Άμεση απόσυρση των αυξήσεων στις τιμές των εισιτηρίων στα μέσα μεταφοράς ζήτησε το Ινστιτούτο Καταναλωτών, επισημαίνοντας ότι θα καταστήσουν πιο φθηνές τις μεταφορές με το αυτοκίνητο παρά με τις συγκοινωνίες και προτρέποντας τους επιβάτες να δίνουν το εισιτήριό τους σε άλλον μετά την αποβίβασή τους.
Το ΙΝΚΑ επισημαίνει με ανακοίνωσή του ότι οι επιβάτες θα πρέπει να πληρώνουν περίπου έναν ολόκληρο μισθό ετησίως για να μετακινηθούν με τα μέσα μαζικής μεταφοράς και χαρακτηρίζει απαράδεκτες και ληστρικές τις αυξήσεις των εισιτηρίων.
Το Ινστιτούτο αναφέρει σε πολλές περιπτώσεις οι μετακινήσεις με το ΙΧ θα είναι φθηνότερες, ωθώντας τους χρήστες αστικών συγκοινωνιών να προτιμήσουν να μετακινηθούν με το ΙΧ τους, γεγονός που θα οδηγήσει στο να διογκωθεί το κυκλοφοριακό χάος στην Αθήνα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει το ΙΝΚΑ, ένα τυπικό σύγχρονο μικρό ή μεσαίο Ι.Χ. καταναλώνει στην πόλη 6 lt/100 χλμ., γεγονός που σημαίνει ότι καταναλώνει περίπου 10 λεπτά ανά χιλιόμετρο με τιμή αμόλυβδης 1,60/λίτρο. Με τα στοιχεία αυτά το συγκεκριμένο ΙΧ διανύει 14 χιλιόμετρα με το αντίτιμο ενός εισιτηρίου των 1,40 ευρώ. Δηλαδή η απόσταση Αγία Παρασκευή-Αθήνα θα του κοστίζει 0,90 λεπτά και Καλλιθέα ή Πατήσια - Αθήνα, 0,30 λεπτά. Αν υπολογιστεί ότι ο επιβάτης θέλει τουλάχιστον δύο εισιτήρια για να πάει και να επιστρέψει στη δουλειά του, τότε χρειάζεται σε ετήσια βάση 840 ευρώ, δηλαδή περίπου έναν ολόκληρο μισθό.
Το ΙΝΚΑ υπενθυμίζει την πρότασή του να παραδίδει κάθε επιβάτες το εισιτήριό του στον άλλο. Διευκρινίζει ότι κανείς από τους ελεγκτές υπαλλήλους δεν έχει το δικαίωμα να συλλάβει ή να κρατήσει με την βία κάποιον που δεν πλήρωσε εισιτήριο, ούτε μπορεί να τον υποχρεώσει να πληρώσει ή να κατασχέσει περιουσιακά του στοιχεία.
Συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ, σύμφωνα με πληροφορίες, προγραμματίζουν για αύριο να μπλοκάρουν συμβολικά, τα ακυρωτικά μηχανήματα σε τουλάχιστον 15 σταθμούς του Μετρό και του ΗΣΑΠ.