Κυριακή 26 Απριλίου 2015

Στο Διαδίκτυο στρέφονται τώρα οι τουρίστες για ενημέρωση

Σε σημαντικό εργαλείο για την προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος εξελίσσεται το Διαδίκτυο, από τη στιγμή που οι ξένοι τουρίστες το χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τόσο για τις κρατήσεις τους όσο και για να ενημερωθούν σχετικά με τις επιλογές τους αναφορικά με τον προορισμό τους.



Και αυτός είναι ο λόγος που ο τουριστικός κλάδος προσδίδει στο Internet όλο και μεγαλύτερη σημασία, επιδιώκοντας να το αξιοποιήσει στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα του τρόπο με τον οποίο αξιοποιούν οι ξένοι τουρίστες το Διαδίκτυο είναι τα αποτελέσματα της πρόσφατης έρευνας της GBR Consulting αναφορικά με τον βαθμό ικανοποίησης των τουριστών που επισκέφτηκαν το 2014 την περιοχή της Αθήνας και της Αττικής.

Ερευνα
Στο Διαδίκτυο στρέφονται τώρα οι τουρίστες για ενημέρωση
Συγκεκριμένα, η έρευνα έδειξε ότι το 51% των επισκεπτών στην Αθήνα χρησιμοποίησε εξειδικευμένα στον χώρο του τουρισμού sites, όπως είναι το TripAdvisor και το HolidayCheck, προκειμένου να προετοιμαστεί για το ταξίδι του στην ελληνική πρωτεύουσα.

Θεωρείται βέβαιο ότι τα ίδια sites χρησιμοποίησαν προκειμένου να ενημερωθούν για την Αθήνα πριν κάνουν την κράτηση στην πτήση προς την Ελλάδα, όπως και αυτή σε ξενοδοχείο της Αττικής. Παράλληλα, όμως, η έρευνα έδειξε ότι ένα αρκετά υψηλό ποσοστό επισκεπτών, που φθάνει στο 34%, επισκέφτηκε την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου που θα έμενε προκειμένου να αντλήσει πληροφορίες αναφορικά με την Αθήνα.

Κάτι που σημαίνει -δεδομένου κιόλας ότι αντίστοιχα εκτιμάται ότι είναι τα ποσοστά και για άλλους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της χώρας- ότι τα ξενοδοχεία θα πρέπει να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στο περιεχόμενο που προσφέρουν μέσα από τα sites που διατηρούν. Παράλληλα, όμως, τους δίνεται η ευκαιρία να προωθήσουν τοπικά προϊόντα και υπηρεσίες, όπως και να κατευθύνουν τους επισκέπτες τους προς συγκεκριμένα σημεία της πόλης ή του προορισμού, προσφέροντας με αυτό τον τρόπο ένα σαφώς βελτιωμένο επίπεδο εμπειρίας προς τους επισκέπτες τους.

Η έρευνα της GBR Con-sulting για την Αθήνα δείχνει ακόμη ότι το 18% των επισκεπτών ενημερώνεται μέσω του Facebook και άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ελέγχοντας πιθανότατα για τα σχόλια άλλων επισκεπτών, ενώ σε αρκετά υψηλή θέση με 17% βρίσκονται οι ιστοσελίδες των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων!

Πρόκειται για μία πολύ ενδιαφέρουσα εξέλιξη που σημαίνει ότι χρειάζεται και η συνεισφορά του αρμόδιου υπουργείου Πολιτισμού στο θέμα προώθησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Καλύτερη προώθηση
Από την άλλη πλευρά, το 13% που σημειώνει το www.visitgreece.gr θα μπορούσε να θεωρηθεί ως σχετικά χαμηλό ποσοστό και απαιτείται να προωθηθεί καλύτερα η συγκεκριμένη ιστοσελίδα από την πλευρά του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ. Το ίδιο ισχύει και για το 5% που έχει το www.discover-greece.gr.

Smartphones
Ενδιαφέρον στοιχείο είναι ακόμη ότι υπήρξε ένα 8% των τουριστών οι οποίοι επισκέφθηκαν την Αθήνα που χρησιμοποίησε κάποια εφαρμογή (app) για το smartphone του.

