Δευτέρα 3 Ιανουαρίου 2011

Πεσμένος ο τουρισμός των Ελλήνων στις γιορτές

Τη μεγάλη μείωση της τουριστικής κίνησης των Ελλήνων τόσο προς το εξωτερικό όσο και προς το εσωτερικό στη διάρκεια των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, καταγράφουν οι εκπρόσωποι των τουριστικών γραφείων


Τονίζουν, δε, ότι η κάμψη αφορά πρωτίστως τα μεσαία εισοδήματα τα οποία πλήττονται από την οικονομική κρίση και τα οποία συνιστούν τη βασική πελατεία τους.

"Ιδιαίτερα τα οργανωμένα ταξίδια σε ευρωπαϊκές χώρες, σημείωσαν φέτος μείωση της τάξης του 45-50% και αντίστοιχα 25% για το εσωτερικό της χώρας", επισημαίνει ο Χριστόφορος Μουζάκης, υπεύθυνος οργανωμένων εκδρομών στην Ευρώπη, του ταξιδιωτικού πρακτορείου "Joy Tours".

Ο ίδιος προσθέτει ότι "χτυπήθηκαν κυρίως οι εκδρομείς των 400, 500, 700 ευρώ, που ταξίδευαν σε χώρες της κεντρικής Ευρώπης, δηλαδή οι δημόσιοι και οι ιδιωτικοί υπάλληλοι. Συγχρόνως, επηρεάστηκαν αρνητικά τα νεαρά ζευγάρια, αλλά και οι οικογένειες, γεγονός που αποδεικνύει ότι αιτία ήταν η οικονομική κρίση".

Αντίθετα, σύμφωνα με τον Χρ. Μουζάκη, δεν επηρεάστηκαν οι πιο ακριβοί προορισμοί, όπως οι ΗΠΑ, που όμως εκ των πραγμάτων έχουν μειωμένο αριθμό αποδεκτών, καθώς αφορούν υψηλότερα εισοδηματικά στρώματα. Χαρακτηριστικό θεωρεί, εξάλλου, και το γεγονός ότι ο περισσότερος κόσμος προγραμμάτισε τα ταξίδια του την τελευταία στιγμή, περιμένοντας τις προσφορές των ταξιδιωτικών γραφείων.

Εντυπωσιακό, κατά την γνώμη του, ήταν και το ότι "σχεδόν εξαφανίστηκαν από την τουριστική αγορά οι οργανωμένες εκδρομές συλλόγων του ευρύτερου δημόσιου τομέα". Παρατηρεί ακόμα ότι "έχει πέσει στο εξωτερικό η αξιοπιστία μας και οι ξένοι τουριστικοί πράκτορες αρνούνται να μας κάνουν κρατήσεις με πίστωση, ζητώντας cash". Ο ίδιος καταλήγει, λέγοντας ότι "με την παρούσα οικονομική κρίση και τη διαχείριση της από τα ΜΜΕ, τίθενται σοβαρά ερωτηματικά για το τι θα συμβεί μετά τον Φλεβάρη, καθώς είναι γνωστό εδώ και χρόνια ότι Γενάρης, Φλεβάρης και Μάρτης είναι νεκρή τουριστική περίοδος. Θα επιβιώσει άραγε μεγάλος αριθμός μικρών και μικρομεσαίων τουριστικών γραφείων,ή προκειμένου να επιβιώσουν θα αναγκαστούν να προχωρήσουν σε απολύσεις".

Αντίστοιχες είναι οι επισημάνσεις και άλλων τουριστικών γραφείων. Για παράδειγμα, η Ρούλα Κρεζία, από το τουριστικό γραφείο "Kritsia Travel", όσον αφορά στην έκδοση αεροπορικών εισιτηρίων για τις χώρες της Ευρώπης, κατά την περίοδο των γιορτών, τονίζει ότι η μείωση αφορούσε και προορισμούς, όπως η Πράγα, η Βιέννη και η Βουδαπέστη, που και φθηνοί προορισμοί είναι και τα ξενοδοχεία προσέφεραν μειωμένες τιμές. Ιδιαίτερα δε, επισημαίνει το γεγονός ότι φέτος παρατηρήθηκε μια γενικότερη αποφυγή του κόσμου για τα οργανωμένα ταξίδια και μια στροφή προς τα μεμονωμένα, μέσα από αναζήτηση φθηνών λύσεων διαμονής με χρήση του Ίντερνετ. Αυτό η ίδια το αποδίδει και στο ότι "στις φετεινές γιορτές ταξίδεψε, ως επί το πλείστον, ένας κόσμος ηλικιακού επιπέδου 30-45 ετών -όχι οικογενειάρχες- κυρίως ελεύθεροι επαγγελματίες, που έχουν γνώση και του διαδικτύου και ξένων γλωσσών και αναφορικά με την Ευρώπη δεν έχουν λόγο να προτιμήσουν τα οργανωμένα ταξίδια".

Κατά τη γνώμη της Ρ. Κρεζία, το 2011 θα είναι χρονιά που πέρα από τη μείωση της τουριστικής κίνησης, θα υπάρχει ενίσχυση εκείνης της πλευράς των πελατών, που θα είναι πιο "ψαγμένοι", ως προς τις επιλογές τους, και αυτό θα πρέπει να το λάβουν υπόψη τους τα ταξιδιωτικά γραφεία, στους προγραμματισμούς τους.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com