Δευτέρα, 15 Μαΐου 2017

Αλλάζουν όλα στην κυκλοφορία πεζών και οχημάτων στη Θεσσαλονίκη

Έρευνα σε 10.000 νοικοκυριά για το σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας
Η ανάπλαση της ζώνης μεταξύ της Αγγελάκη, της Εθνικής Αμύνης και της Τσιμισκή και η διαμόρφωση ενός εκτεταμένου δικτύου δρόμων ήπιας κυκλοφορίας στην περιοχή της Μανουσογιαννάκη, η επέκταση της πεζοδρόμησης της Αγίας Σοφίας προς την πλευρά της θάλασσας, καθώς και η διαμόρφωση της πλατείας Φαναριωτών στην απόληξη της Δημητρίου Γούναρη είναι μόνον ορισμένα από τα έργα που θα μελετηθούν στο πλαίσιο του σχεδίου βιώσιμης αστικής κινητικότητας της Θεσσαλονίκης. 

 
Η εκπόνηση του σχεδίου αυτού έχει ανατεθεί από πλευράς δήμου Θεσσαλονίκης στο Ινστιτούτο Μεταφορών (ΙΜΕΤ-ΕΚΕΤΑ), το οποίο αναμένεται να ολοκληρώσει την έρευνά του στο τέλος του 2018. «Φιλοσοφία μας είναι ότι η παρουσία του Ι.Χ. στο κέντρο της πόλης πρέπει να είναι ολοένα και μικρότερη», είπε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, ενώ ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Κυκλοφορίας Θανάσης Παππάς ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η πόλη χρειάζεται «ένα καινούργιο συντακτικό» σε θέματα κυκλοφορίας και βιώσιμης αστικής κινητικότητας.
Έρευνα σε 10.000 νοικοκυριά
Για τις ανάγκες εκπόνησης του σχεδίου βιώσιμης αστικής κινητικότητας η μελετητική ομάδα θα διενεργήσει μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα έρευνα σε 10.000 νοικοκυριά της Θεσσαλονίκης, ενώ από την επόμενη κιόλας εβδομάδα θα αρχίσει να πραγματοποιεί μετρήσεις και να καταγράφει στοιχεία για τον κυκλοφοριακό φόρτο σε διάφορα σημεία της πόλης.
Παράλληλα, όπως ανέφερε η διευθύντρια ερευνών του ΙΜΕΤ Γεωργία Αϋφαντοπούλου, οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση του σχεδίου βιώσιμης αστικής κινητικότητας, καταθέτοντας τις προτάσεις και τις παρατηρήσεις τους μέσω πλατφόρμας που θα δημιουργηθεί για αυτό το σκοπό διαδικτυακά.
Προαπαιτούμενο για χρηματοδοτήσεις
Όπως ανέφερε η προϊσταμένη της διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας του δήμου Θεσσαλονίκης Μαρία Ζουρνά, η σύνταξη αυτού του στρατηγικού σχεδίου για την κυκλοφορία και τη βιώσιμη κινητικότητα είναι προαπαιτούμενο, ώστε ο δήμος Θεσσαλονίκης να λαμβάνει χρηματοδοτήσεις για έργα. «Η τελευταία κυκλοφοριακή μελέτη για τη Θεσσαλονίκη, η περίφημη μελέτη Γιαννόπουλου, συντάχθηκε πριν από είκοσι χρόνια. Αυτή είναι η πρώτη μεγάλης κλίμακας μελέτη που γίνεται εδώ και δύο δεκαετίες», σχολίασε η κυρία Ζουρνά.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων και Περιβάλλοντος στο πλαίσιο της εκπόνησης του σχεδίου βιώσιμης αστικής κινητικότητας θα μελετηθούν μεταξύ των άλλων η διεύρυνση των θέσεων στάθμευσης για τα δίκυκλα, η αναβάθμιση του δικτύου ποδηλατόδρομων και η βελτίωση της λειτουργίας των λεωφορειολωρίδων.
Στο περίμενε επί έναν χρόνο
Σε υψηλούς τόνους διαμαρτυρήθηκε ο Θανάσης Παππάς για τις μεγάλες καθυστερήσεις που σημειώνονται στην εφαρμογή του νέου ωραρίου για τις φορτοεκφορτώσεις, το οποίο εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης.
«Η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου εγκρίθηκε από την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Εδώ και έναν χρόνο όμως περιμένουμε την έγκριση από την αποκεντρωμένη διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης για το σκέλος που αφορά τη δυναμικότητα των φορτηγών που θα μπορούν να κινούνται στο κέντρο της πόλης», τόνισε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Περιβάλλοντος, προσθέτοντας ότι με την έναρξη ισχύος του νέου ωραρίου η τροφοδοσία της αγοράς θα γίνεται κατά τις νυχτερινές ώρες.
 
website counter
friend finderplentyoffish.com