Τις 40 ενδέχεται να φτάσουν φέτος οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις, καθώς η περιοχή φαίνεται ότι αρχίζει να γίνεται "ορατή" στις διεθνείς αγορές ως ελκυστικός προορισμός κρουαζιέρας στην ανατολική Μεσόγειο.
Ήδη, στο πρόγραμμα αφίξεων του 2015, που τελεί ακόμη υπό διαμόρφωση, περιλαμβάνονται 31 επιβεβαιωμένες προσεγγίσεις, αριθμός ο οποίος δεν αποκλείεται πάντως να αλλάξει καθώς η σεζόν προχωράει. Η κρουαζιέρα τροφοδοτεί τον τουρισμό στη Θεσσαλονίκη μέχρι και το φθινόπωρο, αφού -με βάση το πρόγραμμα, όπως έχει διαμορφωθεί μέχρι στιγμής και χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τυχόν τροποποιήσεις- η τελευταία προσέγγιση αναμένεται στις 31 Οκτωβρίου.
Όπως επισήμανε σήμερα, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας "Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ" (ΟΛΘ ΑΕ), Στέλιος Αγγελούδης, για να πετύχει περισσότερες αφίξεις, η διοίκηση του λιμανιού αφενός αναπτύσσει εξειδικευμένο μάρκετινγκ προς τις ναυτιλιακές εταιρείες κρουαζιέρας και συμμετέχει σε ανάλογες πρωτοβουλίες άλλων φορέων της πόλης και αφετέρου σχεδιάζει την καλύτερη αξιοποίηση των υποδομών ανάμεσα στις προβλήτες 1 και 2, όπου "δένουν" τα κρουαζιερόπλοια.
Αύξηση αφίξεων κατά 25% σε μια 5ετία
Ο κ. Αγγελούδης ανέφερε ότι, στην πενταετία της θητείας του, οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων αυξήθηκαν κατά 25% και από μόλις 10 στην αρχή της περιόδου, έφτασαν τις 35, ενώ φέτος αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω.
Εξάλλου, με την ολοκλήρωση της μελέτης αδειοδότησης, θα προχωρήσει και η κατασκευή υδατοδρομίου στο λιμάνι. Κατά συνέπεια, η πόλη θα συνδέεται μέσω υδροπλάνων με τις Σποράδες και τα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου, με ό,τι αυτό σημαίνει τόσο για την άνοδο της κρουαζιέρας όσο και για την ευρύτερη τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης.
Στις 31/3 η πρώτη άφιξη - Αρκετές οι επαναληπτικές προσεγγίσεις
Σύμφωνα με στοιχεία που έθεσε στη διάθεση του ΑΠΕ-ΜΠΕ η ΟΛΘ ΑΕ, το πρώτο κρουαζιερόπλοιο της φετινής σεζόν, το MS Hamburg, αναμένεται να "δέσει" στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε λίγες ημέρες, στις 7 το πρωί της 31ης Μαρτίου, και να μείνει στην πόλη μέχρι τις 2 μετά το μεσημέρι.
Τη Δευτέρα του Πάσχα θα κάνει την εμφάνισή του στα νερά του Θερμαϊκού το "Europa", το οποίο θα μείνει στην πόλη, από τις 8 το πρωί μέχρι τις 5 το απόγευμα, ενώ στις 19 Απριλίου σειρά έχει το "Saga Sapphire".
Πρωτομαγιά θα καταφθάσει στη Θεσσαλονίκη το "Black Watch", το οποίο αναμένεται να φύγει στις 2 Μαΐου, ενώ συνολικά τρεις φορές -στις 13 Μαΐου, τις 8 Αυγούστου και τις 7 Σεπτεμβρίου- θα "δέσει" στο λιμάνι της πόλης η παλιά γνώριμή του, "Οδύσσεια του Αιγαίου" (Aegean Odyssey).
Το κρουαζιερόπλοιο "Silver Wind" θα φτάσει στη Θεσσαλονίκη στις 17 Μαΐου, δίνοντας στους επιβάτες του τη δυνατότητα να "βολτάρουν" στους δρόμους της πόλης, από τις 8 το πρωί μέχρι σχεδόν στις 7 το βράδυ, που θα αποπλεύσει. Το "Silver Wind" θα βρεθεί στη Θεσσαλονίκη άλλη μία φορά, στις 14 Οκτωβρίου.
Το δε "Thomson Spirit" θα "πιάσει" στο λιμάνι τρεις φορές: στις 3 Ιουνίου, στις 15 Ιουλίου και στις 16 Σεπτεμβρίου (και τις τρεις φορές από τις 8 το πρωί μέχρι τις 5 το απόγευμα).
Στις 24 Ιουνίου θα καταπλεύσει στη Θεσσαλονίκη το "Costa Neoclassica" και στις 4 Ιουλίου το "Salamis Philoxenia", που θα μείνει δεμένο στο λιμάνι από τις 7 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ. Μία ημέρα αργότερα, η Θεσσαλονίκη θα υποδεχτεί το "Rhapsody of the Seas".
