Οι επιχειρήσεις πρέπει να αναλάβουν μέρος της προσπάθειας της τόνωσης της ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας μειώνοντας τα περιθώρια κέρδους τους υποστηρίζουν οι αναλυτές της Διεύθυνσης Οικονομικών Μελετών και Προβλέψεων της Eurobank.
Σύμφωνα με τη μελέτη, η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας δεν είναι μόνο συνάρτηση του κόστους εργασίας και της παραγωγικότητας αλλά εξαρτάται και από την πολιτική τιμολόγησης των εταιρειών.
Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα των αναλυτών, το 70% της απώλειας ανταγωνιστικότητας μεταξύ των ετών 2000 – 2009, προέκυψε από την αύξηση των μισθών και των τιμών στους κλάδους των μη εξαγώγιμων αγαθών και υπηρεσιών όπως είναι το Δημόσιο, οι υπηρεσίες εγχώριας κατανάλωσης, οι κατασκευές κ.ά. σε σχέση με τις τιμές στους κλάδους εξαγώγιμων αγαθών και υπηρεσιών όπως είναι η βιομηχανία, ο τουρισμός και η ναυτιλία.
Αυτή η μεταβολή των σχετικών τιμών εντός των συνόρων, προκάλεσε μετατόπιση παραγωγικών δραστηριοτήτων και πόρων κεφαλαίου και εργασίας από τους εξωστρεφείς κλάδους σε κλάδους υπηρεσιών εγχώριας κατανάλωσης, μεταξύ αυτών και ο δημόσιος τομέας.
Το υπόλοιπο 30% της απώλειας ανταγωνιστικότητας, οφείλεται στην αύξηση των τιμών και των μισθών στον τομέα των εξαγωγών σε σχέση με τους εμπορικούς εταίρους της χώρας και στην ονομαστική ανατίμηση του ευρώ.