Με επιτυχία έκλεισε η Black Friday 2017 για τα ελληνικά καταστήματα, σύμφωνα με έρευνα της ierax analytix.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα,
περίπου 1 στους 3 καταναλωτές προχώρησε σε κάποια αγορά προϊόντος κατά
τη διάρκεια της Black Friday, ενώ στις νεαρές ηλικίες 18-24 το
αντίστοιχο ποσοστό είναι σχεδόν 50%. Οι γυναίκες έδειξαν μεγαλύτερο
ενδιαφέρον με το ποσοστό τους να είναι στο 40.4% ενώ μόλις 1 στους 4
άνδρες αγόρασε κάποιο προϊόν.
Σχετικά με τους λόγους που κάποιος δεν
προχώρησε σε κάποια αγορά κατά την Black Friday, σημαντικότερο ρόλο
έπαιξε η άποψη των καταναλωτών πως τα καταστήματα δεν κάνουν πραγματικές
εκπτώσεις (65.3%), ενώ 1 στους 5 δήλωσε πως δεν είχε την οικονομική
δυνατότητα να ψωνίσει κάποιο προϊόν που ήθελε. Περίπου το ίδιο ποσοστό
δήλωσε πως δε βρήκε τα προϊόντα που ήθελε σε έκπτωση ενώ στο 20/1%
βρίσκονται και όσοι δεν είχαν ανάγκη να ψωνίσουν κάτι. Στο ίδιο μέγεθος
είναι όσοι δε συμφωνούν με την Black Friday ως πεποίθηση ή/και την
θεωρούν ξενόφερτο έθιμο. Μόλις στο 3% είναι αυτοί που προσπάθησαν να
ψωνίσουν αλλά έφυγαν λόγω υπερβολικής κίνησης.
Όπως επισημαίνεται στην έκθεση,
η πλειοψηφία των καταναλωτών ψώνισε με επίσκεψη σε καταστήματα (58.2%)
ενώ ηλεκτρονικά επέλεξε να ψωνίσει το 24.3%, κυρίως λόγω ευκολίας. Και
με τους δύο τρόπους ψώνισε το 17.4% των ερωτώμενων.
Εντύπωση προκαλούν οι τάσεις σχετικά με
το κατάστημα επιλογής για κάποια αγορά κατά τη διάρκεια της Black Friday
2017, με το 18% των καταναλωτών να επιλέγουν για τις αγορές τους κάποιο
μικρό τοπικό κατάστημα αντί για ένα πολυκατάστημα. Λίγο οι χαμηλές
τιμές, λίγο η αποφυγή ταλαιπωρίας και κίνησης, οδήγησε αρκετούς στα
τοπικά μαγαζιά της γειτονιάς. Το Public βρίσκεται 2ο με 15.6%, ενώ
ακολουθεί ο Κωτσόβολος με 12.7% και το Πλαίσιο με 10.6%. Tα Zara είναι
στο 10.1%, Media Markt στο 9.5 και H&M στο 9% συμπληρώνουν την 1η
επτάδα επιλογών. Είναι προφανές πως τα ηλεκτρονικά είδη και τα ρούχα
είχαν την τιμητική τους καθώς αρκετά χαμηλότερα βρίσκονται επιλογές
σπιτιού (έπιπλα, είδη διακόσμησης κ.λ.π.), καλλυντικά και βρεφικά είδη.
Τέλος, το 58.7% των καταναλωτών έδωσε
για τις αγορές του μέχρι 100 ευρώ, 18.5% έδωσαν 101-200 ευρώ, 14.3%
έδωσαν 201-400 ευρώ ενώ 6.3% ξεπέρασε τα 400 ευρώ για τις αγορές του. Αν
και ψώνισαν λιγότερο, οι άνδρες ξόδεψαν περισσότερα χρήματα καθώς είναι
πρώτοι σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες, εκτός από τη μικρότερη κλίμακα.
Φαίνεται πως οι γυναίκες προχώρησαν σε μικρότερες αγορές όπως ρούχα,
είδη περιποίησης κ.λπ.. ενώ οι άνδρες επέλεξαν ακριβές αγορές
ηλεκτρονικών ειδών όπως υπολογιστές, κονσόλες παιχνιδιών.