Σάββατο 7 Ιουνίου 2014

H τελική πρόταση για το τραμ στη Θεσσαλονίκη

Την τελική πρόταση για τη δημιουργία δικτύου τραμ στη Θεσσαλονίκη παρουσίασε το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης στην δεύτερη συνάντηση εκπροσώπων φορέων στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου ECOTALE.





Παρών στη συνάντηση ήταν και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, που δήλωσε ότι "το τραμ είναι πρώτη μας προτεραιότητα. Είναι μύθος και ψέμα ολκής ότι το τραμ είναι ανταγωνιστικό με το μετρό. Το μετρό το λιγότερο θα μας τυρανάει ως πέντε χρόνια, οπότε πρώτα θα μπούμε στο τραμ και μετά στο μετρό".

Για το σχεδιασμό του τραμ λήθηκε υπόψιν η ανάπτυξη όλων των μέσων μεταφοράς, είτε λειτουργούν είτε σχεδιάζονται να λειτουργήσουν στο άμεσο μέλλον. Το προτεινόμενο δίκτυο έχει μήκος 24 χιλιόμετρα και προτείνεται να υλοποιηθεί σε τρεις χρονικά φάσεις, ενώ το κόστος του ανέρχεται στα 20-22 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο, με συνολικό κόστος τα 515, 76 εκατ. ευρώ.

Στα 24 χιλιόμετρα του δικτύου τραμ η γραμμή θα είναι διπλή και οι διάρδρομοι προστατευμένοι στο 89,6% του μήκους. Προβλέφθηκσαν 43 στάσεις (πέντε τερματικοί σταθμοί) ένα αμαξοστάσιο 45 στρεμμάτων και ηλεκτροκίνηση με εναέρια καλώδια. Οι κοινές στάσεις με το μετρό θα είναι πέντε: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πανεπιστήμια, Παπάφη, πρώην Νομαρχία και Μίκρα και οι συνολικοί αναμενόμενοι επιβάτες ημερησίως ανέρχονται σε 172.700 με δυνατότητα να φτάσουν στους 196.300 που σημαίνει ότι ετησίως θα ανέρχονται στους 51.810.000. Ο Σταύρος Καλαφάτης από την πλευρά του είπε ότι "είναι ζωτικής σημασίας το έργο, δεν είμαι αρνητικός, έχω θετική εικόνα, αλλά να μιλάμε με όρους ρεαλισμού κι εφαρμογής. Θα συμμετέχω και θα συνδράμω στο έργο".

Τα προτεινόμενα δρομολόγια είναι τρία: 1. ΚΤΕΛ- Ελαιώνες με μήκος 10,8 χλμ και χρόνο απλής διαδρομής 32 λεπτά, 2. Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός- Ελαιώνες με μήκος 8,76 χλμ και χρόνο απλής διαδρομής 26 λεπτά και 3. Πλατεία Ευόσμου- Μίκρα μήκος 14,3 χλμ και χρόνο απλής διαδρομής 41 λεπτά. Από την πλευρά του ο Τριαντάφυλλος Μηταφίδης τόνισε ότι "η πόλη είναι όμηρος του μετρό με ευθύνη της εκπροσώπησης της πόλης έχει κομμένα φτερά. Μπορούσαμε να έχουμε τραμ εδώ και πολλά χρόνια".

Η τιμή του εισιτηρίου προβλέπεται να είναι περίπου ένα ευρώ. Την υλοποίηση του τραμ προτείνεται να αναλάβει η Αττικό Μετρό ΑΕ, με συνεργασία με το ΣΑΣΘ. Για την χρηματοδότηση προβλέπονται νέες μορφές με τη διευρυμένη σύμπραξη Δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης που παρουσίασαν οι μελετητές προβλέπει δημοπράτηση έως το τέλος του 2014, αν΄θεση έως το τέλος του 2016, κατασκευή της πρώτης φάσης ΚΤΕΛ- Ελαιώνες ως το τέλος του 2020, κατασκευ΄ξ της δεύτερης φάσης ΧΑΝΘ- Μίκρα ως το τέλος του 2025, κατασκευή της τρίτης φάσης ΝΣΣ- Πανεπιστήμιο έως το τέλος του 2030. Ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ Γιάννης Παλαιστής ανέφερε ότι "δε μπορώ να καταλάβω γιατί για παράδειγμα η Αθήνα κι εσχάτως ο Πειραιάς μπορούν να έχουν και μετρό και τραμ και η Θεσσαλονίκη όχι. Γιατί όλες οι σύγχρονες μεγαλουπόλεις διεκδικούν και διαθέτουν μέσα σταθερής τροχιάς, την ώρα που η Θεσσαλονίκη έχει μόνο αστικά λεωφορεία. Η διεκδίκηση πρέπει να είναι κοινή".



 
website counter
friend finderplentyoffish.com