Τρίτη 13 Απριλίου 2010

Διαδικτυακή επιμόρφωση καταναλωτών από το ΚΕΠΚΑ

Ιστοσελίδα για τα δικαιώματα του καταναλωτή στο ίντερνετ δημιούργησε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτή, με τη συνδρομή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η ηλεκτρονική διεύθυνση www.dolceta.eu στόχο έχει να δώσει στους πολίτες τις αναγκαίες δεξιότητες, για να συγκρίνουν προιόντα και υπηρεσίες που προσφέρονται στην αγορά, να κάνουν τις καταλληλότερες επιλογές και να υπερασπίζονται τα δικαιώματά τους.


DOLCETA είναι τα αρχικά προγράμματος, για την Ανάπτυξη Διαδικτυακής Επιμόρφωσης των Ενηλίκων Καταναλωτών.Το πρόγραμμα υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και είναι μια συνεχής αλληλεπίδραση πληροφοριών, για κατάρτιση και ενημέρωση του κόσμου, μέσω διαδικτύου. Κάθε χώρα, από τις 27, έχει διαμορφώσει το περιεχόμενο της ιστοσελίδας, ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά της.

Η ιστοσελίδα επικεντρώνεται και απαντά, στα σημαντικότερα ερωτηματικά και αγωνίες των καταναλωτών, που παρουσιάζονται, στην καθημερινότηα. Δίνει πρακτικές απαντήσεις, ενώ ασκήσεις και παραδείγματα συνοδεύουν το θεωρητικό μέρος, ώστε να γίνεται πιο κατανοητή η θεωρία.

Αναλύονται θέματα όπως η σύμβαση πώλησης, η αναγραφή τιμών, οι πωλήσεις από απόσταση, διαφήμιση, ασφάλεια προϊόντων και υπηρεσιών, επίλυση διαφορών, ενιαία αγορά και ειδικά ζητήματα.

Υπάρχουν στοιχεία για τις συναλλαγές με φορείς ενέργειας, τηλεπικοινωνιών, μεταφορών, ταχυδρομικών υπηρεσιών και ύδρευσης - αποχέτευσης. Στο κεφάλαιο "πράσινη κατανάλωση", αναλύονται θέματα διατροφής, ομορφιάς και υγιεινής, κατοικίας και αειφορίας.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι συμβουλές για τη διαχείριση του οικογενειακού προϋπολογισμού, τα καταναλωτικά και στεγαστικά δάνεια, τις τραπεζικές καταθέσεις και τους τρόπους.

Στη "γωνιά του δασκάλου" οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βρουν έτοιμα σχέδια μαθημάτων, ως οδηγό για να διδάξουν αγωγή καταναλωτή. Ως το τέλος του 2010, θα είναι έτοιμη η ενότητα "ασφάλεια τροφίμων.

Όπως εξήγησε ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ Νίκος Τσεμπερλίδης "κάθε χρόνο, οι θεματικές ενότητες θα επικαιροποιούνται και θα συμπληρώνονται, με νέα στοιχεία, καθώς νέα δεδομένα δημιουργούνται και οι καταναλωτές πρέπει να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν και να αποφεύγουν παγίδες".
 
website counter
friend finderplentyoffish.com