Δευτέρα 29 Απριλίου 2013

ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΧΡΕΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ Τηλε-φονικά ραντεβού για φορολογουμένους στο ΕΣΥ

Με «ρυθμούς χελώνας» εντάσσονται τα δημόσια νοσοκομεία στο σύστημα τηλεφωνικών ραντεβού 1535, επιβαρύνοντας με χιλιάδες ευρώ τους ασθενείς.



Σχεδόν δέκα χρόνια ύστερα από την εφαρμογή του συστήματος 1535, μόλις 47 νοσοκομεία διαθέτουν το σύστημα, με τα υπόλοιπα να διαχειρίζονται τα ραντεβού των ασθενών με γραμμές αυξημένης χρέωσης.

Η χρέωση στις γραμμές αυτές στην καλύτερη περίπτωση ανέρχεται σε 0,78 ευρώ το λεπτό (χαμηλότερη χρέωση) και αυξάνεται κατακόρυφα, καθώς η διαδικασία μπορεί να διαρκέσει έως και 4 λεπτά. Ενδεικτική είναι η περίπτωση του Αντικαρκινικού Νοσοκομείου Μεταξά, το οποίο δεν είναι ενταγμένο στο σύστημα 1535. Στο Αντικαρκινικό Νοσοκομείο κάθε χρόνο πραγματοποιούνται περί τις 140.000 κλήσεις και μέσω της γραμμής κλείνονται 35.353 ραντεβού. Το κόστος για τους πολίτες ανέρχεται σε 250.000 ευρώ!

Την ίδια στιγμή, το κόστος μέσω του 1535, για τον ίδιο αριθμό κλήσεων και τον ίδιο αριθμό ραντεβού, ανέρχεται σε 12.600 ευρώ (αστική χρέωση). Ακόμη και αν στο κόστος αυτό προστεθεί το κόστος για το νοσοκομείο, κόστος που φθάνει τις 46.067 ευρώ (υπολογισμός με βάση τον αριθμό κλήσεων του αντικαρκινικού νοσοκομείου), η συνολική επιβάρυνση για τους φορολογούμενους είναι πέντε φορές μικρότερη από τις γραμμές αυξημένης χρέωσης.

Αναζητούνται τρόποι
Το θέμα απασχολεί το υπουργείο Υγείας, το οποία αναζητά τρόπους απεμπλοκής των νοσηλευτικών ιδρυμάτων από τις γραμμές αυξημένης χρέωσης, καθώς υπάρχουν συμβάσεις -με τις εταιρείες που υποστηρίζουν τις γραμμές- που «τρέχουν» και νομικά δεν μπορούν να λυθούν άμεσα. Παράλληλα, εξετάζει τη δυνατότητα επέκτασης του συστήματος 1535 στα νοσοκομεία που ήδη εφαρμόζεται, καθώς δέκα χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του οι υπηρεσίες και οι κλινικές των μονάδων υγείας έχουν αυξηθεί.

Σύμφωνα με τα στοιχεία για το 2012, το 1535 εξυπηρετεί 47 μονάδες υγείας, 5.000 κλινικές και τμήματα. Από το 2002, 8.000.000 ασθενείς έχουν εξυπηρετηθεί από το σύστημα. Καθημερινά, δέχεται 10.500 κλήσεις και συνολικά πραγματοποιούνται περίπου 242.000 κλήσεις κάθε μήνα. Σε ό,τι αφορά τα ραντεβού, κάθε μήνα μέσω του συστήματος κλείνονται περίπου 151.000 ραντεβού, από τα οποία περίπου 96.000 (ποσοστό 63,5%) από το 1535 εκτός νοσοκομείου και 55.000 (ποσοστό 36,5%) από το 1535 εντός νοσοκομείου.

Σύνδεση
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 1535 είναι συνδεδεμένο με το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων Υγείας (ΕΚΕΠΥ), ώστε σε πραγματικό χρόνο να έχει τη συνολική εικόνα των νοσοκομείων.

Οι γραμμές αυξημένης χρέωσης ισχύουν και στον ΕΟΠΥΥ, με τους ασφαλισμένους να χρεώνονται από 0,98 ευρώ - 1,08 ευρώ ανά κλήση όταν καλούν από σταθερό τηλέφωνο και από 1,18 ευρώ το λεπτό όταν καλούν από κινητό.

