Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

«Κόλλησε» η έρευνα για τις υποτιμολογήσεις καινούριων Ι.Χ.

Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις παρατηρούνται από το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (πρώην ΔΟΥ Μεγάλων Επιχειρήσεων) στο θέμα των υποτιμολογήσεων εισαγωγικών εταιρειών αυτοκινήτων στην Ελλάδα που ερευνά το ΣΔΟΕ.




Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, το πόρισμα του ΣΔΟΕ είναι έτοιμο εδώ και εβδομάδες και το μόνο που περιμένουν τα στελέχη του Σώματος είναι μια βεβαίωση από το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων ώστε να παραδοθεί στον οικονομικό εισαγγελέα.

Τα διαφυγόντα έσοδα για το κράτος ξεπερνούν τα 200 εκατ. ευρώ και οι έρευνες αναμένεται να επεκταθούν σε βάθος δεκαετίας.


Παράλληλα οι Διωκτικές Οικονομικές Αρχές φαίνεται πως έχουν εντοπίσει και ξέπλυμα μαύρου χρήματος που θα δώσει νέα τροπή στην υπόθεση. Πάντως η αναμονή μιας βεβαίωσης από το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων εδώ και τόσο καιρό έχει προβληματίσει ακόμη και τα στελέχη του ΣΔΟΕ, καθώς το πόρισμα θα έπρεπε να είχε δοθεί στον Οικονομικό Εισαγγελέα το αργότερο έως τα μέσα Ιανουαρίου που έληγε και η επίσημη παράταση που είχαν λάβει.

Απίστευτα χαμηλές αξίες
Οταν αποκαλύφθηκε το θέμα των υποτιμολογήσεων που πραγματοποιούν κάποιες εισαγωγικές και αντίκρισαν τα στελέχη του ΣΔΟΕ τις εργοστασιακές αξίες κάποιων καινούργιων αυτοκινήτων δεν πίστευαν στα μάτια τους.

Αλλωστε, ποιος θα πίστευε ότι κάποια υπερπολυτελή μοντέλα εκτελωνίζονται με εργοστασιακές αξίες μίνι αυτοκινήτων. Ομως από τη στιγμή που βεβαιώθηκαν οι «πλασματικές» εργοστασιακές αξίες, οι έρευνες θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί σε χρόνο-ρεκόρ και όχι να χρειάζονται δημοσιεύματα από τα εγχώρια αλλά και διεθνή μέσα ενημέρωσης για να προχωρήσουν κάποιοι τις έρευνές τους.

Πάντως κάποιοι διαρρέουν προς... πάσα κατεύθυνση πως τα εργοστάσια έχουν το δικαίωμα να μειώνουν όσο εκείνα επιθυμούν τις εργοστασιακές αξίες από χώρα σε χώρα της Ε.Ε. και πως αυτό είναι νόμιμο και κανείς δεν μπορεί να τους επιβάλει κάποια συγκεκριμένη τιμολογιακή πολιτική.

Η απάντηση σε αυτές τις φήμες έρχεται από τη νέα νομοθεσία για τις ενδο-ομιλικές συναλλαγές και ειδικότερα για το «Transfer Pricing» που θέτει όρια στην υποτιμολόγηση όλων των προϊόντων (συμπεριλαμβανομένων και των αυτοκινήτων) στα κράτη-μέλη.

Από την άλλη μεριά υπάρχουν δεκάδες περιστατικά επιβολής προστίμων σε εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων σε άλλες χώρες που αφορούν σε υποτιμολογήσεις (Transfer Pricing) και μάλιστα σε μια εισαγωγική το πρόστιμο που επιβλήθηκε μετά από συμβιβασμό με την κυβέρνηση ξεπέρασε το 1,2 δισ. δολάρια!

Ολοι θα περάσουν από έλεγχο
Τα στελέχη του ΣΔΟΕ είναι αποφασισμένα να περάσουν από έλεγχο όλες οι εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων και σε όσες βεβαιωθούν υποτιμολογήσεις ή άλλες παραβάσεις που έχουν να κάνουν με τα ανταλλακτικά, τις εγγυήσεις μέχρι και υπερτιμολογήσεις, θα επιβληθούν τα ανάλογα πρόστιμα.

Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες της «ΗτΣ» το ΣΔΟΕ έχει ήδη αξιοποιήσει και παλιές καταγγελίες που αφορούσαν σε υποτιμολογήσεις που μέχρι πρότινος δεν τις είχαν λάβει ιδιαίτερα σοβαρά υπόψη, οι οποίες θα συμπεριληφθούν στην υπόθεση που ερευνούν ήδη οι Αρχές.

Παράλληλα, πολλά στελέχη από την αγορά αυτοκινήτου έχουν επισκεφθεί τα γραφεία του ΣΔΟΕ και δίνουν στοιχεία για τη δράση κάποιων εισαγωγικών εταιρειών που ακόμη δεν έχουν ελεγχθεί.

Σύγκριση τιμών 2010
Η ξαφνική κατάρρευση των εργοστασιακών αξιών σε κάποιες εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων είναι πολύ εύκολο να βεβαιωθεί από τα αρχεία της Υπηρεσίας Αξιών. Ειδικότερα στελέχη της αγοράς επισημαίνουν στην «ΗτΣ» πως αν κάποιος ανατρέξει στα αρχεία της Υπηρεσίας Αξιών θα αντιληφθεί πως οι εργοστασιακές αξίες κάποιων αυτοκινήτων λίγες εβδομάδες πριν ανακοινωθεί η επιβολή του Φόρου Πολυτελείας τον Μάρτιο του 2010 κυμαίνονταν σε σχετικά υψηλά επίπεδα και βρίσκονταν πολύ κοντά στις αντίστοιχες αξίες που έχουν και άλλα κράτη-μέλη. Λίγες ημέρες πριν από την επιβολή του Φόρου Πολυτελείας, οι εργοστασιακές αξίες για κάποιες εισαγωγικές μειώθηκαν τόσο, ώστε υπερπολυτελή μοντέλα με αξίες λιανικής πάνω από 100.000 ευρώ εκτελωνίζονταν με εργοστασιακές αξίες κάτω του ορίου των 20.000 ευρώ.

