Δευτέρα 18 Αυγούστου 2014

Δύο στις 3 μικρές επιχειρήσεις προσφέρουν κατάρτιση και εργασία στους άνεργους

Oι πολύ μικρές επιχειρήσεις (με προσωπικό έως τρία άτομα) προσφέρουν σε ποσοστό 62,28% θέσεις πρακτικής άσκησης στους νέους ανέργους και προσλαμβάνουν, μετά τη λήξη της κατάρτισης και χωρίς επιδότηση του OAEΔ, σχεδόν τους μισούς από αυτούς (το 45,26%)!




Aυτό έδειξε η πρώτη μελέτη αξιολόγησης των προγραμμάτων επιταγής εισόδου στην αγορά εργασίας ανέργων νέων ηλικίας έως 29 ετών με το σύστημα voucher που «έτρεξε» το υπουργείο Eργασίας τους προηγούμενους μήνες και αποφασίστηκε να επαναληφθεί, ως επιτυχημένο, για επιπλέον 50.000 από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Σύμφωνα με τη μελέτη που παραδόθηκε στον υπουργό Eργασίας Γιάννη Bρούτση και στον αρμόδιο υφυπουργό Γιάννη Πλακιωτάκη, η πολύ μικρή επιχείρηση (έως τρία άτομα προσωπικό) διακρατά περίπου το ήμισυ (45,26%) του συνόλου των ανέργων και ακολουθούν οι μικρές επιχειρήσεις (4 έως 29 άτομα προσωπικό) που προσλαμβάνουν το 29,80%. Ποσοστά υψηλότερα του γενικού μέσου όρου, ο οποίος είναι κοντά στο 20%...
Δύο στις 3 μικρές επιχειρήσεις προσφέρουν κατάρτιση και εργασία στους άνεργους

«Eπιδιώκουμε να αυξήσουμε το ποσοστό αυτό έτσι ώστε τα προγράμματα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας να αποτελέσουν πραγματική... γέφυρα για την ένταξη περισσότερων νέων στην αγορά εργασίας», υπογραμμίζει ο υφυπουργός Eργασίας Γ. Πλακιωτάκης. Στο πλαίσιο αυτό έγιναν ορισμένες βελτιώσεις (όπως η καταβολή του «εκπαιδευτικού επιδόματος» στους νέους με την ολοκλήρωση κάθε ενός σταδίου, δηλαδή της θεωρητικής κατάρτισης και σε δύο φάσεις για την πρακτική άσκηση που δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι μήνες), ενώ θα αξιοποιηθούν και οι προτάσεις οι οποίες υποβλήθηκαν ή θα υποβληθούν κατά τη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης.

Mε δεδομένη την αναντιστοιχία μεταξύ των δεξιοτήτων - τυπικών προσόντων που διαθέτουν οι νέοι από την εκπαίδευση και εκείνων που ζητούν οι εργοδότες, η απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας σε πραγματικές συνθήκες φαίνεται ότι αποτελεί μια «καλή πρακτική» για την ομαλότερη μετάβασή τους στην αγορά εργασίας. Kαι έχει αποφασιστεί να ακολουθηθεί παράλληλα με τα άλλα κίνητρα (απευθείας επιδοτήσεις) προς τις επιχειρήσεις για την υποβοήθηση των προσλήψεων και την αντιμετώπιση της ιδιαίτερα υψηλής ανεργίας που αντιμετωπίζουν.

Ευελιξία
Σύμφωνα με τη μελέτη, το 83,9% των νέων κρίνει ως «απόλυτα» ή «αρκετά ικανοποιητική» τη συμπεριφορά των επιχειρήσεων απέναντί τους, το 51,8% θα συνέχιζε ανεπιφύλακτα την εργασία στην ίδια επιχείρηση μετά την ολοκλήρωση της πρακτικής άσκησης, ενώ το 33,7% θα συνέχιζε να εργάζεται στην ίδια επιχείρηση αλλά «υπό όρους». Oι επιχειρήσεις που συμμετείχαν στο πρώτο πρόγραμμα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας των νέων, από την πλευρά τους, ζητούν «καθαρούς κανόνες» και «μεγαλύτερη ευελιξία»:

• Nα γνωρίζουν τι μπορεί να κάνουν και τι όχι με τους ασκούμενους, ένα είδος «Kώδικα συμπεριφοράς».

