Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2014

Αισιόδοξες για το μέλλον οι οικογενειακές επιχειρήσεις

Αισιόδοξες για τις προοπτικές ανάπτυξης μέσα στους επόμενους έξι μήνες, παρά τα προβλήματα που υπάρχουν δηλώνουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις σε Ελλάδα και Ευρώπη, σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα της KPMG και του οργανισμού European Family Businesses.





Οι οικογενειακές επιχειρήσεις εμφανίζονται να έχουν ανακτήσει την εμπιστοσύνη τους προς την αγορά κυρίως χάρη στην αλλαγή του τοπίου της χρηματοδότησης (ικανότητα εξασφάλισης τραπεζικής χρηματοδότησης) και της προθυμίας τους για επαναεπένδυση των κερδών.

Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 710 οικογενειακές επιχειρήσεις της Ευρώπης, το 75% του δείγματος σχεδιάζει επενδύσεις στο πλαίσιο των στρατηγικών τους σχεδίων και ταυτόχρονα εξετάζει το ενδεχόμενο μελλοντικών επενδύσεων ενώ το 41% εξετάζει το ενδεχόμενο να γίνουν επενδύσεις στη χώρα καταγωγής τους και το 19% ψάχνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η επένδυση στις ξένες αγορές εξακολουθεί να είναι σε μεγάλο βαθμό μια ανεκμετάλλευτη ευκαιρία για τις οικογενειακές επιχειρήσεις ενώ οι χώρες που θεωρούνται ως οι πλέον ελκυστικές είναι της Αφρικής και της Ωκεανίας, για τις οποίες το ενδιαφέρον έχει αυξηθεί από 7% σε 11% και από 1% σε 3%, αντίστοιχα.

Από την άλλη πλευρά, το 52% των ερωτηθέντων θεωρεί ως την σημαντικότερη αλλαγή/βελτίωση την απλούστευση των φορολογικών κανόνων, με το 45% να δηλώνει ότι θα επιθυμούσε να υπάρξουν ευνοϊκότερες φορολογικές και διοικητικές ρυθμίσεις αναφορικά με την μεταβίβαση των οικογενειακών επιχειρήσεων από γενιά σε γενιά (αύξηση της τάξης του 30% σε σχέση με τα αποτελέσματα προηγούμενης έρευνας). Το 40% των ερωτηθέντων ζητά χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές και γενικότερα μια πιο ευέλικτη εργασιακή νομοθεσία. Γενικά παρατηρήθηκε ότι τα φορολογικά ζητήματα εμφανίζονται τρεις φορές στην πρώτη πεντάδα ως την σημαντικότερη αλλαγή /βελτίωση που επισημάνθηκε από τους ερωτηθέντες.

«Αγκάθι» η χρηματοδότηση << Σημαντικό ζήτημα αλλά και ανασταλτικός παράγοντας, ειδικά για τις ελληνικές επιχειρήσεις εξακολουθεί να αποτελεί η αδυναμία πρόσβασης σε χρηματοδότηση. Όπως επισημαίνει ο Γενικός Διευθυντής της KPMG, Κρίστιαν Τόμας, «στην Ελλάδα το σημαντικότερο ζήτημα παραμένει το πρόβλημα της ρευστότητας σε συνδυασμό πάντοτε με την προσπάθεια για ευημερία και εξασφάλιση της ισορροπίας μεταξύ των οικογενειακών ανησυχιών και των επιχειρηματικών συμφερόντων». Η εικόνα για τη χρηματοδότηση είναι κάπως διαφορετική στην Ευρώπη, καθώς μόλις το 19% (σε σύγκριση με 49% που καταγράφηκε το 2013) θεωρεί ότι εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν δυσκολίες πρόσβασης σε χρηματοδότηση. Η έρευνα έδειξε επίσης ότι οι οικογενειακές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα δικά τους κεφάλαια για να χρηματοδοτήσουν την ανάπτυξή τους (37%). Η επιθυμία να παραμείνουν ανεξάρτητοι και υπεύθυνοι για το μέλλον τους αποτελεί και την κινητήρια δύναμη επανεπένδυσης των κερδών τους, με το 36% των ερωτηθέντων να αναφέρει ότι η τραπεζική χρηματοδότηση αποτελεί την πιο ελκυστική μορφή χρηματοδότησης. Στον αντίποδα, μόλις το 9% των ερωτηθέντων είχε θετική στάση στην είσοδο νέων μετόχων, το 7% σε επιχειρηματικές συνεργασίες, και μόλις το 1% στην είσοδό τους σε εναλλακτικές αγορές (π.χ. εισαγωγή στο χρηματιστήριο - ΙPO). Τέλος, ανάμεσα στα δυνατά σημεία των οικογενειακών επιχειρήσεων, όπως καταγράφηκαν στην έρευνα της KPMG είναι η ικανότητα να κερδίζουν νέες δουλειές και η αφοσίωση των πελατών τους, η αφοσίωση και η δέσμευση των εργαζομένων τους. Τα δυνατά σημεία των οικογενειακών Επιχειρήσεων Η ικανότητα να κερδίζουν νέες δουλειές και η αφοσίωση των πελατών τους Η δέσμευση των εργαζομένων τους και το ισχυρό εμπορικό σήμα Η εξυπηρέτηση των πελατών και το καθεστώς της ιδιοκτησίας
 
website counter
friend finderplentyoffish.com