Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2014

Γιατί οι Αμερικανοί λιανέμποροι δεν θέλουν το Apple Pay

Τα δύο νέα smartphones της Apple, το iPhone 6 και το iPhone 6 Plus, είναι διαθέσιμα και στην ελληνική αγορά και αναμένεται να κάνουν πολύ καλές πωλήσεις παρά την υψηλή τιμή τους, όπως συνέβη και σε όσες χώρες έχουν ήδη κυκλοφορήσει.



Όμως, στην Ελλάδα δεν είναι ακόμη διαθέσιμο ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα νέα χαρακτηριστικά των νέων iPhone, το οποίο δεν είναι άλλο από το Apple Pay, το οποίο επιτρέπει σε έναν κάτοχο μίας από τις καινούριες συσκευές της αμερικανικής εταιρείας να πραγματοποιεί πληρωμές μέσω του smartphone του αντί να χρησιμοποιεί τη χρεωστική ή την πιστωτική κάρτα του.

Το Apple Pay είναι διαθέσιμο μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες και η υπηρεσία ξεκίνησε να παρέχεται στις 20 Οκτωβρίου, δηλαδή πριν από μερικές ημέρες. Όμως, ήδη έχει δημιουργήσει αρκετές αντιδράσεις, κυρίως από τον χώρο του λιανεμπορίου.

Το Apple Pay μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα σημεία πώλησης περίπου 30-35 μεγάλων αλυσίδων των ΗΠΑ. Όμως, από τη σχετική λίστα λείπουν πολλά μεγάλα ονόματα, όπως είναι η Wal-Mart, η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ των Ηνωμένων Πολιτειών, η Gap, η Best Buy κ.ά. Οι περισσότερες από αυτές τις εταιρείες βρίσκονται σε μία άλλη λίστα, η οποία περιλαμβάνει περίπου εξήντα επιχειρήσεις που έχουν αποφασίσει να δημιουργήσουν τη δική τους λύση για πληρωμές μέσω smartphones, το CurrentC. Και ο λόγος είναι απλός: δεν θέλουν να αφήσουν την Apple να αποκτήσει πρόσβαση στα δεδομένα που σχετίζονται με τις συναλλαγές των πελατών τους.

Αυτή τη στιγμή, το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο για μία εμπορική -και όχι μόνο- επιχείρηση δεν είναι άλλο από τα δεδομένα που σχετίζονται με τους πελάτες της, τις συνήθειες τους και οτιδήποτε άλλο μπορεί να προσφέρει τη δυνατότητα σε μία εταιρεία να βελτιώσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες ή να δημιουργήσει νέα, καλύπτοντας ανάγκες που είτε μόλις έχουν προκύψει είτε πρόκειται να προκύψουν στο προσεχές μέλλον. Η ανάλυση δεδομένων εξελίσσεται σε έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους επιχειρηματικούς τομείς και άπαντες επενδύουν εκεί.

Η ίδια η Apple έχει πρόσβαση σε έναν τεράστιο όγκο δεδομένων, που προέρχεται από τα στοιχεία που έχουν δώσει οι χρήστες υπηρεσιών όπως είναι το iTunes. Γνωρίζει τις μουσικές προτιμήσεις τους, τι ταινίες και τηλεοπτικές σειρές τους αρέσουν, ενώ οι καταναλωτές της έχουν δώσει και τους αριθμούς των πιστωτικών καρτών τους. Είναι προφανές ότι η αξία αυτών των δεδομένων είναι τεράστια. Αντίστοιχα υψηλή είναι και η αξία των δεδομένων που έχουν στην κατοχή τους και άλλες εταιρείες από τον χώρο του Διαδικτύου, όπως είναι η Google, η Microsoft και η Amazon. Η προστασία των προσωπικών δεδομένων είναι άλλωστε ένα από τα σημαντικότερα θέματα στον χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών τα τελευταία χρόνια.

Η είσοδος της Apple στον χώρο των «κινητών» πληρωμών θεωρείται ότι θα βοηθήσει σημαντικά στο άνοιγμα της συγκεκριμένης αγοράς, γι' αυτό άλλωστε και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα έσπευσαν να υποστηρίξουν το Apple Pay, χωρίς να σημαίνει ότι αισθάνονται άνετα με τον αμερικανικό κολοσσό να είναι εκείνος που ελέγχει τα δεδομένα που αφορούν τις συναλλαγές. Γιατί ποιος μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο η Apple να αποφασίσει να επεκταθεί και σε άλλους επιχειρηματικούς τομείς, αξιοποιώντας τα δεδομένα και τη σχέση που έχει με τους χρήστες των συσκευών της, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι «φανατικοί οπαδοί» των προϊόντων με το «μηλαράκι»;


 
website counter
friend finderplentyoffish.com