Περισσότερα από 300 ευρώ ετησίως φαίνεται να εξοικονομούν οι καταναλωτές, που «κυνηγούν» προσφορές, εκπτώσεις και έξυπνες αγορές στα σούπερ μάρκετ. Αυτό προκύπτει από την ετήσια πανελλήνια έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών σε δείγμα 2.000 καταναλωτών από όλη τη χώρα.
Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ το 91% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροπετιαγών που προφέρουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι 7 στους 10 καταναλωτές εξοικονομούν τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και 1 στους 4 τουλάχιστον 20%.
Η μέση εξοικονόμηση, που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 12%, γεγονός, που οφείλεται τόσο στην αύξηση της ζήτησης των προσφορών από την πλευρά των καταναλωτών, όσο και στην αύξηση της διάθεσης προσφορών από την πλευρά των επιχειρήσεων, λιανεμπόριο και προμηθευτικές εταιρείες. Πρακτικά, η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος σε πάνω από 300 ευρώ ετησίως.
Η στροφή στις έξυπνες αγορές επιταχύνεται, καθώς εντείνονται οι πιέσεις στην τσέπη των καταναλωτών. Έτσι το 80% των ερωτώμενων, τη χρονιά που πέρασε αγόρασε περισσότερα προϊόντα σε προσφορά σε σχέση με το 2016, ενώ το 74% δήλωσε ότι εξακολουθεί να κυνηγάει τις προσφορές στις αγορές στο σουπερμάρκετ. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι για το 63% του κοινού οι προσφορές και εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν το κατάστημα σουπερμάρκετ που θα επισκεφθούν, στοιχείο που σε μεγάλο βαθμό εξηγεί τον ανταγωνισμό ανάμεσα στις επιχειρήσεις στο κομμάτι των προσφορών. Το 81% των καταναλωτών δηλώνει ότι βρίσκει περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις στα καταστήματα σουπερμάρκετ σε σχέση με άλλα καταστήματα.
Χαρακτηριστικό του βαθμού υιοθέτησης προσφορών από τον καταναλωτή είναι το γεγονός ότι το 57% του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές. Ο λόγος γι’ αυτή την επιλογή είναι ότι θεωρεί ότι μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές τους εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης.
Στην οικονομική ανάλυση της έρευνα εκείνης προκύπτει ότι κατά μέσο όρο ο καταναλωτής για το τυπικό καλάθι που συχνά αγοράζει, εξοικονομεί περίπου 15.4% χάρη στις προωθητικές ενέργειες. Οι μεγαλύτερες εξοικονομήσεις εμφανίζονται στα απορρυπαντικά και είδη υγιεινής με περίπου 25-30% ανάλογα την κατηγορία και στα ξηρά τρόφιμα κατά περίπου 15-20% ανάλογα την κατηγορία. Όλες οι κατηγορίες παρουσιάζουν εξοικονομήσεις οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν πέφτουν κάτω του 5%.
Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ το 91% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροπετιαγών που προφέρουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι 7 στους 10 καταναλωτές εξοικονομούν τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και 1 στους 4 τουλάχιστον 20%.
Η μέση εξοικονόμηση, που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 12%, γεγονός, που οφείλεται τόσο στην αύξηση της ζήτησης των προσφορών από την πλευρά των καταναλωτών, όσο και στην αύξηση της διάθεσης προσφορών από την πλευρά των επιχειρήσεων, λιανεμπόριο και προμηθευτικές εταιρείες. Πρακτικά, η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος σε πάνω από 300 ευρώ ετησίως.
Η στροφή στις έξυπνες αγορές επιταχύνεται, καθώς εντείνονται οι πιέσεις στην τσέπη των καταναλωτών. Έτσι το 80% των ερωτώμενων, τη χρονιά που πέρασε αγόρασε περισσότερα προϊόντα σε προσφορά σε σχέση με το 2016, ενώ το 74% δήλωσε ότι εξακολουθεί να κυνηγάει τις προσφορές στις αγορές στο σουπερμάρκετ. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι για το 63% του κοινού οι προσφορές και εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν το κατάστημα σουπερμάρκετ που θα επισκεφθούν, στοιχείο που σε μεγάλο βαθμό εξηγεί τον ανταγωνισμό ανάμεσα στις επιχειρήσεις στο κομμάτι των προσφορών. Το 81% των καταναλωτών δηλώνει ότι βρίσκει περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις στα καταστήματα σουπερμάρκετ σε σχέση με άλλα καταστήματα.
Χαρακτηριστικό του βαθμού υιοθέτησης προσφορών από τον καταναλωτή είναι το γεγονός ότι το 57% του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές. Ο λόγος γι’ αυτή την επιλογή είναι ότι θεωρεί ότι μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές τους εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης.
Στην οικονομική ανάλυση της έρευνα εκείνης προκύπτει ότι κατά μέσο όρο ο καταναλωτής για το τυπικό καλάθι που συχνά αγοράζει, εξοικονομεί περίπου 15.4% χάρη στις προωθητικές ενέργειες. Οι μεγαλύτερες εξοικονομήσεις εμφανίζονται στα απορρυπαντικά και είδη υγιεινής με περίπου 25-30% ανάλογα την κατηγορία και στα ξηρά τρόφιμα κατά περίπου 15-20% ανάλογα την κατηγορία. Όλες οι κατηγορίες παρουσιάζουν εξοικονομήσεις οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν πέφτουν κάτω του 5%.