Σε μια προσπάθεια να μειωθεί το κόστους για τους ασφαλισμένους το υπουργείο ενεργοποίησε αρχικά σε τρεις πρώην μονάδες του ΙΚΑ στην Αττική νέο σύστημα τηλεφωνικών ραντεβού για τον ΕΟΠΥΥ. Πρόκειται για τηλεφωνικές γραμμές οι οποίες εξυπηρετούν καθημερινά τους πολίτες 08.00 - 14.00 και το κόστος τους αντιστοιχεί σε αστική χρέωση. Το σύστημα αν και έχει επεκταθεί και σε άλλες περιοχές δεν καλύπτει το σύνολο της χώρας, με αποτέλεσμα οι ασφαλισμένοι να εξακολουθούν να επιβαρύνονται σημαντικά προκειμένου να κλείσουν ένα ραντεβού στον ΕΟΠΥΥ.

Με το προηγούμενο σύστημα, το «184», οι πολίτες πλήρωναν μια αστική μονάδα ανά κλήση, δηλαδή 0,03 ευρώ. Με τις γραμμές αυξημένης χρέωσης το κόστος είναι αυξημένο κατά 3.266%!

Τι είναι το «1535»
Η υπηρεσία «Γραμμή για την Υγεία» πραγματοποιείται με τη χρήση Τεχνολογίας Αναγνώρισης Ομιλίας

Η υπηρεσία «Γραμμή για την Υγεία - 1535» δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να κλείνει ραντεβού αυτόματα μέσω του τηλεφώνου, χρησιμοποιώντας το πιο φυσικό μέσο επικοινωνίας, τη φωνή του. Η εξυπηρέτηση αυτή πραγματοποιείται με τη χρήση τεχνολογίας Αναγνώρισης Ομιλίας, η οποία επιτρέπει στον χρήστη να «συνομιλήσει» με έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Τα μοντέλα διαλόγου χρήστη - συστήματος που χρησιμοποιούνται είναι το μοντέλο διαλόγου καθοδηγούμενο από το σύστημα, κατά το οποίο ο χρήστης απαντά στις ερωτήσεις που του θέτει αυτό. Το σύστημα είναι διασυνδεδεμένο με Τηλεφωνικό Κέντρο Εξυπηρέτησης για τη διεκπεραίωση συναλλαγών στην περίπτωση που ο χρήστης δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από το αυτόματο σύστημα.

Τα συμβεβλημένα με το 1535 νοσοκομεία είναι: Γενικό Αντικαρκινικό Νοσοκομείο Αθηνών Αγιος Σάββας, Γενικό Νοσοκομείο Αγιος Παύλος Θεσσαλονίκης, Γενικό Νοσοκομείο Ιπποκράτειο Θεσσαλονίκης, Γενικό Νοσοκομείο Αγία Βαρβάρα, Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών Αλεξάνδρα, Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών Γεώργιος Γεννηματάς, Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών Ελπίς, Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών Ευαγγελισμός, Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών Ιπποκράτειο, Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών Λαϊκό, Γενικό Νοσοκομείο Αιγίου, Γενικό Νοσοκομείο Αμφισσας, Γενικό Νοσοκομείο Αρτας, Γενικό Νοσοκομείο Ασκληπιείο Βούλας, Γενικό Νοσοκομείο Αττικής ΚΑΤ, Γενικό Νοσοκομείο Βόλου, Γενικό Νοσοκομείο Γεώργιος Παπανικολάου Θεσσαλονίκης, Γενικό Νοσοκομείο Ελευσίνας Θριάσιο, Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας, Γενικό Νοσοκομείο Καρδίτσας, Γενικό Νοσοκομείο Κοργιαλένειο Μπενάκειο (Ερυθρός Σταυρός), Γενικό Νοσοκομείο Κορίνθου, Γενικό Νοσοκομείο Λαμίας, Γενικό Νοσοκομείο Λαρίσης, Γενικό Νοσοκομείο Λιβαδειάς, Γενικό Νοσοκομείο Μελισσίων Αμαλία Φλέμινγκ, Γενικό Νοσοκομείο Μολάων, Γενικό Νοσοκομείο Νίκαιας Άγιος Παντελεήμων Πειραιά, Γενικό Νοσοκομείο Νοσημάτων Θώρακος Αθηνών Σωτηρία, Γενικό Νοσοκομείο Ξάνθης, Γενικό Νοσοκομείο Παίδων Αγία Σοφία, Γενικό Νοσοκομείο Παίδων Αθηνών Αγλαΐα Κυριακού, Γενικό Νοσοκομείο Παίδων Πεντέλης, Γενικό Νοσοκομείο Πατησίων, Γενικό Νοσοκομείο Πρέβεζας, Γενικό Νοσοκομείο Σισμανόγλειο Αττικής, Γενικό Νοσοκομείο Τζάνειο Πειραιά, Γενικό Νοσοκομείο Τρικάλων, Γενικό Νοσοκομείο Χαλκίδας, Κέντρο Υγείας Ευόσμου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντοπούλειο Γενικό Νοσοκομείο Νέας Ιωνίας, Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Αττικόν, Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λαρίσης.


 
website counter
friend finderplentyoffish.com