Το νέο πρόγραμμα «Παιδεία για τα Μέσα» ονόματι «Media Smart» με στόχο την καλλιέργεια κριτικής σκέψης των μαθητών του Δημοτικού απέναντι στη διαφήμιση, παρουσίασαν χθες στο ξενοδοχείο «Athens Plaza» το Ινστιτούτο Οπτικοακουστικών Μέσων και η Ενωση Εταιρειών Επικοινωνίας και Διαφήμισης Ελλάδος.
Πρόκειται για ένα νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιείται δωρεάν στ σχολεία, σε παιδιά 6-11 ετών και διδάσκει με βιωματικό τρόπο, πως μπορούν να αποκτήσουν κριτική προσέγγιση απέναντι στη διαφήμιση και να γίνουν εν τέλει σκεπτόμενοι καταναλωτές.
Στην Ελλάδα η έκδοση προσαρμόστηκε χάρις στην πρωτοβουλία του ΙΟΜ και της ΕΔΕΕ. Το Τμήμα επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου ανέλαβε την προσαρμογή του προγράμματος στην ελληνική πραγματικότητα.
Το Media Smart είναι ένα μη κερδοσκοπικό πρόγραμμα με στόχο την παιδεία πάνω στα ΜΜΕ (Media Literacy).
Αναπτύσσει και παρέχει δωρεάν εκπαιδευτικό υλικό σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με στόχο να διδαχθούν τα παιδιά να προσεγγίζουν κριτικά το περιεχόμενο των μέσων ενημέρωσης στην καθημερινή τους ζωή και να γίνουν σκεπτόμενοι καταναλωτές.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2002 στη Μεγάλη Βρετανία (www.mediasmart.org.uk). Έκτοτε, εφαρμόζεται σε επτά επιπλέον ευρωπαϊκές χώρες: Γερμανία, Ολλανδία, Βέλγιο, Σουηδία, Φιλανδία, Ουγγαρία και Πορτογαλία.
Περιλαμβάνει τουλάχιστον τρία τεύχη εκ των οποίων το πρώτο αφορά στη διαφήμιση και προσαρμόστηκε για τα ελληνικά δημοτικά σχολεία.
Το πρώτο τεύχος στην Ελλάδα κυκλοφορεί με τον τίτλο «Δες τη διαφήμιση... έξυπνα!»
Το πρόγραμμα προσαρμόστηκε χάρη στην πρωτοβουλία του ΙΟΜ και της ΕΔΕΕ σε συνεργασία με το τμήμα επικοινωνίας, μέσων και πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου και με την υποστήριξη του υπουργείου Παιδείας και της Γ.Γ. Επικοινωνίας ? Γ.Γ. Ενημέρωσης. Προτείνεται κυρίως για τις ώρες της ευέλικτης ζώνης της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Το expert group
Η ομάδα ειδημόνων (expert group) που συστάθηκε ειδικά για το πρόγραμμα Media Smart, απαρτίζεται από πολλούς διαφορετικούς φορείς.
Στόχος της είναι η συνεισφορά στο πρόγραμμα και η προώθησή του έτσι ώστε να βρει τη μεγαλύτερη δυνατή αποδοχή, απήχηση και προβολή.