Κυριακή 15 Ιουνίου 2014

To Μουντιάλ του YouTube και του Facebook

Από το βράδυ της Πέμπτης, ο πλανήτης κινείται στους ρυθμούς της τελικής φάσης του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου, γνωστού και ως Μουντιάλ στην Ελλάδα λόγω της ονομασίας που είχαν δώσει στη διοργάνωση οι Ισπανοί το 1982.




Το φετινό Μουντιάλ, ως γνωστόν, πραγματοποιείται στη Βραζιλία και ένα ερώτημα που υπάρχει είναι κατά πόσον οι τηλεπικοινωνιακές υποδομές κυρίως της διοργανώτριας χώρας αλλά και σε άλλες περιοχές του πλανήτη όπου το ποδόσφαιρο είναι εξαιρετικά δημοφιλές θα αντέξουν τον επιπλέον φόρτο «εργασίας» που αναμένεται να έχουν.

Ο λόγος είναι ότι τόσο οι θεατές που θα βρεθούν στα γήπεδα της Βραζιλίας, όσο και οι τηλεθεατές και οι φίλαθλοι σε ολόκληρο τον κόσμο αναμένεται να χρησιμοποιήσουν εκτενώς το Διαδίκτυο προκειμένου να δουν αλλά και να «αναπαράγουν» τους αγώνες, τις καλύτερες φάσεις και γενικότερα τις ειδήσεις που σχετίζονται με μία από τις δύο κορυφαίες αθλητικές διοργανώσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.
To Μουντιάλ του YouTube και του Facebook

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Cisco, το video streaming και γενικότερα η μετάδοση μέσω υπηρεσιών που σχετίζονται με το Διαδίκτυο των αγώνων και των στιγμιοτύπων της τελικής φάσης του Παγκοσμίου Κυπέλλου προβλέπεται να δημιουργήσουν διακίνηση δεδομένων ύψους 4,3 exabyte στο Internet, δηλαδή τριπλάσιο όγκο ευρυζωνικής διακίνησης δεδομένων σε σχέση με αυτόν που προέρχεται από τη Βραζιλία σε έναν μήνα.

Επιπλέον, η διακίνηση δεδομένων μέσω Internet που θα προέλθει από τους 60.000 θεατές των αγώνων και τους φιλάθλους οι οποίοι θα ταξιδέψουν στη Βραζιλία αναμένεται να υπερβεί τη μέση διακίνηση δεδομένων κατά την ώρα αιχμής από όλα τα smartphone στη χώρα. Το κάθε Exabyte ισοδυναμεί με 1 δισεκατομμύριο GBs κάτι που σημαίνει ότι ο όγκος δεδομένων που αφορά το Μουντιάλ αντιστοιχεί σε περίπου 146,5 δισεκατομμύρια βίντεο στο YouTube ή 30,62 τετράκις εκατομμύρια SMS. Για να γίνει πιο κατανοητό το νόημα αυτών των προβλέψεων σχετικά με το Μουντιάλ, η παγκόσμια διακίνηση δεδομένων μέσω Internet αναμένεται να υπερβεί τα 132 exabyte μηνιαίως το 2018, ένας όγκος που ισοδυναμεί με:

8,8 δισεκατομμύρια οθόνες Ultra-HD/4K οι οποίες μεταδίδουν ταυτόχρονα μέσω streaming τον τελικό του Παγκοσμίου Κυπέλλου της FIFA,
5,5 δισεκατομμύρια άτομα που παρακολουθούν χωρίς διακοπή όλη την τέταρτη σεζόν του Game of Thrones μέσω βίντεο κατ' απαίτηση σε HD ή 1,5 δισεκατομμύριο άτομα που την παρακολουθούν σε Ultra-HD/4K,
τη μετάδοση μέσω streaming σε Ultra-HD/4K της πρεμιέρας της τρίτης σεζόν του House of Cards σε 24 δισεκατομμύρια οθόνες ταυτόχρονα,
940 τετράκις εκατομμύρια SMS και
4,5 τρισεκατομμύρια βιντεάκια στο YouTube.

