Στην αύξηση της ανεργίας και στη στροφή όσων αναζητούν θέση εργασίας στο Διαδίκτυο, προκειμένου να εντοπίσουν ευκαιρίες απασχόλησης, αποδίδει πρόσφατη μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ) την ενίσχυση της δημοτικότητας των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης (social media).
Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα για τη συμπεριφορά των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από του Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του ΟΠΑ, χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της τάσης είναι το LinkedIn, μία υπηρεσία που χρησιμοποιείται κυρίως για επαγγελματικούς λόγους, την οποία χρησιμοποιεί το 10% των Ελλήνων χρηστών του Διαδικτύου, δηλαδή περίπου 500.000 πολίτες.
Σημειωτέον πως ο αριθμός των Ελλήνων χρηστών του LinkedIn είναι μεγαλύτερος από εκείνον του Twitter (210.000 σύμφωνα με το ELTRUN), το οποίο είναι πολύ πιο γνωστό στο ευρύ κοινό. Την πρωτοκαθεδρία στα social media έχει, φυσικά, το Facebook, η διείσδυση του οποίου φθάνει στο 77% των Ελλήνων χρηστών, ενώ συνολικά υπάρχουν 3,9 εκατομμύρια.
Όμως, ένας στους δύο χρήστες δηλώνει ότι είναι συχνά παθητικός χρήστης του μέσου, καθώς το 56% δηλώνει πως παρακολουθεί τις εξελίξεις για τους φίλους του χωρίς να κάνει κάτι και το 50% πως συνήθως η μόνη του ενέργεια είναι το «Μου Αρέσει» (Like). Στη σύγκριση των αποτελεσμάτων του 2011 με εκείνα του 2012, ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως υπάρξει μία αύξηση των «φίλων» της τάξεως του 40%.