Δευτέρα 10 Απριλίου 2017

Μείωση τζίρου για έξι στις δέκα μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Σημαντική μείωση του τζίρου τους είχαν τους τελευταίους δώδεκα μήνες σχεδόν έξι στις δέκα μικρομεσαίες επιχειρήσεις, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχη από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN) σε συνεργασία με την πλατφόρμα εύρεσης επαγγελματιών Douleutaras.gr.


 
Η έρευνα, η οποία έχει τίτλο «Προκλήσεις & Ευκαιρίες των Ελληνικών Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» και στην οποία συμμετείχαν 430 εκπρόσωποι μικρομεσαίων επιχειρήσεων διαφόρων επαγγελματικών κλάδων - συνεργάτες του Douleutaras.gr, έδειξε ακόμη ότι το 80% των επιχειρήσεων αυτού του μεγέθους έχει παρουσία στο Διαδίκτυο και βλέπει θετικά αποτελέσματα από την online δραστηριοποίησή της.
Η έρευνα καταγράφει τις κατηγορίες προβλημάτων και προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις διαφόρων κατηγοριών. Παράλληλα αποτυπώνει το επίπεδο χρήσης της τεχνολογίας στην καθημερινή λειτουργία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και την προθυμία των επιχειρήσεων αυτών να εξελιχθούν τεχνολογικά και να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες που η τεχνολογία μπορεί να τους προσφέρει. Τα κύρια συμπεράσματα που προέκυψαν ήταν τα εξής:
  • Tο επίπεδο βοήθειας και υποστήριξης των δημόσιων φορέων - οργανισμών προς τις νέες μικρομεσαίες καταδεικνύεται ανεπαρκές.
  • Το 57% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν δήλωσε ότι παρουσίαση σημαντική μείωση των εσόδων τους τους τελευταίους 12 μήνες. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 19,3% απάντησε ότι η πτώση ξεπερνά το 50%.
  • Το 62% δήλωσε ότι προχώρησε σε μείωση των τιμών του προκειμένου να ενισχύσει τις πωλήσεις.
  • Οι περισσότεροι εντοπίζουν πολύ υψηλά επίπεδα ανταγωνισμού στον κλάδο τους, θεωρώντας εύκολο το να στραφούν οι πελάτες τους σε κάποια άλλη επιχείρηση του κλάδου για τις ίδιες ή περίπου ίδιες υπηρεσίες/ προϊόντα με αυτές που προσφέρουν και οι ίδιοι.
  • Τέσσερις στους δέκα επιχειρηματίες δυσκολεύονται να βρουν κατάλληλους υπαλλήλους με τα απαραίτητα προσόντα για τη στελέχωση των επιχειρήσεων τους.
  • Mόλις 2 στους 10 επιχειρηματίες γνωρίζουν την ύπαρξη κρατικών προγραμμάτων κατάρτισης.
  • Παρουσιάζεται ανοδική τάση διείσδυσης της ψηφιακής τεχνολογίας στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με 2 στις 3 να δηλώνουν πως διατηρούν τόσο τα στοιχεία των πελατών τους, όσο και τα οικονομικά τους στοιχεία ηλεκτρονικά.
  • Σημαντικό έδαφος φαίνεται να κερδίζουν τα ηλεκτρονικά μέσα προώθησης έναντι των παραδοσιακών, η χρήση των οποίων περιορίζεται σημαντικά.
  • Εντυπωσιακό είναι πως 4 στις 5 μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν ήδη οnline παρουσία, με το 75% αυτού του συνόλου να εμφανίζεται ικανοποιημένο από τα αποτελέσματα που είχε αυτή η κίνηση στην εξέλιξη της επιχείρησής τους.
  • Τρεις στους τέσσερις συμμετέχοντες να δηλώνουν πως θα επιδιώξουν την τεχνολογική εξέλιξη της επιχείρησης τους στο μέλλον.
  • Ως βασικοί παράγοντες επιτυχίας της επιχείρησης τους ξεχώρισαν με διαφορά η ποιότητα των υπηρεσιών/προϊόντων που προσφέρουν καθώς και η ικανοποίηση των πελατών τους.
  • Παρά την παρατεταμένη οικονομική ύφεση και την γενικότερη αβεβαιότητα για το μέλλον, υψηλά εμφανίζονται τα ποσοστά των συμμετεχόντων οι οποίοι δηλώνουν αισιόδοξοι για το μέλλον της επιχείρησης τους.
 
website counter
friend finderplentyoffish.com