Δευτέρα 12 Ιουλίου 2010

Με καθυστέρηση πέντε χρόνων «αλλάζει» η πλατεία Διοικητηρίου Θεσσαλονίκης

Με κεντρικό άξονα την προστασία και ανάδειξη των αρχαιολογικών ευρημάτων, την κυκλοφοριακή αποφόρτιση και την αύξηση του ελεύθερου δημόσιου χώρου η ιστορική πλατεία Διοικητηρίου της Θεσσαλονίκης «ετοιμάζεται» ν' αλλάξει όψη. Πέντε χρόνια μετά την έγκριση του ΥΠΠΟ για τις προδιαγραφές εκπόνησης μελέτης ανάπλασής της, ο δήμος Θεσσαλονίκης προχώρησε σε διαγωνισμό προκρίνοντας 3 μελέτες τις οποίες και θα παρουσιάσει σήμερα, Δευτέρα 12 Ιουλίου ο κ. Παπαγεωργόπουλος στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής του δήμου.


Σύμφωνα μ’ αυτές η νέα πλατεία θα αποτελείται από τρία καθ’ ύψος επίπεδα, καλύπτοντας ολόκληρη την έκταση της παλιάς. Στο χαμηλότερο επίπεδο προβλέπεται να διαμορφωθεί επισκέψιμος αρχαιολογικός χώρος. Στην ενδιάμεση στάθμη εξασφαλίζεται χώρος στάθμευσης τουλάχιστον 100 αυτοκινήτων με δυνατότητα αύξησης του αριθμού τους έως και 50%. Στο επίπεδο της πόλης προβλέπεται η δημιουργία ανοιχτής πλατείας για περίπατο και αναψυχή.

Η αμοιβή των προκαταρκτικών μελετών και προμελέτης ξεπερνά τις 330.000 ευρώ, ποσό το οποίο προκάλεσε την αντίδραση της αντιπολίτευσης του δήμου. Ο Ανδρέας Κουράκης χαρακτήρισε την αμοιβή αδικαιολόγητα υπερβολική, ενώ ταυτόχρονα εξέφρασε και την απαισιοδοξία του για την υλοποίηση του έργου. "Είναι μια μελέτη η οποία θα πεταχτεί στον κάλαθο των αχρήστων", τόνισε χαρακτηριστικά. Πάντως για την ολοκλήρωση του έργου υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν 8 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο αρχιτεκτονικού κ. Καρακωστάνογλου.

Να σημειωθεί ότι η πλατεία Διοικητηρίου βρίσκεται μπροστά στο εκτελεστικό κτίριο του Διοικητηρίου στο ιστορικό κέντρο της πόλης και είναι μια από τις 11 πλατείες που σχεδιάστηκαν μετά το 1917 με συγκεκριμένο οργανωτικό ρόλο στο δίκτυο των πολεοδομικών χαράξεων της πόλης. Η διαμόρφωσή της ανάγεται στη δεύτερη μεσοπολεμική δεκαετία ενώ αποτέλεσε τη μοναδική αρχιτεκτονημένη πλατεία της Θεσσαλονίκης σε επίπεδο αρχιτεκτονικού σχεδιασμού και με τη μνημειακή της μορφή εισήγαγε στην πόλη την ιταλική μορφή του Art Deco. Από το 1990 η πλατεία λειτουργούσε μόνο ως αρχαιολογικός χώρος καθώς ο υπόγειος σταθμός αυτοκινήτων που επιχειρήθηκε να κατασκευασθεί τότε ‘συνάντησε’ ιδιαίτερα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα και δεν ολοκληρώθηκε ποτέ..
 
website counter
friend finderplentyoffish.com