Ταχεία ανάπτυξη του machine learning, ώθηση στις ψηφιακές συνδρομές, αλλά και στις ζωντανές μεταδόσεις και διατήρηση της κυριαρχίας των έξυπνων κινητών προβλέπει στην ετήσια έρευνά της για τους κλάδους της Τεχνολογίας, των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και των Τηλεπικοινωνιών (ΤΜΤ Predictions 2018) η Deloitte.
Σύμφωνα με τους ειδικούς της εταιρείας η "όρεξη" των καταναλωτών για το ψηφιακό περιεχόμενο αυξάνεται συνεχώς. Έως το τέλος του 2018 υπολογίζεται ότι το 50% των ενηλίκων στις ανεπτυγμένες χώρες θα έχουν τουλάχιστον δύο ψηφιακές συνδρομές, ενώ έως το 2020 ο μέσος όρος των ψηφιακών συνδρομών θα έχει διπλασιαστεί σε τέσσερις ανά ενήλικα.
Παρά την ικανότητα των καταναλωτών να παρακολουθούν τα προγράμματα που επιθυμούν, μέσω της λειτουργίας on demand, η συνεχίζει να ακμάζει και η ζωντανή μετάδοση προγραμμάτων. Η ζωντανή κάλυψη μεγάλων γεγονότων αναμένεται να αποφέρει περισσότερα από 545 δισ. δολάρια σε άμεσα έσοδα, το 2018.
Επιπλέον στην έρευνα επισημαίνεται ότι οι επιχειρήσεις θα έχουν διπλασιάσει τη χρήση της machine learning τεχνολογίας έως το τέλος του 2018.
Το μέλλον των έξυπνων κινητών
Η αγορά των smartphones συνεχίζει να αναπτύσσεται. Έως το τέλος το 2023, περισσότερο από το 90% των ενηλίκων στις ανεπτυγμένες χώρες θα έχουν συσκευή smartphone, ενώ το ποσοστό στις ηλικίες 55 έως 75 ετών θα αγγίζει το 85%. Η Deloitte προβλέπει πως οι κάτοχοι smartphone θα επικοινωνούν, μέσω των κινητών τους, 65 φορές την ημέρα, το 2023, γεγονός που σημαίνει πως αυτό το ποσοστό θα είναι αυξημένο κατά 20% σε σύγκριση με σήμερα.
Παράλληλα, η Deloitte εκτιμά πως το 45% των ενήλικων χρηστών παγκοσμίως και το 65% των χρηστών στις ηλικίες 18-24 ετών αναμένεται να ανησυχήσουν για την εκτεταμένη χρήση των κινητών τους και θα οδηγηθούν σε περιορισμό αυτής μέσα στο 2018.
Επιπλέον ευρήματα από τις παγκόσμιες προβλέψεις της Deloitte για τους κλάδους της Τεχνολογίας, των ΜΜΕ και των Τηλεπικοινωνιών (ΤΜΤ), περιλαμβάνουν:
- Η τεχνολογία Augmented Reality (ΑR): Περισσότεροι από 1 δισεκατομμύριο χρήστες smartphone θα χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία AR τουλάχιστον μία φορά μέσα στο 2018, ενώ τουλάχιστον 300 εκατομμύρια χρήστες θα χρησιμοποιούν την τεχνολογία μία φορά τον μήνα και, τέλος, δεκάδες εκατομμύρια σε εβδομαδιαία βάση.
- Χρήση ασύρματου διαδικτύου, μέσω κινητών τηλεφώνων: Για το 2018, η Deloitte προβλέπει ότι το 20% των κατοίκων της Βόρειας Αμερικής θα έχει πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα, μέσω διαδικτύου, κάνοντας χρήση των δικτύων κινητής τηλεφωνίας, η οποία, χάρις στην οργανωμένη δομή της και τα εύχρηστα τεχνικά χαρακτηριστικά της, αυξάνει τη συνδρομητική χωρητικότητα. Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις ανά χώρα. Στη Βραζιλία, για παράδειγμα, σχεδόν το ένα τρίτο όλων των σπιτιών θα χρησιμοποιεί μόνο το κινητό για σύνδεση στο διαδίκτυο, ενώ, αντίστοιχα, μόνο το 10% του πληθυσμού σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες. Οι διαφορές μεταξύ των γεωγραφικών περιοχών οφείλονται σε μία σειρά τεχνολογικών, οικονομικών και δημογραφικών παραγόντων.
- Αύξηση της προστασίας από διαφημίσεις: Ενώ το 75% των Βορειοαμερικανών ασχολείται με τουλάχιστον μία μορφή αποκλεισμού διαφημίσεων, μόνο το 10% αυτού του πληθυσμού ασχολείται με τον αποκλεισμό των διαφημίσεων με τέσσερις ή περισσότερους τρόπους. Οι καταναλωτές, οι οποίοι είναι νέοι, μορφωμένοι, απασχολούνται και έχουν υψηλότερα εισοδήματα, είναι πιο πιθανό να ασχοληθούν ενεργά με τον αποκλεισμό των διαφημίσεων από τις συσκευές πλοήγησής τους στο διαδίκτυο.