Τετάρτη 26 Μαΐου 2010
«Παναγία» η βατοπεδινή 30 μέτρων και από αλουμίνιο
Τα σκάνδαλα σκάνδαλα, οι εξεταστικές εξεταστικές, αλλά και οι επενδύσεις επενδύσεις... Η Μονή Βατοπεδίου ναυπηγεί, σύμφωνα με πληροφορίες, αλουμινένιο επιβατηγό σκάφος κόστους 3 εκατομμυρίων ευρώ.
Το έργο της ναυπήγησης γίνεται μάλιστα στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, που μαστίζεται από την ανεργία, ενώ για το συγκεκριμένο ναυπηγείο (πρώην ΝΑΥΣΙ), το σκάφος «Παναγία», όπως έχει ήδη ονομαστεί, είναι το μοναδικό που κατασκευάζεται αυτή την περίοδο.
Η πληροφορία ότι το πλοίο αυτό είναι μία ακόμη «ιερά επένδυση» κυκλοφορεί μεταξύ των εργαζομένων στη ζώνη εδώ και αρκετό καιρό. Επισήμως, όμως, τα σχέδια και τα χαρτιά που βρίσκονται αναρτημένα δίπλα του, μέσα στο υπόστεγο όπου κατασκευάζεται, φέρουν τη σφραγίδα της κατασκευαστικής εταιρείας «Shipinvestigation Co» -συνοδεύονται δε από μια εικονίτσα της Παναγίας. Ως χρόνος υπογραφής της σύμβασης εμφανίζεται η 30ή Ιουλίου 2009 ενώ το σκάφος αναμένεται να είναι έτοιμο μέσα στο καλοκαίρι.
Βάσει των σχεδίων, είναι σκάφος μήκους περίπου 30 μέτρων με δύο καταστρώματα. Στο κυρίως κατάστρωμα, που είναι κλειστό, υπάρχουν καθίσματα για περίπου 90 επιβάτες ενώ στο πάνω εξωτερικό κατάστρωμα υπάρχουν ακόμη 30 καθίσματα. Μοιάζει λοιπόν αρκετά με τα καραβάκια που κάνουν διαδρομές ανάμεσα Πέραμα-Σαλαμίνα αλλά κοστίζει πολύ περισσότερο, διότι είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται μεγαλύτερη αντοχή στη διάβρωση και στις καιρικές συνθήκες. Το πλοίο θα μπορεί να μεταφέρει τους επισκέπτες της μονής από την Ουρανούπολη αλλά και να τους ξεναγεί και σε άλλες περιοχές του Αγίου Ορους. Υπενθυμίζεται ότι στα σχέδια της μονής ήταν και η κατασκευή «ομοιώματος του Αγίου Ορους» στα 8.800 στρέμματα που διεκδικούσε στην Ουρανούπολη.
Οι εργαζόμενοι στο συνεργείο όπου κατασκευάζει το σκάφος, με τους οποίους επικοινωνήσαμε, δεν ήταν σε θέση να μας ενημερώσουν με σιγουριά για τον ιδιοκτήτη του σκάφους: «Ακούσαμε ότι πρόκειται για τη γνωστή μονή αλλά ορισμένες φορές ο ιδιοκτήτης αλλάζει ακόμη και στη διάρκεια της ναυπήγησης». Επιδιώκουμε μια συζήτηση για τη διέξοδο που βρίσκουν οι κατέχοντες χρήμα σε αφθονία, αλλά η διάθεση είναι μάλλον βαριά - και η απειλή της ανεργίας ακόμη βαρύτερη...
«Εχω ακούσει για το συγκεκριμένο σκάφος εδώ και καιρό» μας λέει ο Σωτήρης Πουλικόγιαννης, πρόεδρος του Συνδικάτου Εργατών Μετάλλου. «Ολοι το συζητάμε και οι φήμες εντάθηκαν όταν προσφάτως εμφανίστηκε στην περιοχή επιχειρηματίας-μεγαλοπαράγοντας που έχει σχέση με το Αγιον Ορος».
Ο ίδιος μας επιβεβαιώνει ότι είναι το μοναδικό σκάφος που κατασκευάζεται στο συγκεκριμένο ναυπηγείο και ένα από τα λιγοστά σε ολόκληρη τη ζώνη Περάματος. «Οι κατασκευές σκαφών είναι οι μόνες που κρατούν ακόμη κόσμο στην εργασία. Σήμερα δουλεύουν περίπου 700-800 εργάτες συνολικά από 6.000 που δούλευαν κάποτε. Ολοι οι υπόλοιποι παλεύουν με την ανεργία» μας λέει.