Παρασκευή 18 Απριλίου 2014

Δύο «ρότες» για τον ΟΛΘ

Μέσα από «Συμπληγάδες» καλείται να περάσει και πάλι η διαδικασία της αναγκαίας αξιοποίησης του λιμένα της Θεσσαλονίκης, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ προχωρεί με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, αλλά την ίδια στιγμή στη συμπρωτεύουσα αναπτύσσεται δυναμική υπέρ των παραχωρήσεων και κατά της πώλησης πλειοψηφικού ποσοστού της ΟΛΘ ΑΕ.



Η κοινή συνισταμένη όλων των εμπλεκομένων περί τον ΟΛΘ είναι πως απαιτείται να προχωρήσει η ανάπτυξη του λιμανιού, αφού το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Πειραιά γίνεται όλο και μεγαλύτερο, ενώ βέβαια συνέχεια αναπτύσσονται νέες λιμενικές εγκαταστάσεις σε γειτονικές χώρες, όπως στην Τουρκία, Ιταλία κ.ά.

Το ΤΑΙΠΕΔ ως μεγαλομέτοχος της ΟΛΘ ΑΕ έχει τον «πρώτο λόγο» στο εγχείρημα αξιοποίησης, αλλά πιθανότατα δεν θα πρέπει να παραγνωριστεί το ενδεχόμενο πολιτικής παρέμβασης στο όλο ζήτημα.

Η διαδικασία της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος έχει καταληκτική ημερομηνία την 5η Ιουνίου και σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον ορισμένων γνωστών μεγάλων παγκόσμιων διαχειριστών φορτίων και λιμένων, όπως της κινεζικής Hutchison, της φιλιππινέζικης International Container Terminal Services, των ρωσικών σιδηροδρόμων και τουλάχιστον ενός μεγάλου ξένου fund.

Αξιοσημείωτο είναι ότι εδώ και καιρό κάποιοι εκ των ενδιαφερομένων για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχουν ήδη προβεί στο απαραίτητο lobbying, πραγματοποιώντας επαφές σε υψηλό επίπεδο, προκειμένου να κάνουν ξεκάθαρη την πρόθεσή τους να επενδύσουν στην ΟΛΘ ΑΕ, συμμετέχοντας στον σχετικό διαγωνισμό.

Από την πλευρά της η ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, διά του υπουργού, Μ. Βαρβιτσιώτη, αναγνώρισε πρόσφατα πως απαιτείται να εισακουστεί η άποψη των φορέων της συμπρωτεύουσας για το μοντέλο εκμετάλλευσης του λιμένα, ενώ διέκρινε και διαφορές μεταξύ Θεσσαλονίκης και Πειραιά, λέγοντας πως στην πρώτη περίπτωση το λιμάνι έχει πιο στενή σχέση με την πόλη.

Την ίδια στιγμή, ο κ. Βαρβιτσιώτης στην πρόσφατη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών για το ζήτημα του ΟΛΘ, σημείωσε αυτολεξεί πως «τη σύμβαση παραχώρησης, δεν μπορεί να την καταρτίσει ή να την προκηρύξει το ΤΑΙΠΕΔ. Θα πρέπει να την προκηρύξει και να την διακηρύξει ο ίδιος ο ΟΛΘ. Αξίζει να σημειωθεί πως οι 370 σημερινοί εργαζόμενοι της ΟΛΘ ΑΕ, εκτιμάται ότι δεν θα είναι πάνω από 300 (θα μειωθούν κυρίως λόγω συνταξιοδοτήσεων), όταν «με το καλό» τελειώσει τις δυνητικές επενδύσεις του ένας πιθανός επενδυτής στο λιμάνι.

Έτσι, όπως επισημαίνουν οι φορείς της Θεσσαλονίκης, ο αριθμός των εργαζομένων, που είναι εκ των πραγμάτων μικρός, δεν συνιστά κάποιου είδους πρόβλημα και ούτε αναμένεται να προκύψουν δυσμενείς επιπτώσεις εις βάρος τους.

«Άλλο πράγμα ο Πειραιάς και άλλο η Θεσσαλονίκη», σημειώνει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, κ. Σ. Αγγελούδης, ο οποίος κατέθεσε στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών επιχειρησιακή πρόταση για αξιοποίηση του λιμένα, μέσω παραχωρήσεων.

Όπως περιγράφει η ίδια η διοίκηση του ΟΛΘ στο πρόσφατο ενημερωτικό δελτίο της για τη χρήση του 2013, η προσέλκυση νέων φορτίων και η παροχή υπηρεσιών προστιθέµενης αξίας προϋποθέτει, μεταξύ άλλων, τα εξής:

• Σταδιακό εκσυγχρονισµό των εγκαταστάσεων του συµβατικού φορτίου (υποδοµών και ηλεκτροµηχανολογικού εξοπλισµού) µε σκοπό τη δυνατότητα εξυπηρέτησης περισσότερων τόνων φορτίου.

• Κατασκευή χώρου εναπόθεσης εμπορευματοκιβωτίων στο µέτωπο του 6ου προβλήτα.

• Πλήρη ανακατασκευή και αποκατάσταση επιστρώσεων υπαίθριων χώρων εναπόθεσης containers στο ΣΕΜΠΟ

• Κατασκευή νέας επίστρωσης όπισθεν του κρηπιδώµατος 24 του 6ου προβλήτα

• Επέκταση του σιδηροδροµικού δικτύου και

• Master Plan Ανάπτυξης του λιμένα.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com