Το ιστορικό "Sea Cloud" και "το καλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου" ψηφίζουν και φέτος Θεσσαλονίκη
Δύο κρουαζιερόπλοια θα βρίσκονται στο λιμάνι της πόλης στις 22 Ιουλίου: το "Silver Spirit", που θα παραμείνει στη Θεσσαλονίκη από τις 8 το πρωί μέχρι τις 7 το βράδυ (το συγκεκριμένο πλοίο θα "δέσει" στην πόλη άλλες δύο φορές φέτος: στις 21 Αυγούστου και στις 9 Οκτωβρίου) και το ιστορικό ιστιοφόρο "Sea Cloud", που θα αφιχθεί στις 4 μετά το μεσημέρι και θα διανυκτερεύσει στη Θεσσαλονίκη, πριν αναχωρήσει για το επόμενο λιμάνι στη μία το μεσημέρι της 23ης του μηνός.
Το "Sea Cloud", ένα πολύ ιστορικό πλοίο, που είχε επισκεφτεί τη Θεσσαλονίκη και πέρυσι, είχε ναυπηγηθεί το 1931, ενώ στους χώρους του έχουν φιλοξενηθεί πολιτικοί, μεγιστάνες, χολιγουντιανοί αστέρες και γαλαζοαίματοι. Μάλιστα, στην περιοχή της τιμονιέρας υπάρχουν ακόμη πέντε ορειχάλκινα διακριτικά, που συμβολίζουν τη στρατιωτική θητεία του στη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου!
Στη Θεσσαλονίκη θα βρεθεί ξανά -και μάλιστα δύο φορές- και το MS Europa 2, το οποίο είχε ανακηρυχθεί το "καλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου" για το 2014, από την εξειδικευμένη έκδοση "Berlitz Cruising and Cruise Ships", η οποία θεωρείται η πιο έγκριτη του κλάδου. Το Europa 2, θα "δέσει" στην πόλη στις 17 Σεπτεμβρίου και στις 5 Οκτωβρίου, και τις δύο φορές από τις 7 το πρωί μέχρι τις 5 το απόγευμα.
Οι υπόλοιπες αφίξεις
Το υπόλοιπο πρόγραμμα έχει ως εξής:
-4/8/2015, Louis Aura. Αφιξη: 14.30, αναχώρηση: 23.59
-2/9/2015, Serenissima. Αφιξη: 06.00, αναχώρηση: 18.00
-14/9/2015, Seven Seas Mariner. Αφιξη: 08.00, αναχώρηση: 23.00
-15/9/2015, Riviera. Αφιξη: 08.00, αναχώρηση: 23.00
-19/9/2015, MINERVA. Αφιξη: 07.00, αναχώρηση: 20.00
-30/9/2015, BERLIN. Αφιξη: 08.00, αναχώρηση: 18.00
-3/10/2015, Voyager. Αφιξη: 08.30, αναχώρηση: 17.00
-13/10/2015, Prinsendam. Αφιξη: 10.00, αναχώρηση: 19.00
-31/10/2015,Louis Cristal. Αφιξη: 08.00, αναχώρηση: 18.00
Προχωρούν οι διαδικασίες για την αποκατάσταση και αισθητική ανάδειξη του διατηρητέου επιβατικού σταθμού
Στο μεταξύ, προχωρούν οι διαδικασίες για την ανάδειξη του εμβληματικού διατηρητέου κτηρίου του επιβατικού σταθμού (πρώην τελωνείου), μπροστά στο οποίο "δένουν" τα κρουαζιερόπλοια. Το εγχείρημα της αναβάθμισης του κτιρίου, που ανήκει στην ιδιοκτησία του ελληνικού δημοσίου (ΕΤΑΔ), έχει ήδη λάβει τη σχετική άδεια. Πρόκειται για έργο ύψους 350.000 ευρώ, το οποίο αναλαμβάνει η ΟΛΘ ΑΕ, υπό την προϋπόθεση ότι θα εκδοθούν οι απαιτούμενες υπουργικές αποφάσεις για την ενεργοποίηση του νόμου 4281/2014.
Το κτίριο, που ξεχωρίζει για τη μορφή και το μέγεθός του, με μήκος 200 μέτρων, πλάτος 25 και εμβαδόν 12.000 τ.μ., είχε ανεγερθεί με παραγγελία του Οθωμανού υπουργού Οικονομικών Μεχμέτ Τζαβίντ μπέη, γνωστού Ντονμέ από τη Θεσσαλονίκη. Σχεδιάστηκε το 1908 από τον λεβαντίνο αρχιτέκτονα Alexandre Vallaury κι αποτελεί αντίγραφο του τελωνείου του Σίρκετζι στην Κωνσταντινούπολη, το οποίο κατεδαφίστηκε στη δεκαετία του 1960 για τη διάνοιξη παραλιακής λεωφόρου. Η στατική μελέτη του κτιρίου έγινε από τη διάσημη παρισινή φίρμα "Bureau Hennebique", κάτοχο της ευρεσιτεχνίας του μπετόν αρμέ. Η εργολαβία ανατέθηκε στον μηχανικό Ελί Μοδιάνο, ενώ ο θεμέλιος λίθος τοποθετήθηκε τον Αύγουστο του 1910 και το έργο ολοκληρώθηκε το 1912.
Το κτίριο είχε υποστεί σημαντικές φθορές κατά τους βομβαρδισμούς του λιμανιού το 1944 και επισκευάστηκε μετά το 1945. Κηρύχθηκε διατηρητέο το 1977, άντεξε το χτύπημα του μεγάλου σεισμού του 1978 και στέγασε κατά καιρούς διάφορες λιμενικές υπηρεσίες.