Ο ιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, είπε ότι οι χρήστες θα μπορούν να απενεργοποιούν πολιτικές διαφημίσεις στο κοινωνικό δίκτυο, εν όψει των προεδρικών εκλογών του 2020.
Σε άρθρο του στη USA Today, γράφει επίσης πως ελπίζει να βοηθήσει τέσσερα εκατομμύρια Αμερικανούς να εγγραφούν ως νέοι ψηφοφόροι.
Το Facebook έχει δεχτεί έντονες επικρίσεις επειδή επιτρέπει διαφημίσεις από πολιτικούς με ψευδείς πληροφορίες, ενώ το Twitter έχει απαγορεύσει τις πολιτικές διαφημίσεις.
«Για όσους από εσάς έχετε καταλήξει και απλά θέλετε να τελειώνετε με τις εκλογές, σας ακούμε- επίσης εισάγουμε τη δυνατότητα να απενεργοποιείτε την προβολή πολιτικών διαφημίσεων» έγραψε ο Ζάκερμπεργκ.
Το Facebook και το Instagram θα δίνουν στους χρήστες την επιλογή να απενεργοποιούν πολιτικές διαφημίσεις όταν εμφανίζονται ή να τις μπλοκάρουν από τις ρυθμίσεις. Οι χρήστες που έχουν μπλοκάρει πολιτικές διαφημίσεις θα έχουν την δυνατότητα επίσης να τις αναφέρουν εάν συνεχίζουν να εμφανίζονται.
Όπως αναφέρει το BBC, το χαρακτηριστικό αυτό, που αρχίζει να εμφανίζεται την Τετάρτη, θα επιτρέπει στους χρήστες να απενεργοποιούν πολιτικές και εκλογικές διαφημίσεις, καθώς και διαφημίσεις για κοινωνικά ζητήματα, από υποψηφίους και άλλους οργανισμούς που έχουν την πολιτική ένδειξη «paid for». Η εταιρεία ανέφερε πως σχεδιάζει να καταστήσει το χαρακτηριστικό διαθέσιμο σε όλους τους χρήστες στις ΗΠΑ μέσα στις επόμενες εβδομάδες και θα το προσφέρει και σε άλλες χώρες το φθινόπωρο.
Επίσης ο Ζάκερμπεργκ ενθάρρυνε τους πολίτες που δεν έχουν εγγραφεί ως ψηφοφόροι να το κάνουν έγκαιρα για τις εκλογές του Νοεμβρίου. Σε αυτό το πλαίσιο, από τις αρχές Ιουλίου θα προβάλλεται στα feeds των χρηστών στις ΗΠΑ σε Facebook και Instagram το The Voting Information Center, με πληροφορίες για την εγγραφή, τη διαδικασία κ.α. Επίσης, η εταιρεία είπε πως θα μοιράζεται αξιόπιστες πληροφορίες από τις αρχές.
Γενικότερα οι εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης βρίσκονται στο επίκεντρο μιας πολιτικής θύελλας εν όψει των εκλογών στις ΗΠΑ, ειδικά μετά την αντιπαράθεση για αναρτήσεις του Τραμπ, τις οποίες το Twitter υπέδειξε ως παραπλανητικές ή ως εγκωμιαστικές για τη βία. Από πλευράς του ο Τραμπ υπέγραψε διάταγμα με σκοπό την άρση κάποιων εκ των προστασιών που έχουν δια νόμου τα κοινωνικά δίκτυα ως προς το υλικό που ανεβαίνει σε αυτά.
Σε άρθρο του στη USA Today, γράφει επίσης πως ελπίζει να βοηθήσει τέσσερα εκατομμύρια Αμερικανούς να εγγραφούν ως νέοι ψηφοφόροι.
Το Facebook έχει δεχτεί έντονες επικρίσεις επειδή επιτρέπει διαφημίσεις από πολιτικούς με ψευδείς πληροφορίες, ενώ το Twitter έχει απαγορεύσει τις πολιτικές διαφημίσεις.
«Για όσους από εσάς έχετε καταλήξει και απλά θέλετε να τελειώνετε με τις εκλογές, σας ακούμε- επίσης εισάγουμε τη δυνατότητα να απενεργοποιείτε την προβολή πολιτικών διαφημίσεων» έγραψε ο Ζάκερμπεργκ.
Το Facebook και το Instagram θα δίνουν στους χρήστες την επιλογή να απενεργοποιούν πολιτικές διαφημίσεις όταν εμφανίζονται ή να τις μπλοκάρουν από τις ρυθμίσεις. Οι χρήστες που έχουν μπλοκάρει πολιτικές διαφημίσεις θα έχουν την δυνατότητα επίσης να τις αναφέρουν εάν συνεχίζουν να εμφανίζονται.
Όπως αναφέρει το BBC, το χαρακτηριστικό αυτό, που αρχίζει να εμφανίζεται την Τετάρτη, θα επιτρέπει στους χρήστες να απενεργοποιούν πολιτικές και εκλογικές διαφημίσεις, καθώς και διαφημίσεις για κοινωνικά ζητήματα, από υποψηφίους και άλλους οργανισμούς που έχουν την πολιτική ένδειξη «paid for». Η εταιρεία ανέφερε πως σχεδιάζει να καταστήσει το χαρακτηριστικό διαθέσιμο σε όλους τους χρήστες στις ΗΠΑ μέσα στις επόμενες εβδομάδες και θα το προσφέρει και σε άλλες χώρες το φθινόπωρο.
Επίσης ο Ζάκερμπεργκ ενθάρρυνε τους πολίτες που δεν έχουν εγγραφεί ως ψηφοφόροι να το κάνουν έγκαιρα για τις εκλογές του Νοεμβρίου. Σε αυτό το πλαίσιο, από τις αρχές Ιουλίου θα προβάλλεται στα feeds των χρηστών στις ΗΠΑ σε Facebook και Instagram το The Voting Information Center, με πληροφορίες για την εγγραφή, τη διαδικασία κ.α. Επίσης, η εταιρεία είπε πως θα μοιράζεται αξιόπιστες πληροφορίες από τις αρχές.
Γενικότερα οι εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης βρίσκονται στο επίκεντρο μιας πολιτικής θύελλας εν όψει των εκλογών στις ΗΠΑ, ειδικά μετά την αντιπαράθεση για αναρτήσεις του Τραμπ, τις οποίες το Twitter υπέδειξε ως παραπλανητικές ή ως εγκωμιαστικές για τη βία. Από πλευράς του ο Τραμπ υπέγραψε διάταγμα με σκοπό την άρση κάποιων εκ των προστασιών που έχουν δια νόμου τα κοινωνικά δίκτυα ως προς το υλικό που ανεβαίνει σε αυτά.