κέντρου διανομής της εταιρείας στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), τον οποίο διαχειρίζεται η Cosco.

Ερχονται νέες συμφωνίες
Πολυεθνικές-κολοσσοί κάνουν την Ελλάδα μεταφορικό κόμβο
Το επόμενο βήμα τόσο για τη ZTE όσο και τη Huawei θα γίνει με τη σύναψη συμφωνιών συνεργασίας και με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ακολουθώντας το παράδειγμα της HP. Σημειωτέον πως η ΖΤΕ, εκτός από την πρόθεσή της να καταστήσει το λιμάνι του Πειραιά διαμετακομιστικό κέντρο σκοπεύει να δημιουργήσει και κέντρο επισκευής και συντήρησης των προϊόντων στην περιοχή της Αττικής. Μέσα στον Μάρτιο αναμένεται να ξεκινήσει και η υλοποίηση της συμφωνίας που υπέγραψε η HP με την Cosco, καθώς τότε αναμένεται να φθάσει το πρώτο πλοίο με φορτίο της εταιρείας από την Κίνα στο λιμάνι του Πειραιά. Το φορτίο που χρειάζεται περίπου 22 μέρες για να έρθει από την Κίνα, θα πάει στο Ικόνιο και από κει θα διοχετευτεί στα Βαλκάνια μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου για να καταλήξει στην Τσεχία, όπου βρίσκεται το εργοστάσιο συναρμολόγησης υπολογιστών του αμερικανικού κολοσσού.

Υπενθυμίζεται ότι η συμφωνία της HP με την Cosco προβλέπει την εγκατάσταση στον Πειραιά του κεντρικού κόμβου διανομής των προϊόντων της για τις Κεντρική Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Βόρεια Αφρική, ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου και χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, ενώ η εν λόγω συμφωνία μπορεί να επιφέρει αύξηση του τοπικού φορτίου ως και 50% για το λιμάνι του Πειραιά. Να σημειωθεί ακόμη ότι η εφοδιαστική και μεταφορική δραστηριότητα της HP ανέρχεται σε 50 δισ. δολάρια, εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσοστό αφορά δραστηριότητες στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή.
Πολυεθνικές-κολοσσοί κάνουν την Ελλάδα μεταφορικό κόμβο

Επέκταση
Ιδιαίτερα σημαντική είναι και η αναμενόμενη επέκταση της υφιστάμενης συμφωνίας για τη μεταφορά προϊόντων της P&G Ελλάδας. Προϊόντα όπως το Ariel, το Pantene, τοFairy, η Gillette, και τα Pampers ταξιδεύουν ήδη με τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο από την Αθήνα με τελικό προορισμό τα μεγάλα καταστήματα λιανικής της Θεσσαλονίκης, ενώ η συμφωνία αυτή θα επεκταθεί και στην Ευρώπη. Πρόκειται για μία συμφωνία η οποία θα ξεπεράσει σε όγκο αυτή της HP. Σήμερα 28% των μεταφορών προϊόντων της P&G στη Δυτική Ευρώπη πραγματοποιούνται μέσω συνδυασμένων διαδρομών με σιδηροδρομικές ανταποκρίσεις επιτυγχάνοντας 70 εκ. χλμ. λιγότερες οδικές μεταφορές και εξοικονόμηση 67 εκατομμύρια τόνων CO2 - το αντίστοιχο εκπομπών από τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας που θα απαιτείτο για να φωτίσει μια πόλη 250.000 νοικοκυριών κάθε χρόνο.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος

Ο κ. Robertvan Pappelendam, γενικός διευθυντής της P&G Ελλάδας σχολιάζοντας τη συμφωνία, δήλωσε ιδιαίτερα χαρούμενος που μέσα από αυτή την πρωτοβουλία κάνει το σωστό για το περιβάλλον προσφέροντας την ίδια στιγμή καλύτερες υπηρεσίες και αξία στον καταναλωτή και συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας».

Υπενθυμίζεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2013 καθημερινό δρομολόγιο εμπορικής αμαξοστοιχίας στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, μέσω της νέας υπηρεσίας ICS (Inter­mo­dal­Cargo­Shuttle).

