Πέμπτη 6 Απριλίου 2017

Πρόστιμα έως και 30.000 ευρώ ανά όχημα για παραποίηση στοιχείων

Τσουχτερά πρόστιμα στους κατασκευαστές και βελτίωση των εργαστηριακών δοκιμών ελέγχων στα νέα αυτοκίνητα ζητούν οι ευρωβουλευτές, αναγνωρίζοντας ωστόσο ότι οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων είναι υψηλότερες σε συνθήκες πραγματικής οδήγησης από αυτές που μετρούνται στις εργαστηριακές δοκιμές.



«Τα κράτη-μέλη θα πρέπει να διενεργούν δοκιμές ή επιθεωρήσεις σε ετήσια βάση για αριθμό τύπων ο οποίος ανέρχεται σε ποσοστό τουλάχιστον 20% του αριθμού των τύπων που διατέθηκαν στην αγορά στο αντίστοιχο κράτος-μέλος κατά το προηγούμενο έτος», όπως υποστηρίζει το Ε.Κ. και ζητάει την επιβολή προστίμων στους κατασκευαστές αυτοκινήτων που παραποιούν τα αποτελέσματα των δοκιμών έως 30.000 ευρώ ανά όχημα. Τα έσοδα από αυτές τις κυρώσεις θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για τη στήριξη της εποπτείας της αγοράς, την παροχή βοήθειας στους καταναλωτές και την προστασία του περιβάλλοντος, προσθέτει το κείμενο των τροπολογιών. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου το θέμα ήταν γνωστό στα κράτη-μέλη της Ε.Ε. και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή εδώ και μια δεκαετία, όπως τονίζεται στις συστάσεις της εξεταστικής επιτροπής του Ε.Κ. για τις μετρήσεις εκπομπών των οχημάτων.

Μάλιστα, οι ευρωβουλευτές υιοθέτησαν τροπολογίες επί του κανονισμού για την έγκριση και την εποπτεία της αγοράς των μηχανοκίνητων οχημάτων. Ζητούν να καταστούν πιο ανεξάρτητες οι δοκιμές για την ασφάλεια και το περιβάλλον και να υπάρξει αυστηρότερη εποπτεία των οχημάτων που βρίσκονται ήδη σε κυκλοφορία.

Τα μέλη της εξεταστικής επιτροπής κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι, αν και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη γνώριζαν ήδη, εδώ και μία δεκαετία, ότι οι μετρήσεις των εκπομπών του οξειδίου του αζώτου (NOx) των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια των εργαστηριακών δοκιμών διαφέρουν σημαντικά από αυτές που πραγματοποιούνται τελικώς σε συνθήκες πραγματικής οδήγησης, δεν έλαβαν εγκαίρως τα κατάλληλα μέτρα για την προστασία της ποιότητας του αέρα και της δημόσιας υγείας.

Καμία αρχή της Ε.Ε. ή των κρατών-μελών δεν είχε πραγματοποιήσει έρευνα για τα συστήματα αναστολής και ανορθολογικής μεθόδου ελέγχου των εκπομπών (defeat devices) και καμία δεν διεξήγαγε άλλες δοκιμές πέραν της NEDC (διαδικασία έγκρισης τύπου με την εργαστηριακή δοκιμή του νέου ευρωπαϊκού κύκλου οδήγησης). Επιπρόσθετα ούτε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διατύπωσε κάποια υποψία. Μετά το σκάνδαλο που ξέσπασε τον Σεπτέμβριο του 2015 αναφορικά με τις μετρήσεις των εκπομπών, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή περίμενε από τα κράτη μέλη να διεξαγάγουν έρευνες και δεν πίεσε για τη λήψη πρόσθετων μέτρων. Οι ευρωβουλευτές επισημαίνουν ότι τα κράτη-μέλη δεν επέβαλαν ούτε οικονομικές ούτε νομικές κυρώσεις στους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον απόηχο της υπόθεσης των εκπομπών, ενώ δεν υπήρξαν υποχρεωτικές πρωτοβουλίες ανάκλησης ή μετασκευής των μη συμμορφούμενων οχημάτων, ούτε αποσύρθηκαν εγκρίσεις τύπου.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com