Στρατηγική εξαγωγών βασισμένη σε δύο άξονες: α) «Κάνε τα σωστά πράγματα» (do the right things) και β) «Κάνε σωστά τα πράγματα (do things right), πρέπει να αποκτήσει η Ελλάδα, στο πλαίσιο ενός νέου μοντέλου ανάπτυξης.
Μάλιστα, αυτό το νέο μοντέλο ανάπτυξης πρέπει να έχει ως σύνθημα: «Εξαγωγές ή Θάνατος», όπως χαρακτηριστικά είπε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βόρειας Ελλάδας, Βασίλης Θωμαίδης, στην τελευταία του συνέντευξη Τύπου με την ιδιότητα του προέδρου του ΣΕΒΕ (τη Δευτέρα εκλέγεται νέα διοίκηση του Συνδέσμου).
Ο κ. Θωμαΐδης, παρουσία του Δημήτρη Λακασά, του ανθρώπου που προορίζεται για διάδοχός του, ανακοίνωσε τα συμπεράσματα συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη και στο οποίο παρουσιάστηκαν οι δέκα βέλτιστες πρακτικές που εφαρμόζουν για τη στήριξη της εξωστρέφειας επιχειρήσεων εννέα χώρες: Αυστρία, Καναδάς, Γαλλία, Ιταλία, Πολωνία, Γερμανία, Ολλανδία, Ισπανία και ΗΠΑ.
"Στην Ελλάδα γνωρίζουμε αυτές τις δέκα βέλτιστες πρακτικές αλλά εφαρμόζουμε μόνο τη μία και αυτή όχι σωστά", σχολίασε, εξηγώντας πως η μία πρακτική αφορά δράσεις προώθησης-προβολής των ελληνικών εξαγώγιμων προϊόντων.
Παρατήρησε πως στην Ελλάδα ουδέποτε υπήρξε στρατηγική προώθησης εξαγωγών, ενώ κατηγόρησε και τη σημερινή κυβέρνηση γιατί δεν έχει στις προτεραιότητές της τις εξαγωγές.
Είπε ότι η εφαρμογή στρατηγικών στήριξης εξαγωγών φέρνει αποτελέσματα συνήθως σε βάθος 20ετίας. "Αυτό όμως", πρόσθεσε, "δεν πρέπει να αποτελέσει άλλοθι για αναβολή αποφάσεων".
Στο μεταξύ, στα συμπεράσματα του συνεδρίου του ΣΕΒΕ που παρουσίασε ο κ. Θωμαΐδης περιλαμβάνονται και τα εξής:
-Κρίνεται αναγκαία η άμεση συμμετοχή των επιχειρήσεων στη χάραξη και εφαρμογή στρατηγικής εξαγωγών.
-Είναι απαραίτητη η διαμόρφωση (στο πλαίσιο του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας) ενός οργανισμού που θα εφαρμόσει τη στρατηγική εξαγωγών.
-Πρέπει να δημιουργηθεί κουλτούρα εξωστρέφειας στις επιχειρήσεις.
-Απαιτείται αναδιάρθρωση του συστήματος των γραφείων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων.
-Η Ελλάδα δεν έχει (και πρέπει να αποκτήσει) εθνικό λογότυπο (Country branding).