Σε υψηλά επίπεδα κυμαίνεται η χρήση των υπολογιστών και του Διαδικτύου στις ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες, όμως, δεν δείχνουν ενδιαφέρον να αξιοποιήσουν το Internet για δραστηριότητες όπως είναι οι πωλήσεις και οι αγορές προϊόντων και υπηρεσιών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας χρήσης τεχνολογιών πληροφόρησης επικοινωνίας και ηλεκτρονικού εμπορίου που πραγματοποίησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), το 2015 σε σύνολο 23.225 επιχειρήσεων, οι 20.519 επιχειρήσεις χρησιμοποίησαν ηλεκτρονικό υπολογιστή, ποσοστό 88,35%. Στους υπολογιστές συμπεριλαμβάνονται οι προσωπικοί και
φορητοί υπολογιστές, ψηφιακές συσκευές μικρού μεγέθους (PDA) και έξυπνα κινητά τηλέφωνα (smartphones).
Από τις 20.519 επιχειρήσεις που χρησιμοποίησαν υπολογιστική συσκευή, οι 20.240 επιχειρήσεις είχαν πρόσβαση στο διαδίκτυο, ποσοστό 87,15% σε σχέση με το σύνολο των επιχειρήσεων. Επίσης, από αυτές, οι 14.067 είχαν δικό τους site, ποσοστό 60,57% σε σχέση με το σύνολο των επιχειρήσεων.
Ακόμη, από τις 20.240 επιχειρήσεις που είχαν πρόσβαση στο διαδίκτυο οι 19.528 χρησιμοποίησαν σύνδεση DSL ή άλλο τύπο σταθερής ευρυζωνικής σύνδεσης με το διαδίκτυο (π.χ ADSL, SDSL, VDSL, FTTH – τεχνολογία οπτικών ινών, καλωδιακή τεχνολογία, Wi- Fi κλπ.). Όσον αφορά τις ταχύτητες πρόσβασης, το 55,36% δηλώνει ότι έχουν τουλάχιστον 10 Mbps, το 12,85% ότι είναι πάνω από 30 Mbps και το 2,63% ότι είναι στα 100 Mbps!
Για το έτος 2015, σε σύνολο 801.992 απασχολουμένων, οι 355.367 απασχολούμενοι κάνουν χρήση υπολογιστή στην εργασία τους, ποσοστό 44,31% και οι 307.555 απασχολούμενοι έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο, ποσοστό 38,35%.
Εκεί που η κατάσταση δεν είναι ιδιαίτερα καλή είναι στην αξιοποίηση των διαδικτυακών τεχνολογιών. Για παράδειγμα, τις υπηρεσίες cloud χρησιμοποιεί μόλις το 10,33% των επιχειρήσεων με πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Από αυτούς, το 61,27% χρησιμοποιεί υπηρεσίες email, ενώ ακολουθεί με 53,40% η αποθήκευση αρχείων.
Ακόμη πιο χαμηλά είναι τα ποσοστά όσον αφορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Από τις 23.225 επιχειρήσεις που ερευνήθηκαν με συνολικό τζίρο 214.119.004.480 ευρώ, οι 1.555 απάντησαν ότι έλαβαν παραγγελίες μέσω ιστοσελίδας, ποσοστό 6,70% και ο τζίρος από αυτές τις παραγγελίες ανήλθε σε 1.805.589.965 ευρώ, ποσοστό 0,84% του συνολικού τζίρου. Τα ποσοστά αυτά για τις επιχειρήσεις που ερευνήθηκαν κατά το έτος 2014 ήταν 9,23% και 1,59%, αντίστοιχα, κάτι που σημαίνει ότι υπήρξε μία διόλου ευκαταφρόνητη μείωση. Το ποσοστό των εταιρειών που έκαναν αγορές online ήταν στο 11,18%, μειωμένο σε σχέση με το 13,66% του 2014.