Στο εξωτερικό, πολλές πόλεις-προορισμοί χρησιμοποιούν εκτενώς τα apps προκειμένου να εκμεταλλευτούν την αυξημένη δημοτικότητα των smartphones και των tablets προκειμένου να προσφέρουν μία καλύτερη εμπειρία στους επισκέπτες με συνεχή ανανέωση του περιεχομένου και των προτάσεων που γίνονται μέσα από την εφαρμογή, η οποία μπορεί να γίνει και σε πραγματικό χρόνο.

Υπενθυμίζεται ότι για πολλούς Ευρωπαίους τουρίστες το κόστος χρήσης των υπηρεσιών δεδομένων ενώ βρίσκονται στην Ελλάδα δεν είναι απαγορευτικό, με αποτέλεσμα τα apps και τα smart- phones να μπορούσαν να αποτελέσουν ένα ακόμη εργαλείο προώθησης συνολικά του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, τόσο στην Αθήνα όσο και σε πολλούς ακόμη προορισμούς.


Το Internet και οι υπηρεσίες τύπου ΑΙRBNB
Το sharing economy αλλάζει τον τουρισμό

Η αύξηση της δημοτικότητας του Διαδικτύου ιδίως στις ανεπτυγμένες χώρες έχει συνεισφέρει σημαντικά και στην άνοδο των υπηρεσιών της αποκαλούμενης «οικονομίας διαμοιρασμού» (sharing economy) και κυρίως αυτών που σχετίζονται με τον τουρισμό, με πιο γνωστή το airbnb, το οποίο χρησιμοποιείται για την εξεύρεση φθηνού καταλύματος από εκατομμύρια τουρίστες σε παγκόσμιο επίπεδο.

Στην Ελλάδα, όλο και περισσότεροι τουρίστες χρησιμοποιούν τέτοιου είδους υπηρεσίες προκειμένου να βρουν κατάλυμα, ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται κατακόρυφα η προσφορά. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της GBR Consulting, μόνο στο airbnb υπάρχουν περίπου 2.700 καταλύματα που προσφέρονται για ενοικίαση στην περιοχή της Αθήνας, ενώ γενικότερα εκτιμάται ότι πέρσι 80.000 ακίνητα σε ιδιαίτερα δημοφιλείς προορισμούς της χώρας διατέθηκαν και μέσα από τις σχετικές ηλεκτρονικές πλατφόρμες.

Πλατφόρμες
Για τα ξενοδοχεία αυτού του είδους οι πλατφόρμες αποτελούν έναν ιδιότυπο ανταγωνιστή, καθώς οι τιμές που προσφέρονται είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές, ενώ τίθενται και νομικά ζητήμτα. «Η ανάπτυξη των συγκεκριμένων υπηρεσιών sharing economy δεν μας βρίσκουν αντίθετους», επισήμανε πρόσφατα στην «Η» ο Ανδρέας Ανδρεάδης, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ). «Πρέπει, όμως, να ακολουθούν συγκεκριμένους κανόνες σε ένα πλαίσιο υγιούς ανταγωνισμού.

Βάσει του ελληνικού νόμου, οποιαδήποτε μίσθωση ακινήτου κάτω των τριάντα ημερών δεν θεωρείται αστική αλλά τουριστική, οπότε και τα καταλύματα που την προσφέρουν θα πρέπει να έχουν ακολουθήσει όλες τις νομικές διαδικασίες που απαιτούνται σχετικά με την αδειοδότηση τουριστικού καταλύματος, τη φορολογία, την απόδοση ΦΠΑ, την υγιεινή και ασφάλεια, τις ποιοτικές προσφερόμενες υπηρεσίες και οτιδήποτε άλλο είναι υποχρεωτικό βάσει νόμου και ενισχύει την τελική εμπειρία του επισκέπτη στη χώρα μας. Σε δεύτερο επίπεδο θα πρέπει το κράτος να εντείνει τους ελέγχους του ώστε να τιμωρούνται οι παραβάτες».

 
website counter
friend finderplentyoffish.com