Η νέα υπηρεσία (ICS) προσφέρει δυνατότητες καθημερινής και ολοκληρωμένης πόρτα-πόρτα μεταφοράς εμπορευμάτων, παραλαμβάνοντας τα αγαθά από την αφετηρία τους και παραδίδοντάς τα στον τελικό τους προορισμό. Ενδιαφέρον για τη σύναψη αντίστοιχων συμφωνιών έχουν δείξει και άλλες εταιρείες, όπως η Lenovo, ενώ έχουν ακουστεί διάφορα μεγάλα «ονόματα» του κλάδου των ψηφιακών τεχνολογιών, όπως οι κορεατικές Samsung και LG αλλά και η ιαπωνική Toshiba, χωρίς ωστόσο να έχουν προχωρήσει σε πιο επίσημο στάδιο. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πάντως κάνει προσπάθειες για να προσελκύσει και την αυτοκινητοβιομηχανία για τη μεταφορά οχημάτων, κάτι που θα αύξανε τα έσοδά της και θα ενίσχυε το μεταφορικό της έργο. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν πολυεθνικές που προχωρούν στην ενίσχυση των αποθηκευτικών τους υποδομών. Μια από αυτές είναι η θυγατρική της Philip Morris, Παπαστράτος, η οποία μετέτρεψε τις υπερσύγχρονες αποθήκες της στο Αγρίνιο σε πανευρωπαϊκό κέντρο αποθήκευσης και διανομής των καπνών, ενώ σχέδια για τη μετατροπή της Ελλάδας σε κέντρο για τη διακίνηση των προϊόντων της στην περιοχή των Βαλκανίων έχει και η αμερικάνικη εταιρεία ανελκυστήρων OTIS.

Για την εξυπηρέτηση των μεταφορέων
Επενδύσεις έφερε η συμφωνία Cosco - HP

Η «χρυσή» συμφωνία με την Cosco και την Hewlett Packard που μειώνει τον χρόνο μεταφοράς από την Κίνα στην Ευρώπη κατά δέκα ημέρες, οδηγεί και άλλες εταιρείες να υπογράψουν ανάλογες συμφωνίες. H ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε συνεργασία με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, θα εξυπηρετεί κάθε ανάγκη μεταφοράς εμπορευμάτων από και προς χώρες εντός ή εκτός Ευρώπης καθώς και διαμετακομιστικές (transit) μεταφορές μέσω της Ελλάδας. Ήδη για την υλοποίηση των μεταφορών αυτών ο ΟΣΕ έχει 50 ολοκαίνουργια βαγόνια τα οποία βρίσκονταν «παρκαρισμένα» σε διάφορα αμαξοστάσια της εταιρείας. Η διαδρομή θα γίνεται ως εξής: Από το λιμάνι του Πειραιά τα εμπορεύματα θα φεύγουν με τρένο και θα φτάνουν μέσω του ΠΑΘΕΠ στην Ειδομένη. Από κει θα περνούν στα Σκόπια, στη Σερβία, την Ουγγαρία, την Αυστρία και τελικά την Τσεχία. Πρόκειται για μια διαδρομή η οποία θα ολοκληρώνεται μέσα σε περίπου 4 ημέρες, όταν οι εναλλακτικές διαδρομές απαιτούν σήμερα 12 ολόκληρες ημέρες για να φτάσουν τα εμπορεύματα στην Τσεχία.

Κατατίθεται στη Βουλή το νομοσχέδιο
Τα κέντρα logistics θα μειώσουν τις τιμές έως και 15%

Τον δρόμο για να μετατραπεί η χώρα σε παγκόσμιο κέντρο εμπορευματικών μεταφορών, προσελκύοντας μεγάλες επενδύσεις από διεθνείς εταιρείες, ανοίγει το νομοσχέδιο για τα logistics που προωθείται προς ψήφιση στη Βουλή. Με το νέο νομοσχέδιο για την εφοδιαστική αλυσίδα η κυβέρνηση επιχειρεί να βάλει τάξη στην άναρχη αγορά της εφοδιαστικής αλυσίδας, που θα οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές στη λειτουργία όλων των επιχειρήσεων στη χώρα, μειώνοντας μέχρι και 15% τις τιμές πολλών προϊόντων. Βασικός στόχος είναι να αλλάξει πλήρως η αγορά μεταφορών και να δημιουργήσει τις συνθήκες για επενδύσεις στην αγορά και τη δημιουργία πάρκων με αποθηκευτικούς χώρους.

