Μεγάλη αναστάτωση επικρατεί στις εφορίες της χώρας καθώς όσοι ιδιοκτήτες ή έμποροι ΙΧ έχουν πουλήσει τα οχήματά τους στο εξωτερικό και έχουν κατατεθειμένες τις πινακίδες κυκλοφορίας τους καλούνται να καταβάλουν τα Τέλη Κυκλοφορίας για να μπορέσουν να πραγματοποιήσουν την οριστική διαγραφή λόγω εξαγωγής.
Από την άλλη μεριά αν κάποιος που έχει καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας του επιθυμεί να το αποσύρει ώστε να αποκτήσει κάποιο καινούριο μοντέλο καταβάλλοντας χαμηλότερο Τέλος Ταξινόμησης μπορεί να το κάνει χωρίς να καταβάλει τα Τέλη Κυκλοφορίας.
Αν βέβαια ο ιδιοκτήτης κάποιου ΙΧ έχει καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας και επιθυμεί απλά να το μεταφέρει σε κάποιο κέντρο ανακύκλωσης για οριστική διαγραφή τότε επίσης θα πρέπει να καταβάλει τα Τέλη Κυκλοφορίας.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι πως αν κάποιος έχει καταθέσει πινακίδες κυκλοφορίας για να το εξάγει ή να το καταστρέψει (οριστική διαγραφή) θα πρέπει να καταβάλει τα Τέλη Κυκλοφορίας.
Μοναδική εξαίρεση μη καταβολής των Τελών υπάρχει μόνο για την περίπτωση της απόσυρσης κάποιου ΙΧ και μόνο...
Εντονες αντιδράσεις
Το θέμα καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας σε αυτοκίνητα που οδηγούνται είτε για εξαγωγή είτε για καταστροφή έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση τόσο του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) αλλά και της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) οι οποίοι έχουν ήδη αποστείλει υπομνήματα για το θέμα.
Ωστόσο οι θέσεις στελεχών του υπουργείου Οικονομικών δεν είναι ξεκάθαρες καθώς από τη μία μεριά επισημαίνουν πως έχουν εντοπίσει τα λάθη και θα τα διορθώσουν αλλά από την άλλη δεν γίνεται καμία κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση...
Οι Εμποροι ΙΧ επισημαίνουν πως δεν είναι δυνατόν να πρέπει να καταβάλουμε τα Τέλη Κυκλοφορίας των αυτοκινήτων που παραλαμβάνονται από νταλίκες στα καταστήματά μας με προορισμό κάποια άλλο κράτος-μέλος καθώς τα συγκεκριμένα ΙΧ δεν κινούνται καθόλου επί ελληνικού εδάφους. Παράλληλα επειδή τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα συνήθως φέρουν κινητήρες υψηλού κυβισμού είναι ανάλογα υψηλά και τα Τέλη Κυκλοφορίας. Οπως μάλιστα αναφέρουν στελέχη της αγοράς δεν μπορεί να έχει πουληθεί στο εξωτερικό ένα αυτοκίνητο έναντι 3.000 ή 4.000 ευρώ και να πρέπει να καταβληθούν τα Τέλη που μπορεί να ανέρχονται ακόμη και σε 1.320 ευρώ.
Τώρα όσον αφορά στο θέμα της καταβολής των Τελών σε ΙΧ που μεταφέρονται στα κέντρα ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ για οριστική διαγραφή χωρίς απόσυρση επίσης δεν έχει καμία βάση και πρέπει άμεσα να αλλάξει. Οι λόγοι είναι πολλοί αλλά ο βασικός εστιάζει στο γεγονός πως κάποιοι απλά θέλουν να διαγράψουν το όχημά τους χωρίς να αποκτήσουν το όφελος της απόσυρσης που σε καμία περίπτωση δεν θα χρησιμοποιήσουν...