Πέμπτη 23 Ιουλίου 2009

Αυξήσεις έως 150 ευρώ φέρνουν τα πράσινα τέλη κυκλοφορίας στα ΙΧ

Την επιβολή περιβαλλοντικών τελών στα ΙΧ καθώς και ένα νέο πρόγραμμα απόσυρσης αυτοκινήτων, ανακοίνωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, μετά τη συνεδρίαση της κυβερνητικής επιτροπής.


Ο Γιώργος Σουφλιάς ανέφερε ότι θα επιβληθούν περιβαλλοντικά τέλη για τα αυτοκίνητα που θα καθορίζονται ανάλογα με την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα. "Τα καθαρά ΙΧ θα έχουν μείωση τελών, ενώ τα πιο ρυπογόνα θα αυξηθούν από 50-150 ευρώ. Το 2010 θα ισχύσουν τα νέα τέλη και αυτό σημαίνει ότι οι πολίτες θα τα πληρώσουν το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο", επισήμανε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ. Αναλυτικά, όπως ανακοίνωσε ο Γ. Σουφλιάς, το νέο σύστημα των τελών κυκλοφορίας, είναι το εξής:

Τα αυτοκίνητα πλέον χωρίζονται σε τέσσερις μεγάλες κατηγορίες και τα τέλη κυκλοφορίας θα υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό αλλά και την περιβαλλοντική επιβάρυνση δηλαδή ουσιαστικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

1. Όσα έχουν άδειες κυκλοφορίας μετά την 1/1/2005, θεωρούνται κατηγορίας Α και θα πληρώνουν 18 ευρώ λιγότερα σε σχέση με τα σημερινα τέλη.
2. Όσα έχουν κυκλοφορήσει από 1/1/2000 έως 31/12/2004, θεωρούνται κατηγορίας Β και θα πληρώνουν 50 ευρώ περισσότερα.
3. Όσα έχουν κυκλοφορήσει από 1/1/1996 εώς 31/12/1999 είναι κατηγορίας Γ και θα πληρώνουν 100 ευρώ επιπλέον ενώ
4. Όσα έχουν κυκλοφορήσει έως τις 31/12/1995 θα πληρώνουν 150 ευρώ επιπλέον, καθώς θα ανήκουν στην κατηγορία Δ.

Δηλαδή, για ένα αυτοκίνητο 1.400 κυβικών το οποίο έχει κυκλοφορήσει μετά την 1η Ιανουαρίου 2005, τα τέλη κυκλοφορίας θα ανέλθουν στα 184 ευρώ αντί για 202 ευρώ σήμερα. Αντίθετα, για αυτοκίνητο ιδίου κυβισμού, το οποίο έχει άδεια κυκλοφορίας πριν την 31/12/1995, τα τέλη θα ανέλθουν στα 352 ευρώ αντί για 202 που είναι σήμερα.

Όσον αφορά στον καθορισμό των τελικών τελών κυκλοφορίας κάθε κατηγορίας, το υπουργείο Οικονομίας θα εκδώσει κοινή απόφαση με το ΥΠΕΧΩΔΕ μέσα στον Αύγουστο. Είναι προφανές ότι σε περίπτωση που θα υπάρξει αύξηση των τελών κυκλοφορίας και από το υπουργείο Οικονομίας, η επιβάρυνση για τους οδηγούς θα είναι ακόμη μεγαλύτερη.

Το πρόγραμμα απόσυρσης

Ο υπουργός Περιβάλλοντος ανακοίνωσε κίνητρα για απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων τόσο για αυτούς που θα αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο όσο και γι αυτούς οι οποίοι απλώς θέλουν να απαλλαγούν από το παλαιό ΙΧ τους. "Δεν θέλουμε να επιβαρύνουμε τον προϋπολογισμό, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σουφλιάς και η χρηματοδότηση προγράμματος θα γίνει από την αύξηση των τελών κυκλοφορίας, αλλά και την αύξηση των εσόδων του κράτους, λόγω της αύξησης ζήτησης των ΙΧ. Το πρόγραμμα θα ισχύσει από το 2009 έως το 2012", σημείωσε ο υπουργός. Το σύστημα απόσυρσης που υιοθετεί η κυβέρνηση, προβλέπει:

Α. γι' αυτούς που θα αποσύρουν το παλαίο ΙΧ χωρίς να αγοράσουν καινούργιο θα δίνονται

1. Για απόσυρση ΙΧ έως 900 κυβικά, 500 ευρώ.
2. Για ΙΧ από 901 έως 1400 κυβικά , 1000 ευρώ.
3. Από 1400 εώς 2000 κυβικά 1500 ευρώ, ενώ
4. από 2000 έως 2400 κυβικά, 1800 ευρώ.

Β. Αν κάποιος αγοράσει και νέο αυτοκίνητο θα εισπράττει 1000 ευρώ επιπλέον, ανεξάρτητα από τον κυβισμό του αυτοκινήτου που θα αποκτήσει. Δηλαδή, για απόσυρση ΙΧ 1.300 κυβικών και αγορά νέου αυτοκινήτου, ο ιδιοκτήτης θα εισπράττει συνολικά 2.000 ευρώ. Το μεγαλύτερο ποσό (για ΙΧ άνω των 2.000 κυβικών και αγορά νέου ΙΧ), μπορεί να φτάσει στα 2.800 ευρώ. Για την απόσυρση θα εκδοθεί υπουργική απόφαση, ενώ όσον αφορά στη διαδικασία, θα ισχύσει η ίδια διαδικασία που ακολουθήθηκε και το 1991. Όσα αυτοκίνητα, αποσυρθούν να οδηγηθούν στην ανακύκλωση.

Τέλος, ο Γιώργος Σουφλιάς ανήγγειλε και τη δημιουργία διακτυλίου από το Σεπτέβριο του 2011, τονίζοντας ότι τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους -από 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και κάτω- θα κυκλοφορούν συνεχώς, ενώ τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν πριν το 1995 δεν θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν εντός του δακτυλίου τις ώρες που αυτός ισχύει. Για τα ενδιάμεσα οχήματα θα ισχύσει το μέτρο των μονών - ζυγών. Τα ΙΧ θα φέρουν ειδική σήμανση ώστε να είναι εμφανής η κατηγορία στην οποία ανήκουν. Ουσιαστικά οι κατηγορίες είναι τρεις:

* Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Δ δεν θα μπαίνουν στον δακτύλιο.
* Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Β και Γ θα μπαίνουν με τη διαδικασία μονά-ζυγά
* τα Α κατηγορίας ΙΧ που εκπέμπουν έως 140 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα, θα κυκλοφορούν ελεύθερα

Ο κ. Σουφλιάς δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να διευρυνθούν τα όρια του δακτυλίου, αλλά απέρριψε κατηγορηματικά προτάσεις για δημιουργία διοδίων και κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων ΙΧ.
 
website counter
friend finderplentyoffish.com