Παρασκευή 12 Μαΐου 2017

Τελείωσε τον ΟΑΣΘ ο Χρ. Σπίρζτης- Σε καθεστώς άμεσης εκκαθάρισης ο Οργανισμός!

Παρελθόν θα είναι μέχρι το καλοκαίρι ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, όπως τον γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Αυτή είναι τουλάχιστον η πρόθεση του αρμόδιου υπουργού, Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος κατέθεσε την περασμένη Δευτέρα στο Γενικό Λογιστήριο του κράτους Σχέδιο νόμου σχετικά με τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να λάβει τη σχετική γνωμοδότηση.


Παρότι ένα τμήμα του συγκεκριμένου σχεδίου έχει ήδη δοθεί στους δημάρχους προς διαβούλευση, χωρίς να συμπεριλαμβάνει τον «ξαφνικό θάνατο» του ΟΑΣΘ, ο υπουργός έχει ήδη καταθέσει τ πλήρες κείμενο, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να ψηφιστεί εντός του Ιουνίου.
Ο υπουργός Υποδομών θέτει σε καθεστώς εκκαθάρισης θέτει τον ΟΑΣΘ, διαδικασία η οποία πρέπει να ολοκληρωθεί έως τις 3 Δεκεμβρίου του 2019 και μέσω της οποίας, ουσιαστικά «ξηλώνεται» η διοίκηση του Οργανισμού και οι εργαζόμενοι μεταφέρονται στον νέο δημόσια φορέα που θα εκτελεί το συγκοινωνιακό έργο.

Το σχέδιο νόμου
Σύμφωνα με το νέο σχέδιο, συγκροτείται εταιρεία με την επωνυμία «Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης» ο οποίος θα αναλάβει τον συντονισμό και την εποπτεία του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης, στη θέση του παλιού ΣΑΣΘ.
Θυγατρική αυτού του Οργανισμού θα είναι εταιρεία που θα συγκροτηθεί με την επωνυμία «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης Α.Ε.» (ΑΣΥΘ) και στην οποία το κράτος θα έχει το 51% και το υπόλοιπο 49% θα μπορεί να το διαθέσει στην αυτοδιοίκηση, σε φορείς κτλ. Με την κατάργηση του ΟΑΣΘ το 2019, το συγκοινωνιακό έργο θα περάσει στη ΑΣΥΘ, η οποία θα αποτελείται από 9 μέλη, τα 8 εκ των οποίων θα ορίζονται από τον υπουργό.



Χρ. Στεφανίδης: Δεν μπορεί να γίνει δημόσιος ο ΟΑΣΘ- Θα προσφύγουμε στη δικαιοσύνη

 

Τα δημοσιεύματα που θέλουν τον υπουργό υποδομών να θέτει τον ΟΑΣΘ σε καθεστώς εκκαθάρισης κληθηκε να σχολιάσει ο πρόεδρος του Οργανισμού, Χρήστος Στεφανίδης. Μιλώντας  κ. Στεφανίδης σημείωσε: «Η απόφαση του κ. Σπίρτζη δεν μας βρίσκει απροετοίμαστους. Στον αντίποδα θα καταθέσουμε προς την πολιτεία ένα συνολικό πρόγραμμα αναδιάρθρωσης του ΟΑΣΘ. Μεταξύ άλλων, η πρότασή μας θα διαφυλάττει τον ιδιωτικό χαρακτήρα του Οργανισμού, ενώ θα επανεξετάζει το ύψος των αμοιβών των εργαζομένων. Θα καταθέσουμε την πρόταση εντός δεκαπέντε ημερών. Θα ξεκαθαρίζουμε ότι το κράτος δεν μπορεί να κάνει κοινωνική πολιτική σε βάρος του ΟΑΣΘ. Δεν θα παρέχουμε μειωμένο εισιτήριο εάν δεν έχουμε ταυτόχρονα την ανταπόδοση από το ταμείο του κράτους. Σήμερα τα χρέη του κράτους προς τον ΟΑΣΘ ξεπερνούν τα 100 εκατομμύρια».
Όσον αφορά την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει στη δημιουργία δημόσιου φορέα αστικής συγκοινωνίας, ο κ. Στεφανίδης είπε: «Δεν γνωρίζω αν θα επιτρέψουν κάτι τέτοιο οι θεσμοί. Εμείς πάντως είμαστε έτοιμοι για να αντιμετωπίσουμε μία τέτοια εξέλιξη. Οι νομικοί μας εξετάζουν κατά πόσο είναι σύννομη μία τέτοια ενέργεια. Εννοείται ότι θα προσφύγουμε εναντίον της για να διασφαλίσουμε το συμφέρον του Οργανισμού. Προσωπικά πιστεύω ότι ο ΟΑΣΘ δεν μπορεί να γίνει δημόσιος».

 

 
website counter
friend finderplentyoffish.com