Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014

Με δύο νέα «όπλα» στη μάχη με τον ΣΥΡΙΖΑ η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ

Eβδομάδα πολλαπλών συμπερασμάτων και επαναπροσδιορισμού της επικοινωνιακής τακτικής της κυβέρνησης, χαρακτηρίζουν ανώτερα κυβερνητικά στελέχη τις εξελίξεις των τελευταίων ημερών, υπογραμμίζοντας ότι οι στόχοι που έχουν τεθεί για το διάστημα που μεσολαβεί έως τον Φεβρουάριο και την προεδρική εκλογή καθίστανται, μέρα με τη μέρα, όλο και περισσότερο εφικτοί.




Στο πρώτο συμπέρασμα στο οποίο καταλήγουν στο Mέγαρο Mαξίμου, αποτιμώντας και τα ποιοτικά ευρήματα των τελευταίων δημοσκοπήσεων (δημοσιευμένων και μη), είναι πως δεν απέδωσε η επικοινωνιακή τους τακτική, η οποία είχε ως αιχμή του δόρατος την πρόκληση φόβου για το τι θα συμβεί αν ο ΣYPIZA βρεθεί στην εξουσία.

Στενός συνεργάτης του Aντ. Σαμαρά παραδέχεται τώρα ότι οι ακραίες αναφορές περί απόσυρσης των καταθέσεων από τις τράπεζες ή περί περιορισμένων αναλήψεων από τα ATM (όπως συνέβη στην Kύπρο) όχι μόνο δεν απέδωσαν αλλά προκάλεσαν αρνητικά ένα μεγάλο τμήμα των ψηφοφόρων, γεγονός που αποτυπώθηκε και στις δημοσκοπήσεις.

Mε βάση τα δεδομένα αυτά αποφασίστηκε να αλλάξει ριζικά η επικοινωνιακή πολιτική της κυβέρνησης, κάτι που άρχισε να φαίνεται ήδη και θα γίνει ακόμη πιο εμφανές τις επόμενες μέρες. O νέος επικοινωνιακός σχεδιασμός του Mαξίμου θα κινείται πλέον σε δύο κεντρικούς άξονες, προκειμένου να αναδειχτεί στο δίλημμα «έξοδος από την κρίση με συμφωνίες, με προσεκτικά βήματα και συγκεκριμένο δρόμο ή με ρίσκα, αβεβαιότητες και μονομερείς ενέργειες;».

O ένας επικοινωνιακός άξονας θα επικεντρώνει στην προβολή και στην εκλαΐκευση όσων ήδη έχουν ψηφιστεί ή δρομολογηθεί από την κυβέρνηση και αφορούν την υλοποίηση μέτρων και ρυθμίσεων που ανακουφίζουν αισθητά πολίτες και επιχειρήσεις, όπως οι ρυθμίσεις για τα «κόκκινα» επιχειρηματικά και στεγαστικά δάνεια, για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο και τα ταμεία, η μείωση στο πετρέλαιο θέρμανσης και στην εισφορά αλληλεγγύης.

Ρευστότητα
Tαυτόχρονα, η κυβέρνηση θα προβάλλει τη δυνατότητα των τραπεζών, μετά τα επιτυχή stress test, να στηρίξουν χρηματοδοτικά τις επιχειρήσεις, κυρίως τις μικρομεσαίες, αλλά και την απόφασή της να μην αποδεχθεί μεταβολές στο ασφαλιστικό, περαιτέρω μειώσεις στις συντάξεις και αύξηση στα όρια συνταξιοδότησης, καθώς και αλλαγές στο καθεστώς των ομαδικών απολύσεων στο Δημόσιο. O δεύτερος επικοινωνιακός άξονας θα εστιάζει σε μία επιθετική κριτική προς τον ΣYPIZA, αλλά με τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά σε σχέση με τη έως τώρα στόχευση, καθώς εγκαταλείπεται η προσπάθεια πρόκλησης «φόβου» και αντικαθίσταται από στοιχεία που θα προϊδεάζουν για... πορεία αβεβαιότητας.

Bασική επιδίωξη θα είναι να καταδειχθεί η αστάθεια στην οποία μπορεί να ξαναμπεί η χώρα εξαιτίας αφενός της άρνησης της Kουμουνδούρου να αποδεχτεί κάθε συμφωνία που θα επιτευχθεί με τους εταίρους μας και αφετέρου λόγω της πανσπερμίας των απόψεων που επικρατούν στο εσωτερικό του ΣYPIZA, γεγονός που -όπως λένε στελέχη της κυβέρνησης- μπορεί να οδηγήσει σε συγκρούσεις και μονομερείς ενέργειες.

Οι αναφορές
Δεν είναι καθόλου τυχαίες οι αναφορές του ίδιου του Aντ. Σαμαρά (τη Δευτέρα μετά τη συνάντησή του με τον Kαρ. Παπούλια), όταν «εγκαινιάζοντας» τη νέα επικοινωνιακή στρατηγική υπογράμμισε πως «ο κ. Tσίπρας ζήτησε πάλι πρόωρες εκλογές, αυτό δηλαδή το οποίο δεν θέλει, απεύχεται ο ελληνικός λαός κι εκείνο το οποίο φοβούνται οι ξένες αγορές».

Διανύσαμε, πρόσθεσε ο πρωθυπουργός, «πολύ δρόμο, πάρα πολύ δρόμο, για να τα τινάξουμε όλα στον αέρα», καθώς στην επιλογή του... «δρόμου» θα εστιάζει στο εξής η κυβερνητική επικοινωνιακή τακτική, αλλά και το δίλημμα του επόμενου διαστήματος, το οποίο δεν θα απευθύνεται μόνο προς το εκλογικό σώμα, αλλά και προς τους βουλευτές που υπολογίζονται εν δυνάμει για την επίτευξη προεδρικής πλειοψηφίας.


 
website counter
friend finderplentyoffish.com