Βέβαια με αυτή την πρακτική οι συγκεκριμένες εισαγωγικές κατάφεραν να γλιτώσουν την καταβολή του Φόρου Πολυτελείας, ενώ παράλληλα μείωναν στο ελάχιστο και το Τέλος Ταξινόμησης αλλά και τον ΦΠΑ.

Αντίθετα, κάποιες άλλες που δεν μπορούσαν να κάνουν υποτιμολογήσεις (δεν τους επέτρεπε το εργοστάσιο) δεν μπορούσαν να μειώσουν τις τιμές διάθεσης των μοντέλων τους καταγράφοντας ζημιές, καθώς λειτουργούσαν σε μια αγορά με κανόνες αθέμιτου ανταγωνισμού.

Εν αναμονή και το Spiegel...

Το θέμα των υποτιμολογήσεων από εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων απασχόλησε και το γερμανικό περιοδικό Spiegel στο οποίο ήδη έχει δημοσιευθεί εκτενές ρεπορτάζ για την έρευνα που διεξάγει το ΣΔΟΕ και τα στελέχη του αναμένουν επίσης το πόρισμα των Αρχών. Μάλιστα οι δημοσιογράφοι του περιοδικού όταν επικοινώνησαν με κάποια στελέχη εργοστασίων που ερευνά το ΣΔΟΕ επιβεβαίωσαν το θέμα και κάποιο στέλεχος μονάδας παραγωγής είπε χαρακτηριστικά: «Αν δεν κάναμε υποτιμολογήσεις, θα έπρεπε να είχαμε κλείσει την εταιρεία που λειτουργούμε στην Ελλάδα, καθώς οι φόροι που έχουν επιβάλει θα έκανε απαγορευτικές τις τιμές απόκτησής τους...».

Στέλεχος άλλης εταιρείας απάντησε στους δημοσιογράφους του Spiegel πως οι έρευνες του ΣΔΟΕ έχουν σταματήσει και η εταιρεία τους είναι απολύτως καθαρή... Οταν όμως επικοινώνησαν οι δημοσιογράφοι του Spiegel με την Ελλάδα διαπίστωσαν πως δεν ισχύει κάτι τέτοιο και πως η συγκεκριμένη εταιρεία ακόμη δεν είχε αποστείλει στο ΣΔΟΕ ούτε τα έγγραφα που της είχαν ζητηθεί!

Συνεχίζεται η έρευνα για τα μεταχειρισμένα... καινούργια

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στο θέμα πώλησης μεταχειρισμένων ΙΧ για καινούργια, καθώς οι έρευνες συνεχώς φέρνουν νέα στοιχεία στην επιφάνεια τα οποία, όπως αναφέρουν στελέχη των Αρχών, δεν μπορούν να αμφισβητηθούν.

Ειδικότερα στα αυτοκίνητα που φέρεται να εμπλέκονται και δεν ανήκουν στον ίδιο κατασκευαστή, η έγκριση τύπου που φέρουν από τα εργοστάσια δεν έχει καμία σχέση με την αντίστοιχη που αναγράφεται στις ελληνικές άδειες κυκλοφορίας τους.

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς από τη στιγμή που δεν υπάρχουν οι συγκεκριμένες εγκρίσεις τύπου στο υπουργείο Μεταφορών αλλά και στις Διευθύνσεις μιλάμε για «γενόσημα» αυτοκίνητα ή «μαϊμού», τα οποία είναι πιθανό να έχουν και παραποιημένους αριθμούς πλαισίων.

Ωστόσο υπάρχει και η άλλη άποψη, βάσει της οποίας τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα είχαν εξαχθεί σε κάποια χώρα της Ευρώπης που δεν ανήκει στην Ε.Ε. και κατόπιν με κάποιο τρόπο τα συγκεκριμένα Ι.Χ. εισήχθησαν στην Ελλάδα με πλαστά πιστοποιητικά.

Επίσης η φορολογητέα αξία των αυτοκινήτων που εμφανίζεται στα Πιστοποιητικά Ταξινόμησης δεν έχει καμία σχέση με την αντίστοιχη που αναγράφεται σε άλλα έγγραφα των αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, διευθυντής τελωνείου ενημέρωσε τον ιδιοκτήτη ενός «προβληματικού» αυτοκινήτου πως ο φάκελος του οχήματός του μπορεί και να έχει πολτοποιηθεί... ενώ σε άλλη περίπτωση «εξαφανίστηκε» ο φάκελος κρατικού πολυτελούς αυτοκινήτου από κάποια Διεύθυνση Μεταφορών. Ο διευθυντής αλλά και ο εισαγγελέας τον αναζητούν, αλλά δεν έχουν καταφέρει να τον εντοπίσουν. Το συγκεκριμένο όχημα σύμφωνα με το σύστημα της Διεύθυνσης Μεταφορών βρίσκεται στις εγκαταστάσεις του πρώην ΟΔΔΥ αλλά στην πραγματικότητα ούτε εκεί βρίσκεται...

Οι εξουσιοδοτημένοι έμποροι που φέρεται να εμπλέκονται στην υπόθεση όσο και οι εισαγωγικές εταιρείες τηρούν σιγήν ιχθύος...


 
website counter
friend finderplentyoffish.com