Εκτός από τα κίνητρα και τις επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, που παρουσιάστηκε την Παρασκευή και αναμένεται να τεθεί σε διαβούλευση την ερχόμενη εβδομάδα, έχει και επενδυτική διάσταση.
Όπως ανακοινώθηκε από τον υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Κωστή Χατζηδάκη, σε διατάξεις του νομοσχεδίου θα προβλέπονται επιπλέον κίνητρα για την εγκατάσταση εταιρειών που θα παράγουν μπαταρίες και φορτιστές στη χώρα μας και συγκεκριμένα στις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης.
Η στόχευση της Πολιτείας είναι σαφής. Να δοθούν κίνητρα για την υλοποίηση παραγωγικών επενδύσεων, που θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας, σε δύο περιοχές της χώρας που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην λιγνιτική παραγωγή και οι οποίες πρόκειται να πληγούν σημαντικά από την απολιγνιτοποίηση που έχει σχεδιάσει η κυβέρνηση για τα επόμενα χρόνια.
Οι ειδικές προβλέψεις για την δημιουργία εργοστασίων παραγωγής μπαταριών και φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων δεν είναι τυχαία. Ο κ. Χατζηδάκης απαντώντας σε σχετική ερώτηση αρνήθηκε να απαντήσει συγκεκριμένα για το αν υπάρχουν συγκεκριμένα επενδυτικά σχέδια, λέγοντας ότι το υπουργείο δεν μπορεί να γνωρίζει τις βλέψεις ιδιωτών επενδυτών. Ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν πως έχουν εκφραστεί στην κυβέρνηση προθέσεις για τέτοιες επενδύσεις στη χώρα μας.
Τα κίνητρα
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης, στο νομοσχέδιο θα προβλέπεται μειωμένος φορολογικός συντελεστής κατά 5% (19% αντί για 24%) και για πέντε κερδοφόρες χρήσεις για τις εταιρείες που θα δημιουργήσουν εταιρείες παραγωγής σε Δ. Μακεδονία και Μεγαλόπολη.
Θα υπάρχουν επίσης αυξημένοι συντελεστές απόσβεσης παγίων, δίνοντας τη δυνατότητα της απόσβεσης σε μόλις τρία χρόνια από την έναρξη της λειτουργίας της μονάδας. Αν για παράδειγμα μια εταιρεία υλοποιήσει μια επένδυση 1 εκατ. ευρώ με κίνητρο υπεραπόσβεσης αντί να αποσβένει ετησίως 85.000 χρόνια θα αποσβένει 333.333,333 ευρώ.
Ακόμη, θα ισχύουν μειωμένες εργοδοτικές εισφορές που θα καταβάλλονται για κάθε νέα θέση εργασίας που θα δημιουργείται.
Επιπλέον θα προβλέπεται και φορολογική απόσβεση δαπάνης κεφαλαίου επένδυσης, που σημαίνει ότι η κεφαλαιουχική δαπάνη και τα πάγια στοιχεία ενεργητικού της παραγωγικής μονάδας αφαιρείται από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης προσαυξημένη κατά 15%. Έτσι μειώνεται παράλληλα και το φορολογητέο εισόδημα της επιχείρησης.
Τέλος θα παρέχεται προτεραιότητα διεκπεραίωσης των διαδικασιών για την έκδοση των απαιτούμενων αδειών για τη λειτουργία των συγκεκριμένων μονάδων, επιταχύνοντας έτσι την έναρξη της παραγωγικής διαδικασίας.
Όπως ανακοινώθηκε από τον υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Κωστή Χατζηδάκη, σε διατάξεις του νομοσχεδίου θα προβλέπονται επιπλέον κίνητρα για την εγκατάσταση εταιρειών που θα παράγουν μπαταρίες και φορτιστές στη χώρα μας και συγκεκριμένα στις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης.
Η στόχευση της Πολιτείας είναι σαφής. Να δοθούν κίνητρα για την υλοποίηση παραγωγικών επενδύσεων, που θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας, σε δύο περιοχές της χώρας που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην λιγνιτική παραγωγή και οι οποίες πρόκειται να πληγούν σημαντικά από την απολιγνιτοποίηση που έχει σχεδιάσει η κυβέρνηση για τα επόμενα χρόνια.
Οι ειδικές προβλέψεις για την δημιουργία εργοστασίων παραγωγής μπαταριών και φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων δεν είναι τυχαία. Ο κ. Χατζηδάκης απαντώντας σε σχετική ερώτηση αρνήθηκε να απαντήσει συγκεκριμένα για το αν υπάρχουν συγκεκριμένα επενδυτικά σχέδια, λέγοντας ότι το υπουργείο δεν μπορεί να γνωρίζει τις βλέψεις ιδιωτών επενδυτών. Ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν πως έχουν εκφραστεί στην κυβέρνηση προθέσεις για τέτοιες επενδύσεις στη χώρα μας.
Τα κίνητρα
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης, στο νομοσχέδιο θα προβλέπεται μειωμένος φορολογικός συντελεστής κατά 5% (19% αντί για 24%) και για πέντε κερδοφόρες χρήσεις για τις εταιρείες που θα δημιουργήσουν εταιρείες παραγωγής σε Δ. Μακεδονία και Μεγαλόπολη.
Θα υπάρχουν επίσης αυξημένοι συντελεστές απόσβεσης παγίων, δίνοντας τη δυνατότητα της απόσβεσης σε μόλις τρία χρόνια από την έναρξη της λειτουργίας της μονάδας. Αν για παράδειγμα μια εταιρεία υλοποιήσει μια επένδυση 1 εκατ. ευρώ με κίνητρο υπεραπόσβεσης αντί να αποσβένει ετησίως 85.000 χρόνια θα αποσβένει 333.333,333 ευρώ.
Ακόμη, θα ισχύουν μειωμένες εργοδοτικές εισφορές που θα καταβάλλονται για κάθε νέα θέση εργασίας που θα δημιουργείται.
Επιπλέον θα προβλέπεται και φορολογική απόσβεση δαπάνης κεφαλαίου επένδυσης, που σημαίνει ότι η κεφαλαιουχική δαπάνη και τα πάγια στοιχεία ενεργητικού της παραγωγικής μονάδας αφαιρείται από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης προσαυξημένη κατά 15%. Έτσι μειώνεται παράλληλα και το φορολογητέο εισόδημα της επιχείρησης.
Τέλος θα παρέχεται προτεραιότητα διεκπεραίωσης των διαδικασιών για την έκδοση των απαιτούμενων αδειών για τη λειτουργία των συγκεκριμένων μονάδων, επιταχύνοντας έτσι την έναρξη της παραγωγικής διαδικασίας.