Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

Κατάθεση προτάσεων πλοιοκτητών στο υπ. Θαλασσίων Υποθέσεων

Συνολικά 17 θέσεις – προτάσεις για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου που διέπει την ακτοπλοΐα και τους διαγωνισμούς για τις άγονες γραμμές κατέθεσε η Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας στην αρμόδια επιτροπή του υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας.


Η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας ζητά μεταξύ άλλων την κατάργηση όλων των μη ανταποδοτικών κρατήσεων υπέρ τρίτων και εξίσωση του ΦΠΑ των φορτηγών αυτοκινήτων (23%) με αυτού των επιβατών (13%). Η αιτιολογία είναι ότι τα μεταφερόμενα αγαθά δεν είναι είδη πολυτελείας αλλά αγαθά πρώτης ανάγκης.

Δεύτερο αίτημα των πλοιοκτητών που σχετίζεται με τον ΦΠΑ είναι αυτό της μείωσης του, επί των εισιτηρίων επιβατών (13%) και οχημάτων (23%), στα επιτρεπόμενα ελάχιστα όρια ΦΠΑ της Ε.Ε. δηλαδή στο 5% και 15% αντίστοιχα ή εναλλακτικά, προτείνουν, την ένταξη του ΦΠΑ ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στο 6,5% των τουριστικών υπηρεσιών.

Βασική θέση της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας είναι και η απελευθέρωση της ακτοπλοϊκής αγοράς και η πλήρης εναρμόνιση του θεσμικού πλαισίου που την διέπει με τον σχετικό ευρωπαϊκό κανονισμό.

Επίσης οι πλοιοκτήτες προτείνουν την επανεξέταση της 12μηνης υποχρεωτικής απασχόλησης των πληρωμάτων. Ζητούν την επιδότηση των εισφορών προς το ΝΑΤ όπως γίνεται στα ελληνικά κρουαζιερόπλοια και την νομοθέτηση συστήματος εταιρικού ναυτολογίου για τις πλοιοκτήτριες εταιρείες δρομολογιακών πλοίων είτε είναι ελεύθερα είτε επιδοτούμενα.

Η Ένωση ζητά ακόμη να δοθεί η δυνατότητα παράλληλης εποχικής δρομολόγησης και στελέχωσης πλοίου το λιγότερο για 4 μήνες το χρόνο για δρομολογημένα πλοία που εξυπηρετούνται και από άλλα σε 10μηνη βάση.

Στα 17 αίτημα που κατέθεσαν οι πλοιοκτήτες στο υπουργείο είναι επίσης τα εξής:

•Δυνατότητα πεντάμηνης δρομολόγησης ταχύπλοων πλοίων ετησίως με ισόχρονη στελέχωση τους.

•Κατάργηση του προεδρικού διατάγματος 177/74 περί οργανικών συνθέσεων και εφαρμογή στα επιβατηγά πλοία με ελληνική σημαία του συστήματος safe manning, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.

•Απελευθέρωση ναυλολογίου για όλους τους προορισμούς εκτός από τα δρομολόγια άγονων γραμμών.

•Κατάργηση των υποχρεωτικών εκπτώσεων για τις γραμμές που δεν πραγματοποιούν δρομολόγια άγονων γραμμών.

•Ενεργός συμμετοχή της Ένωσης και ουσιαστική διαβούλευση πριν την διαμόρφωση προτάσεων και αποφάσεων που αφορούν την λειτουργία των πλοίων, την βελτίωση των ακτοπλοϊκών μας συγκοινωνιών και την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζονται σήμερα.

•Απλούστευση διαδικασιών έκδοσης αποφάσεων και κατάργηση των «Αποδοχών Δήλωσης Δρομολόγησης».

•Αναμόρφωση ΚΔΝΔ (κατάργηση ποινικοποίησης ακτοπλοΐας).

•Αντιμετώπιση προβλημάτων και εξεύρεση λύσεων σχετικά με την περιορισμένη προσφορά ναυτικής εργασίας και την ανάγκη αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης.

•Καθιέρωση συστήματος αυτόματης αναπροσαρμογής τιμών εισιτηρίων σε γραμμές δημόσιας υπηρεσίας (επιδοτούμενα) και υιοθέτηση δικαίου συστήματος ρήτρας καυσίμου.

•Αναβάθμιση και βελτίωση των παρεχόμενων λιμενικών υπηρεσιών και ευκολιών λιμένων σε ευρωπαϊκά πρότυπα.

•Κατάργηση του Κανονισμού Ενδιαίτησης (ΠΔ 101/95).

•Ίση μεταχείριση των ακτοπλοϊκών εταιρειών και αντικειμενική αντιμετώπιση των αιτημάτων τους βάσει προδιαγεγραμμένων κανόνων συμπεριφοράς. Ίσες ευκαιρίες, δικαιώματα και υποχρεώσεις ακτοπλοϊκών εταιρειών με λοιπές εταιρίες μέσων μαζικής μεταφοράς.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com