Σημειωτέον πως σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Cisco, η παγκόσμια διακίνηση δεδομένων μέσω IP για σταθερές και κινητές συνδέσεις αναμένεται να ανέλθει σε εκτιμώμενο ετήσιο όγκο 1,6 zettabyte, δηλαδή, σε περισσότερα από 1,5 τρισεκατομμύρια GBs ετησίως έως το 2018.

Μέσω Twitter η επιλογή του καλύτερου παίκτη

Αν και το Internet είχε αρχίσει να χρησιμοποιείται από τους φιλάθλους που παρακολουθούν το Μουντιάλ από το 2002, φέτος αναμένεται να είναι η διοργάνωση όπου η σύνδεση γίνεται ιδιαίτερα μεγάλη και ιδίως όσον αφορά το κομμάτι της κοινωνικής δικτύωσης, με τα δύο δημοφιλέστερα social media, το Facebook και το Twitter, να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο.

Είναι αξιοσημείωτο ότι η παγκόσμια ποδοσφαιρική ομοσπονδία (FIFA) κάλεσε φέτος για πρώτη φορά όσους παρακολουθούν τη διοργάνωση να ψηφίζουν για τον καλύτερο ποδοσφαιριστή του κάθε αγώνα μέσα από το Twitter. Συγκεκριμένα, καθ' όλη τη διάρκεια του δευτέρου ημιχρόνου οι θεατές θα μπορούν να επιλέξουν τον παίκτη της προτίμησής τους και να ψηφίσουν στη διεύθυνση #ManoftheMatch@FIFAcom.

Στόχος της κίνησης αυτής ήταν να αυξηθεί ο αριθμός των συμμετεχόντων θεατών στη διαδικασία. Επίσης, στο Twitter το επίσημο hashtag #WorldCup οδηγεί σε μία ειδικά διαμορφωμένη σελίδα με φωτογραφίες, βίντεο, tweets αλλά και τους επίσημους λογαριασμούς των ομάδων, ενώ ενόψει Μουντιάλ το δημοφιλές δίκτυο επανέφερε και τη λειτουργία των hashflags που είχε λανσάρει και παλαιότερα, με την οποία οι χρήστες, δημιουργώντας συγκεκριμένα hashtags χωρών, μπορούν να βλέπουν δίπλα και τη σημαία της κάθε χώρας.

Σημείο «συνάντησης» για τους λάτρεις του ποδοσφαίρου, οι οποίοι είναι παράλληλα και χρήστες του Facebook αποτελεί το Trending World Cup, όπου παρέχεται ενημέρωση για τους αγώνες, τα σκορ αλλά και τις επίσημες σελίδες των ομάδων.

Επίσης, οι χρήστες του Facebook μπορούν κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Κυπέλλου να δηλώνουν ως δραστηριότητα ότι παρακολουθούν έναν αγώνα του Μουντιάλ 2014, κλικάροντας το εικονίδιο και επιλέγοντας την επιλογή «watching».

Ultra HD ή 4Κ
Επίσης, το φετινό Μουντιάλ θα είναι η πρώτη ποδοσφαιρική διοργάνωση όπου θα γίνει αναμετάδοση τηλεοπτικού περιεχομένου υπερ-υψηλής ευκρίνειας (Ultra HD ή 4Κ). Βέβαια, το περιεχόμενο αυτό δεν θα είναι διαθέσιμο μέσα από κάποιο τηλεοπτικό κανάλι, ακόμη και αν ο καταναλωτής έχει την αντίστοιχη τηλεόραση. Ο λόγος είναι πως δεν υπάρχει ακόμη κανάλι που να μεταδίδει περιεχόμενο 4K. Όσοι πάντως θέλουν να πάρουν γεύση από ποδοσφαιρικό αγώνα σε τόσο υψηλή ανάλυση, να σημειώσουμε ότι η Sony γνωστοποίησε ότι οι καλύτερες στιγμές του Μουντιάλ 2014 θα προβάλλονται σε επιλεγμένα καταστήματα.

Οι χρήστες του Facebook μπορούν κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Κυπέλλου να δηλώνουν ως δραστηριότητα ότι παρακολουθούν έναν αγώνα του Μουντιάλ του 2014



 
website counter
friend finderplentyoffish.com