«Εμπειρικά σας συνιστώ, εάν θέλετε να πετύχετε τη διαφοροποίηση από τους ανταγωνιστές σας, να συνεργαστείτε και να εμπιστευτείτε τη διαδικτυακή εμπορική παρουσία σας σε επαγγελματίες του χώρου, για να σας εμπιστευτούν αντίστοιχα και οι καταναλωτές, αφού ο παράγοντας εμπιστοσύνη είναι το κλειδί της επιτυχίας του ηλεκτρονικού εμπορίου, παγκοσμίως».
Αυτό επισήμανε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Β. Κορκίδης, ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του για το ηλεκτρονικό εμπόριο στο 3ο Συνέδριο e-business World 2014 του ετήσιου θεσμού της διαδικτυακής αγοράς και κοινωνικής δικτύωσης.
Ο κ. Κορκίδης σημείωσε ότι το e-εμπόριο δίνει τεράστιες ευκαιρίες στις ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις, ενώ τα mobile κανάλια ανοίγουν νέες αγορές για τους on-line επιχειρηματίες. Με βάση μάλιστα τα τελευταία στοιχεία, η Ελλάδα αποτελεί μια σημαντική αγορά για την ανάπτυξη της μεθόδου «PayPal» με αύξηση από το 29% των online καταστημάτων το 2012, στο 63% το 2014. Η υιοθέτηση λύσεων που κάνει τη πληρωμή ευκολότερη για τον αγοραστή και ταυτόχρονα διασφαλίζει τον έμπορο ώστε να μπορεί να δεχθεί πληρωμές ακόμα και από το εξωτερικό είναι ακόμα σε στάδιο εξέλιξης για τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα.
Υπενθύμισε ότι το Διαδίκτυο είναι ευκαιρία για «start uppers & follow uppers» αφού πλέον υπολογίζεται ότι πάνω από 5.500 νέες ελληνικές επιχειρήσεις το έχουν ως κύριο συστατικό του επιχειρηματικού τους μοντέλου. Παρ' όλα αυτά το Διαδίκτυο στην Ελλάδα συνεισφέρει μόνο στο 1,2% του ΑΕΠ, με βάση πρόσφατη έρευνα της Boston Consulting Group, ενώ στην Ευρώπη των 27 μελών είναι στο 3,8%, με κορυφαία τη Μεγάλη Βρετανία στο 8,3% και με τη προοπτική το 2018 οι ευρωπαϊκές πωλήσεις μέσω διαδικτύου να ανέλθουν στα 323 δισ. ευρώ. Ο τζίρος του ηλεκτρονικού επιχειρείν στην Ελλάδα της κρίσης, αυξήθηκε το 2013 κατά 600 εκατ. ευρώ.
Τέλος, τόνισε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δημιουργήσει ένα νέο Επενδυτικό Ταμείο συνολικού ύψους 10,4 δισ. ευρώ προκειμένου να βοηθήσει τις ΜμΕ να αναπτυχθούν με την χρήση ψηφιακών τεχνολογιών. Το «τηλεπικοινωνιακό πακέτο» της ΕΕ προωθεί τη χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, ως ένα σημαντικό εργαλείο υποστήριξης που θα βοηθήσει τους μικρομεσαίους της αγοράς να περάσουν ταχύτερα στην ψηφιακή εποχή. Η συγκεκριμένη χρηματοδότηση θα δίνεται στις ιδιωτικές επιχειρήσεις για την ψηφιακή παρουσία τους, για τη χρήση και την εφαρμογή συστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου, για τη βελτίωση εσωτερικών λειτουργιών, για τη συχνότερη επικοινωνία με τους πελάτες, για καλύτερη διαχείριση της εφοδιαστικές αλυσίδας, για εισαγωγή σε διαδικασίες προμηθειών της δημόσιας διοίκησης και εν γένει για την επέκταση τους σε νέες αγορές.
«Το εν λόγω "ψηφιακό θεματολόγιο" μπορεί αρχικά να μην διαθέτει αρκετά κεφάλαια, αλλά είναι στοχευμένο πρόγραμμα για να αντιμετωπίσει τη πιστωτική κρίση, να δώσει πρόσβαση στη χρηματοδότηση και να βοηθήσει τις ΜμΕ παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν να λειτουργήσουν με ίσους όρους στα πλαίσια μίας ψηφιακής Ευρώπης» κατέληξε ο κ. Κορκίδης.