Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2010

Μείωση τζίρου για εννέα στους δέκα υδραυλικούς της Θεσσαλονίκης

Πτώση τζίρου καταγράφουν εννέα στους δέκα επαγγελματίες υδραυλικούς της Θεσσαλονίκης, κυρίως λόγω της συρρίκνωσης της οικοδομικής δραστηριότητας αλλά και λόγω της λαθρεργασίας στον κλάδο από άτομα που ασκούν το επάγγελμα δίχως να διαθέτουν τη σχετική άδεια.


Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έρευνα για τον κλάδο των υδραυλικών, που διενήργησε η εταιρεία δημοσκοπήσεων Interview, για λογαριασμό του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ) και του Συνδέσμου Εγκαταστατών Υδραυλικών Θερμικών και Κλιματιστικών Έργων Ν. Θεσσαλονίκης.

Στην έρευνα συμμετείχαν 500 καταναλωτές οι οποίοι απάντησαν σχετικά με το τί θέλουν από τον υδραυλικό τους και 175 υδραυλικοί - μέλη του ΒΕΘ.

Την ίδια ώρα, οκτώ στους δέκα καταναλωτές απαντούν ότι δεν παρέλαβαν υπεύθυνη δήλωση σωστής εγκατάστασης για τις υπηρεσίες που τους παρείχε ο υδραυλικός που κάλεσαν ενώ έξι στους δέκα λένε ότι δεν έλαβαν θεωρημένη απόδειξη για τις παρεχόμενες υπηρεσίες.

Σύμφωνα με την έρευνα:

Μόλις το 1% των συμμετεχόντων απάντησε ότι χρειάστηκε πέντε φορές υδραυλικό τον τελευταίο χρόνο ενώ τρεις στους δέκα (34%) ότι δεν χρειάστηκε να καλέσουν υδραυλικό ούτε μία φορά.

Αντίστοιχο είναι το ποσοστό (35%) των καταναλωτών που κάλεσε το τελευταίο διάστημα μία φορά υδραυλικό.

Πάντως, το 72% των ερωτηθέντων καταναλωτών απάντησε ότι έμεινε ικανοποιημένο από τις παρεχόμενες υπηρεσίες ενώ 28% δήλωσε πως δεν έμεινε ευχαριστημένο.

Το 60% των καταναλωτών απαντά ότι το ποσό που κατέβαλε ανταποκρινόταν στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών ενώ διαφορετική άποψη έχει το 40%.

Στην ερώτηση «γνωρίζατε αν ο συγκεκριμένος τεχνίτης/υδραυλικός είχε άδεια ασκήσεως επαγγέλματος;» το 56% δήλωσε ότι δεν γνώριζε ότι πρέπει να διαθέτει άδεια ενώ το 44% απάντησε ότι γνώριζε ότι είχε άδεια.

Δύο στους τέσσερις (το 24%) απάντησε ότι γνώριζε ότι τα υλικά ή τα ανταλλακτικά που χρησιμοποιήθηκαν από τον υδραυλικό είχαν πιστοποίηση ενώ η συντριπτική πλειοψηφία 76% απάντησε αρνητικά.

Στο μεταξύ, το 82% των καταναλωτών που συμμετείχε στην έρευνα δήλωσε ότι δεν έλαβε υπεύθυνη δήλωση για σωστή εγκατάσταση ενώ το 18% απάντησε θετικά.

Έξι στους δέκα καταναλωτές (59%) απάντησαν ότι δεν έλαβαν απόδειξη για τις υπηρεσίες που τους παρείχε ο υδραυλικός ενώ η πλειονότητα των συμμετεχόντων (64,1%) δήλωσε ότι επέλεξε υδραυλικό βάσει σύστασης φίλου ή συγγενούς.

Το 91% των συμμετεχόντων υδραυλικών στην έρευνα δήλωσε ότι τον τελευταίο χρόνο μειώθηκε ο τζίρος του, το 3% ότι αυξήθηκε και το 6% ότι παρέμεινε ο ίδιος.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το 86,7% δείχνει τη μείωση της οικοδομικής δραστηριότητας ως το βασικότερο πρόβλημα του κλάδου του.

«Αγκάθι» για το 34,7% των συμμετεχόντων στην έρευνα αποτελεί η λαθρεργασία ενώ για το 19,4% σημαντικό πρόβλημα είναι η αύξηση των τιμών στα υλικά κατασκευής.

Το 9,2% χαρακτηρίζει σημαντικό πρόβλημα τις επισφάλειες από πελάτες (πχ. εργολάβους), το 6,1% τα λειτουργικά κόστη ενώ μόλις το 1% απαντά ότι αποτελεί πρόβλημα η εύρεση ειδικευμένου προσωπικού.

Για το επόμενο διάστημα το 70% των συμμετεχόντων σκέφτεται να διατηρήσει το προσωπικό του, το 26% να απολύσει και το 4% να προσλάβει.

Το 81% δεν είναι αισιόδοξο για το μέλλον της επιχείρησής του ενώ αντίθετη άποψη έχει το 19%.


 
website counter
friend finderplentyoffish.com