Οπως λέει στην «ΗτΣ» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, απαραίτητη προϋπόθεση για να αλλάξει ο μεταφορικός χάρτης της χώρας είναι να προχωρήσει η πλήρης απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών και να δοθούν κίνητρα στις επιχειρήσεις να εγκαταλείψουν τη μεταφορά των εμπορευμάτων τους με δικά τους φορτηγά, που εκτοξεύει τα έξοδα της επιχείρησης.

Ήδη, το υπουργείο Υποδομών επιχειρεί να εντάξει στο νέο ΕΣΠΑ τη χρηματοδότηση των εταιρειών που έχουν επενδύσει για την ιδιωτική μεταφορά των προϊόντων τους, ώστε να μεταθέσουν τη μεταφορά σε τρίτους. Ένας τρόπος θα ήταν η εξαγορά των φορτηγών από μία εταιρεία logistics που θα αναλαμβάνει τη μεταφορά εμπορευμάτων από πολλές επιχειρήσεις.

Παράλληλα με το νομοσχέδιο δημιουργούνται όλες εκείνες οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την προσέλκυση σημαντικών επενδύσεων στη χώρα μας με την απλούστευση των διαδικασιών για τη δημιουργία αποθηκευτικών χώρων και την ίδρυση εταιρειών logistics.

«Το μεγάλο πρόβλημα της χώρας είναι ότι δεν υπάρχουν επαγγελματικές εταιρείες που να προσφέρουν υπηρεσίες logistics», υπογραμμίζει ο κ. Ζηλιασκόπουλος, τονίζοντας ότι με το νομοσχέδιο ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία οργανωμένων χώρων υψηλής συγκέντρωσης, που θα δίνει τη δυνατότητα σε ένα φορτηγό να αδειάσει σε μία αποθήκη και να γεμίσει αμέσως σε μία άλλη ελαχιστοποιώντας το κόστος μεταφοράς. Δεν είναι τυχαίο, πάντως, ότι σήμερα μόλις το 20% των μεταφορών της χώρας μας γίνεται μέσω οργανωμένων εταιρειών logistics, ενώ στη Γερμανία το ποσοστό αυτό αγγίζει το 85% και στην Αμερική το 98%!

Το υψηλό κόστος
Απαγορευτικό είναι το κόστος μεταφοράς και αποθήκευσης, εκτοξεύοντας τις τιμές των εμπορευμάτων που διακινούνται είτε μέσα στην Ελλάδα είτε μέσω της χώρας μας στο εξωτερικό.

Όπως επισημαίνει ο κ. Ζηλιασκόπουλος, η μεταφορά και αποθήκευση εμπορευμάτων στην Ελλάδα είναι πιο ακριβή από πολλές άλλες χώρες επιβαρύνοντας όλα τα προϊόντα, από τα πετρελαιοειδή μέχρι και το γάλα. Στελέχη της αγοράς εκτιμούν το κόστος αυτό στη χώρα μας σε πάνω από 25%, όταν στην Αμερική περιορίζεται στο 13%. Μάλιστα, στην Αμερική μετρούν το κόστος αυτό τόσο σε επίπεδο πόλης όσο και σε επίπεδο χώρας, και αν μία εταιρεία αποφασίσει να επενδύσει σε μία πόλη και αποδειχθεί υψηλό το κόστος μεταφοράς και αποθήκευσης τότε επιλέγει νέα πόλη με χαμηλό κόστος logistics.

Από μελέτες έχει προκύψει ότι το μικρότερο κόστος που μπορεί να έχει ένα προϊόν για μεταφορά και αποθήκευση είναι 9%, κατά περίπου 16% μικρότερο από το κόστος που υπολογίζεται στη χώρα μας.

Σύμφωνα με το κ. Ζηλιασκόπουλο, το ιδιαίτερα υψηλό κόστος στη χώρα μας αλείφεται στις στρεβλώσεις της αγοράς και ιδιαίτερα στο κλειστό επάγγελμα των φορτηγών, που ανάγκασε τις επιχειρήσεις να επενδύσουν στην απόκτηση φορτηγών και οδηγών, κάτι που αυξάνει σημαντικά το κόστος καθώς το Ι.Χ. φορτηγό αναγκάζεται να εκτελέσει το ένα από τα δύο δρομολόγια άδειο.



 
website counter
friend finderplentyoffish.com