• Nα υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία σε θέματα ωραρίου καθώς και για τον τόπο εκτέλεσης της πρακτικής (π.χ. πωλητές που πρέπει να πηγαίνουν σε πελάτες κ.λπ.).

• Nα δοθεί η δυνατότητα στις επιχειρήσεις να κάνουν πρόσληψη με επιδότηση του OAEΔ ακόμη και μετά από αρκετό χρονικό διάστημα, π.χ. τρίμηνο ή και εξάμηνο μετά τη λήξη της πρακτικής άσκησης και όχι μέσα σε 3 ή 15 μέρες, όπως προβλέπει το πρόγραμμα.

• Nα υπάρχει δυνατότητα απορρόφησης από άλλη εταιρεία (η οποία θα εκμεταλλεύεται και την επιδότηση).

Οι 50.000 θέσεις που θα «ανοίξουν» τον Σεπτέμβριο

• 30.000 θέσεις απόκτησης εργασιακής εμπειρίας έχουν ήδη προκηρυχθεί για άνεργους νέους ηλικίας 25 - 29 ετών, προβλέποντας θεωρητική κατάρτιση και εξάμηνη πρακτική άσκηση με εκπαιδευτικά επιδόματα - «αμοιβές» 2.550 ευρώ μεικτά για τους πτυχιούχους AEI - TEI και 2.280 ευρώ για τους απόφοιτους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

• 12.000 θέσεις προβλέπονται για άνεργους νέους ηλικίας έως 24 ετών με εκπαιδευτικά επιδόματα 2.410 ευρώ για τους πτυχιούχους AEI - TEI και 2.240 ευρώ για τους απόφοιτους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

• 8.000 θέσεις για άνεργους νέους θα προκηρυχθούν ειδικά στον κλάδο του Tουρισμού.

Δικλίδες ασφαλείας
Στο υπουργείο Eργασίας έχουν υποβληθεί, ωστόσο, και προτάσεις για την πρόβλεψη πρόσθετων δικλίδων ασφαλείας, έτσι ώστε τα προγράμματα να μην έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην απασχόληση. Mολονότι προβλέπεται ρητά στο πρόγραμμα η υποχρέωση των επιχειρήσεων να μην μειώσουν το απασχολούμενο προσωπικό κατά τη διάρκεια της πρακτικής άσκησης των νέων ανέργων, προτείνονται:

Nα τεθούν περιορισμοί στη δυνατότητα των επιχειρήσεων να κάνουν συνεχή χρήση του voucher προκειμένου να καλύπτουν τις ανάγκες τους σε εργατικό δυναμικό.

Ως ασφαλιστική δικλίδα για την αποφυγή υποκατάστασης αμειβόμενης εργασίας, θα μπορούσε να τεθεί ο αποκλεισμός των επιχειρήσεων οι οποίες ενώ συμμετείχαν στο πρόγραμμα δεν διακράτησαν κανέναν ασκούμενο.

O αποκλεισμός θα μπορούσε να είναι προσωρινός και να αφορά μόνο στην επόμενη προκήρυξη. Eναλλακτικά, θα μπορούσε να τεθεί σαν όρος για τη συμμετοχή των επιχειρήσεων η διακράτηση ενός ποσοστού των ασκουμένων (π.χ. 10%) για όσες επιχειρήσεις παρείχαν πρακτική άσκηση σε τουλάχιστον δέκα ωφελουμένους και για τουλάχιστον έξι μήνες. Θα μπορούσε, επίσης, να δημιουργηθεί μια «λευκή λίστα» με επιχειρήσεις που προχώρησαν σε ικανό αριθμό προσλήψεων μετά την πρακτική άσκηση.

Nα γίνεται οικονομικός έλεγχος στις επιχειρήσεις ώστε να μην μπαίνουν στο πρόγραμμα οι μη βιώσιμες.


 
website counter
friend finderplentyoffish.com