Τετάρτη 10 Απριλίου 2013

Το 43,7% των καταγγελιών για δόσεις, κάρτες, λογαριασμούς

Το ποσό των 863.748 ευρώ επεστράφη πέρυσι στους καταναλωτές που απευθύνθηκαν στην αρχή του Συνηγόρου του Καταναλωτή για να διεκδικήσουν χρήματα από επιχειρήσεις, οι οποίες τους εξαπάτησαν ή κερδοσκόπησαν σε βάρος τους. Στα 30 εκατ. ευρώ ανέρχονται τα ποσά που κέρδισαν οι καταναλωτές, τα εννέα χρόνια λειτουργίας της Αρχής.






Τα παραπάνω έκαναν γνωστά ο Συνήγορος του Καταναλωτή Ευάγγελος Ζερβέας και ο Αναπληρωτής Συνήγορος Δημήτρης Μάρκος κατά τη διάρκεια παράδοσης της ετήσιας έκθεσης της Αρχής για τα πεπραγμένα του 2012, στον πρόεδρο της Βουλής και τον πρωθυπουργό. Ο αριθμός των αναφορών-αιτημάτων για φιλική επίλυση καταναλωτικών διαφορών που δέχτηκε ο Συνήγορος του Καταναλωτή σημείωσε αύξηση 6,1% σε σχέση με το 2011. Σε αυτόν τον αριθμό συμπεριλαμβάνονται και όσες αναφορές-αιτήματα υποβλήθηκαν στην Αρχή στο πλαίσιο εποπτείας του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή της Ελλάδας, που αναλήφθηκε για πρώτη φορά το 2012. Αύξηση κατά 1,5% σημείωσε και ο αριθμός των αιτήσεων που υπέβαλαν υπερχρεωμένοι στην Αρχή για εξωδικαστική ρύθμιση χρεών («νόμος Κατσέλη»).

Δημοφιλέστεροι εμπορικοί κλάδοι, με βάση τον αριθμό των καταγγελιών που δέχτηκαν μέσα στο 2012, είναι κατά σειρά:

1. Οι Ταχυδρομικές Υπηρεσίες και Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες

2. Οι Χρηματοπιστωτικές Υπηρεσίες (τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες), και

3. Ο κλάδος των γενικών Καταναλωτικών Αγαθών (αυτοκίνητα/μοτοσικλέτες, ηλεκτρικές/ηλεκτρονικές συσκευές, έπιπλα, κ.λπ.).

Και οι τρεις αυτοί κλάδοι δέχτηκαν συνολικά τα τρία τέταρτα (74,6%) των αναφορών που συνολικά υποβλήθηκαν στον Συνήγορο του Καταναλωτή το 2012. Η πλειονότητα των καταγγελιών (το 43,7%) υποβάλλονται για ζητήματα «Τιμολόγησης/Χρέωσης και Είσπραξης Χρεών», γεγονός που αποδίδεται στην αδυναμία των πολιτών, λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης, να ανταποκρίνονται σε οικονομικές υποχρεώσεις σχεδόν σε όλους τους τομείς όπου υπάρχουν χρεώσεις πάγιας μορφής (π.χ. δόσεις τραπεζικών δανείων, πιστωτικών καρτών και διδάκτρων, λογαριασμούς τηλεφώνου-ρεύματος, κ.λπ.).

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή διαπνέεται από την τεχνοκρατική αντίληψη ότι οι υπηρεσίες που προσφέρει στους πολίτες πρέπει να διακρίνονται για την ποιότητά τους και να αξιολογούνται με βάση διεθνώς καθιερωμένους δείκτες, όπως η αποτελεσματικότητα και η ταχύτητα. Έτσι λοιπόν, μέσα στο 2012 η Αρχή πέτυχε τη φιλική επίλυση του 80,5% των καταναλωτικών διαφορών που ανέλαβε (δηλαδή, 8 στις 10 υποθέσεις επιλύθηκαν με τη διαμεσολάβηση της Αρχής), ενώ για τη διεκπεραίωση κάθε υπόθεσης χρειάστηκαν κατά μέσο όρο 88 ημέρες.

Οφελος
Από τη λειτουργία του Συνηγόρου του Καταναλωτή προκύπτει σημαντικό ανταποδοτικό όφελος για τους πολίτες που προσφεύγουν, υπό τη μορφή χρηματικού ποσού που τους επιστρέφεται ύστερα από ικανοποίηση των αιτημάτων τους. Για το 2012 αυτό το ποσόν ανέρχεται σε 863.748,00 ευρώ και ισοδυναμεί περίπου με το 60% της ετήσιας χρηματοδότησης που έλαβε πέρυσι η Αρχή από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Επισημαίνεται ότι καθ' όλα τα χρόνια λειτουργίας της Αρχής, το χρηματικό ποσόν που έχει επιστραφεί σε καταναλωτές ανέρχεται σε σχεδόν 30 εκατ. ευρώ, το οποίο είναι τριπλάσιο της δημόσιας χρηματοδότησης που της έχει χορηγηθεί συνολικά (περίπου 9,2 εκατ. ευρώ). Συμπέρασμα είναι πως ο Συνήγορος του Καταναλωτή καταφέρνει με το διαμεσολαβητικό του έργο να επιστρέφει -και με το παραπάνω- στους φορολογούμενους πολίτες τα χρήματα που δαπανά ως λειτουργικά έξοδα.


 
website counter
friend finderplentyoffish.com