Η DeepMind της Google ανακοίνωσε πως πραγματοποίησε
άλλο ένα σημαντικό «άλμα» στον χώρο της τεχνητής νοημοσύνης, με έναν
υπολογιστή ο οποίος έμαθε να παίζει το κινεζικό παιχνίδι «Γκο» χωρίς
καμία βοήθεια από ανθρώπους παίκτες.
Υπενθυμίζεται πως το πρόγραμμα AlphaGo της εταιρείας έχει ήδη νικήσει δύο από τους κορυφαίους παίκτες Γκο στον κόσμο, και είχε αρχίσει την εκπαίδευσή του μαθαίνοντας από χιλιάδες παιχνίδια τα οποία είχαν παίξει άνθρωποι παίκτες.
Ωστόσο, όπως αναφέρει το BBC, το νέο πρόγραμμα, AlphaGo Zero, άρχισε με ένα κενό ταμπλό Γκο και μηδενικά δεδομένα πέρα από τους κανόνες- και στη συνέχεια άρχισε να παίζει μόνο του. Μέσα σε διάστημα 72 ωρών ήταν σε θέση να κερδίσει το αρχικό πρόγραμμα 100-0.
Ο διευθύνων σύμβουλος της DeepMind, Ντέμης Χασάμπης, είπε πως το σύστημα θα μπορούσε πλέον να έχει μεγαλύτερο εύρος εφαρμογών στον τομέα της επιστημονικής έρευνας. «Μας συναρπάζει, επειδή πιστεύουμε πως είναι τώρα αρκετά καλό για να πραγματοποιήσουμε σημαντική πρόοδο σε πραγματικά προβλήματα, αν και είμαστε ακόμα προφανώς πολύ μακριά από την πλήρη τεχνητή νοημοσύνη» δήλωσε στο BBC και άλλους δημοσιογράφους.
Το λογισμικό της εταιρείας είχε νικήσει τον Νοτιοκορεάτη Λι Σεντόλ 4-1 πέρυσι, ενώ τον Μάιο νίκησε και τον Κινέζο Κε Τζιέ. Σημειώνεται πως πρόκειται για ένα παιχνίδι για το οποίο θεωρείται πως οι πιθανές κινήσεις υπερβαίνουν τον αριθμό των ατόμων στο σύμπαν.
Ωστόσο, αν και το AlphaGo χρειάστηκε μήνες για να φτάσει στο επίπεδο όπου μπορούσε να αντιμετωπίσει έναν επαγγελματία παίκτη, το AlphaGo Zero το έκανε μέσα σε μόλις τρεις ημέρες, χρησιμοποιώντας ένα κλάσμα της υπολογιστικής ισχύος. Επίσης, ανέπτυξε τεχνικές τις οποίες ο επαγγελματίας παίκτης που εκτελεί χρέη συμβούλου της DeepMind είπε πως δεν είχε ξαναδεί στο παρελθόν.
Υπενθυμίζεται πως το πρόγραμμα AlphaGo της εταιρείας έχει ήδη νικήσει δύο από τους κορυφαίους παίκτες Γκο στον κόσμο, και είχε αρχίσει την εκπαίδευσή του μαθαίνοντας από χιλιάδες παιχνίδια τα οποία είχαν παίξει άνθρωποι παίκτες.
Ωστόσο, όπως αναφέρει το BBC, το νέο πρόγραμμα, AlphaGo Zero, άρχισε με ένα κενό ταμπλό Γκο και μηδενικά δεδομένα πέρα από τους κανόνες- και στη συνέχεια άρχισε να παίζει μόνο του. Μέσα σε διάστημα 72 ωρών ήταν σε θέση να κερδίσει το αρχικό πρόγραμμα 100-0.
Ο διευθύνων σύμβουλος της DeepMind, Ντέμης Χασάμπης, είπε πως το σύστημα θα μπορούσε πλέον να έχει μεγαλύτερο εύρος εφαρμογών στον τομέα της επιστημονικής έρευνας. «Μας συναρπάζει, επειδή πιστεύουμε πως είναι τώρα αρκετά καλό για να πραγματοποιήσουμε σημαντική πρόοδο σε πραγματικά προβλήματα, αν και είμαστε ακόμα προφανώς πολύ μακριά από την πλήρη τεχνητή νοημοσύνη» δήλωσε στο BBC και άλλους δημοσιογράφους.
Το λογισμικό της εταιρείας είχε νικήσει τον Νοτιοκορεάτη Λι Σεντόλ 4-1 πέρυσι, ενώ τον Μάιο νίκησε και τον Κινέζο Κε Τζιέ. Σημειώνεται πως πρόκειται για ένα παιχνίδι για το οποίο θεωρείται πως οι πιθανές κινήσεις υπερβαίνουν τον αριθμό των ατόμων στο σύμπαν.
Ωστόσο, αν και το AlphaGo χρειάστηκε μήνες για να φτάσει στο επίπεδο όπου μπορούσε να αντιμετωπίσει έναν επαγγελματία παίκτη, το AlphaGo Zero το έκανε μέσα σε μόλις τρεις ημέρες, χρησιμοποιώντας ένα κλάσμα της υπολογιστικής ισχύος. Επίσης, ανέπτυξε τεχνικές τις οποίες ο επαγγελματίας παίκτης που εκτελεί χρέη συμβούλου της DeepMind είπε πως δεν είχε ξαναδεί στο παρελθόν.